Frk.S skriver:
Personligt ville jeg ikke begynde at give sutten mere. Men nu har vores så også altid kun brugt sutten til lur og om natten (mere løst ved sygdom - men her sover de jo også mere).
Freja stoppede faktisk med sutten kort efter lillesøsters ankomst. Men hun var så også lige lidt ældre end din (hun var lige blevet 3 da hun stoppede med den). Så den bad hun egentlig ikke om. "Kom dog til" at smage lidt på Sofies engang i mellem i starten. 
Men hun kunne også finde på at sige hun var en baby og ville bæres. Der spillede jeg nogle gange bare lidt med på den og tog hende op og holdt hende i min arme og sagde "nååå, er du min baby" og vuggede hende og så fik hun lige den opmærksomhed og vi kunne begge grine af det.
Ellers har vi også gjort det med at have fokus på de ting der er gode ved at være den store (ting hun kan og må som babyer ikke kan og må) og det går hun meget op i. 
Ja og så er hun blevet inddraget i så meget som muligt og rost meget for at være en god søster der hjælper med at passe på lillesøster.
Vi spiller også lidt med på den og siger "nå er du vores lille baby", og så er han glad for så får han jo "sin vilje"... Det er heller ikke fordi, jeg egentlig synes, det er et problem, at han gør de her ting, det er mere hvordan vi skulle tackle det, altså om vi gjorde ondt værre ved at lade ham være sådan, eller om vi skulle stoppe det. Eller om det var forkert at stoppe det...
Men vi vil da tænke lidt mere over det med "fordelen" ved at være den store.. Og han får også masser af ros for at være hjælpsom og god ved lillebror... Også selvom det han gør ikke er rigtigt eller lige passer til situationen, så får han stadig at vide, at det var sødt af ham eller at han er rigtig dygtig, når han giver lillebror sutten eller en bamse, selvom lillebror ikke aner, hvad meningen er med den der bamse 
Anmeld
Citér