Bristninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.965 visninger
25 svar
5 synes godt om
27. marts 2015

SkrukKvinde

Hej skønne kvinder. 

Hvor meget bristede i under fødslen, og blev nogen af jer klippet ? 

jeg selv er enormt rad for at skulle briste eller klippes, nogen der kan berolige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2015

Missy_B

SkrukKvinde skriver:

Hej skønne kvinder. 

Hvor meget bristede i under fødslen, og blev nogen af jer klippet ? 

jeg selv er enormt rad for at skulle briste eller klippes, nogen der kan berolige 

På trods af en hurtig presseperiode bristede jeg kun en grad 1, hvilket betød at jeg fik 2 sting i skamlæben.

Anmeld Citér

27. marts 2015

jenny4

Jeg fik et lille klip men på trods af det også en 3. grads bristning, og skulle opereres bagefter.

alligevel er jeg ikke afskrækket fra at føde igen og vil hellere det end kejsersnit. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Signe-bine

Jeg fik kun nogle overfladiske hudafskrabninger på kønslæberne. Så det er vel en grad 1.

Selvom de fleste jordemødre måske gør det alligevel, kan du evt aftale med din jordemoder, at hun skal hjælpe dig med at skåne dit mellemkød i pressefasen. Så siger hun til midt i en presseve at du skal stoppe med at presse, og så skal du så stoppe med at presse. Det er måske lidt svært, men det virkede hvert fald her :-)

Anmeld Citér

27. marts 2015

Ciss

Jeg bristede første gang. Oppe og nede indvendig og en mindre brist, som måtte syes med et enkelt sting udvendig. Jeg mærkede det absolut ikke, da det skete, og den indvendige syning mærkede jeg ikke, da de gjorde det. Jeg har ikke haft gener af det bagefter.

Anden gang bristede jeg ikke i det hele taget.

Første gang var jeg virkelig bange for at briste, men det var langt værre i fantasien på forhånd, end det var i virkeligheden.

- Og så er det jo slet ikke alle som brister noget særlig.

Anmeld Citér

27. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Trås jeg lå og pressede i næsten 2 timer og min datter måtte tages med kop 

Fik jeg kun lidt skade på skamlæberne fik lagt 2 knuder i den ene side og 1 i den anden side 

Og er gravid igen og overhovedet ikke skramt fra fødslen glæder mig næsten 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg havde en lang fødsel, som endte i en 3 grads bristning. ( fik en meget stor pige på 4500 g og 56 cm, og hun kom flyvende ud) 

Jeg blev syet på operationsstuen, da jeg var bristet 2 cm inden i skeden og ned, samt 1/3 del af min ringmuskel... Det var bestemt ikke nogel sjove dage bagefter, og gik til kontrol hos en fys, og sex havde vi bestemt ikke før efter 8-10 uger. 

Men det gik heldigvis over det hele, tog noget tid, men har heldigvis ingen men i dag :-) Nu er jeg gravid igen og er denne gang bange for at briste igen. Skænkede jeg slet ikke en tanke sidst... Jeg er heldigvis blevet taget alvorlig af læger og jordemoder, og jeg fik skrevet ned at jeg måtte få kejsersnit hvis jeg ville.

Har dog valgt at ville føde naturlig, og håber på en drømmefødsel denne gang  dog får jeg vægtscanninger i uge 32 og 36 for jeg må/vil ikke føde så stort et barn igen. 

Håber ikke det skræmmer dig, for det er fedt at føde, men alt kan jo ske under en fødsel. Held og lykke til dig 

Anmeld Citér

27. marts 2015

SkrukKvinde

anna111 skriver:

Trås jeg lå og pressede i næsten 2 timer og min datter måtte tages med kop 

Fik jeg kun lidt skade på skamlæberne fik lagt 2 knuder i den ene side og 1 i den anden side 

Og er gravid igen og overhovedet ikke skramt fra fødslen glæder mig næsten 

Lyder dejligt.  Hvor langt er du ?

Anmeld Citér

27. marts 2015

SkrukKvinde

Inger skriver:

Jeg havde en lang fødsel, som endte i en 3 grads bristning. ( fik en meget stor pige på 4500 g og 56 cm, og hun kom flyvende ud) 

Jeg blev syet på operationsstuen, da jeg var bristet 2 cm inden i skeden og ned, samt 1/3 del af min ringmuskel... Det var bestemt ikke nogel sjove dage bagefter, og gik til kontrol hos en fys, og sex havde vi bestemt ikke før efter 8-10 uger. 

Men det gik heldigvis over det hele, tog noget tid, men har heldigvis ingen men i dag :-) Nu er jeg gravid igen og er denne gang bange for at briste igen. Skænkede jeg slet ikke en tanke sidst... Jeg er heldigvis blevet taget alvorlig af læger og jordemoder, og jeg fik skrevet ned at jeg måtte få kejsersnit hvis jeg ville.

Har dog valgt at ville føde naturlig, og håber på en drømmefødsel denne gang  dog får jeg vægtscanninger i uge 32 og 36 for jeg må/vil ikke føde så stort et barn igen. 

Håber ikke det skræmmer dig, for det er fedt at føde, men alt kan jo ske under en fødsel. Held og lykke til dig 

Det lyder godt nok heller ikke til at have været sjovt. Men dejæigt at høre det ikke har givet problemer. Kunne du mærke da det skete underfødslen og gjorde det meget ondt lige efter eller ?

Jeg tror måske også det er meget psykisk for mit vedkommende, da man høre om mange det ikke er gået super godt for. Vil da nødig have ødelagt underliv i flere år efter

Anmeld Citér

27. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111
SkrukKvinde skriver:

Lyder dejligt.  Hvor langt er du ?

Jeg er kun 9 uger så der er laaang tid til endnu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.