Bristninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2015

maria_wlt

SkrukKvinde skriver:

Hej skønne kvinder. 

Hvor meget bristede i under fødslen, og blev nogen af jer klippet ? 

jeg selv er enormt rad for at skulle briste eller klippes, nogen der kan berolige 

Jeg fik en svær 3 grads bristning for 4 år siden - Ja det gjorde pisse ondt men vil nok indrømme at jeg heller ville have undværet ve-storm ����

Et lille klip eller bristning skal du slet ikke bruge så megen tid at tænke på ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

fresia

Profilbillede for fresia

Jeg fik en 2.gradsbristning fordi jeg pressede uden presve, men mærkede det faktisk slet ikke. Adrenalinen kører rundt når man er så tæt på at få sin guldklump ��

Anmeld Citér

27. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg bristede slet ikke(eller blev klippet). Det var også min størte frygt til fødslen lige under kejsersnit. Jeg havde godt fået af vide(i modsætning til andre) at man under fødslen ikke kan mærke om man brister eller ej. Så da jeg bagefter blev undersøgt var jeg meeget nervøs på dommen. To hudafskrabninger tror jeg nok det var blevet til

Anmeld Citér

27. marts 2015

Tutter92

SkrukKvinde skriver:

Hej skønne kvinder. 

jeg selv er enormt rad for at skulle briste eller klippes, nogen der kan berolige 

Jeg var førstegangs og jeg bristede slet ikke, så er slet ikke blevet syet. Jeg var nemlig også Meget nervøs for at skulle syes og for om det ville gøre meget ondt at briste osv.

Så det første jeg spurgte om da jeg havde født min søn, var om jeg var revnet hehe. Så jeg blev meget positivt overasket

Held og lykke

Anmeld Citér

27. marts 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
SkrukKvinde skriver:

Det lyder godt nok heller ikke til at have været sjovt. Men dejæigt at høre det ikke har givet problemer. Kunne du mærke da det skete underfødslen og gjorde det meget ondt lige efter eller ?

Jeg tror måske også det er meget psykisk for mit vedkommende, da man høre om mange det ikke er gået super godt for. Vil da nødig have ødelagt underliv i flere år efter

Jeg tror ikke jeg kunne mærke det... Jeg klarede mig så fint igennem 35 timer med veer, men lige da jeg fødte min datter måtte jeg råbe " AV FOR HELVEDE, DET GØR ONDT DET HER" min mand mener det var der jeg gik i stykker, men bagefter følte jeg intet før dagen efter da alt det dejlige smertestillende fortog sig  

Min mand blev endda hevet ned for fodenden, for at se, og som han udtrykte sig " det lignede nogen havde kørt en stavblender rundt i mit underliv" og han kunne simpelthen ikke se hvordan det skulle sættes sammen igen, men det blev det heldigvis og endda helt fint...  

Anmeld Citér

27. marts 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg bristede lidt omkring skamlæberne første gang og fra skeden til anus anden gang Jeg opdagede det overhovedet ikke før baby var ude og de fortalte hvad der skulle syes. Begge gange er jeg helet fint med tiden

Anmeld Citér

27. marts 2015

Clisolka

SkrukKvinde skriver:

Hej skønne kvinder. 

Jeg fik en 2. grads bristning og syet med 8 sting  Jeg blev ikke klippet. 

Jeg selv var enormt bange for at briste, men ud skulle han jo (den første blev født ved aks) 

Anmeld Citér

27. marts 2015

MRN

Inger skriver:

Jeg havde en lang fødsel, som endte i en 3 grads bristning. ( fik en meget stor pige på 4500 g og 56 cm, og hun kom flyvende ud) 

Jeg blev syet på operationsstuen, da jeg var bristet 2 cm inden i skeden og ned, samt 1/3 del af min ringmuskel... Det var bestemt ikke nogel sjove dage bagefter, og gik til kontrol hos en fys, og sex havde vi bestemt ikke før efter 8-10 uger. 

Men det gik heldigvis over det hele, tog noget tid, men har heldigvis ingen men i dag :-) Nu er jeg gravid igen og er denne gang bange for at briste igen. Skænkede jeg slet ikke en tanke sidst... Jeg er heldigvis blevet taget alvorlig af læger og jordemoder, og jeg fik skrevet ned at jeg måtte få kejsersnit hvis jeg ville.

Har dog valgt at ville føde naturlig, og håber på en drømmefødsel denne gang  dog får jeg vægtscanninger i uge 32 og 36 for jeg må/vil ikke føde så stort et barn igen. 

Håber ikke det skræmmer dig, for det er fedt at føde, men alt kan jo ske under en fødsel. Held og lykke til dig 

For at berolige dig lidt kan jeg fortælle at jeg var ude for det samme som dig ved min første fødsel og fødslen af mit andet barn var som en drøm 

ved min nr 1 fødsel for 5 år siden endte jeg efterfølgende på operationsbordet i 3 timer. Slem 3 grads bristning!! 

Blev anbefalet kejsersnit da jeg blev gravid 2 1/2 pr efter. MEN jeg fødte normalt, fordi jeg insisterede, og der var ingen problemer. Småskrammer og intet andet. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Steffecph

Jeg bristede overhovedet ikke på trods af en hurtig presseperiode på 12 minutter og kun 4 presseveer... derudover kom hun med skuldrene på tværs, så jeg har Været virkelig heldig :-) 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Papillon

Jeg blev klippet, da hun stod skævt, og jeg bare ikke havde flere kræfter til sidst til at presse rigtig til (efter 4 timers pressefase). Da de begyndte at tale om klip, protesterede jeg grædende og gentog "nej nej det tør jeg ikke". Men da det skete, mærkede jeg ingenting, og hun smuttede ud med det samme 

Det lyder enormt skræmmende at skulle klippes, men der skal en del til, før de griber til saksen, og i situationen er det ikke så slemt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.