Vores ældste dreng på 2,5 år blev jo storebror her for 5 uger siden. Han er en virkelig god storebror, meget omsorgsfuld, han vil meget gerne sidde med lillebror, han trøster ham når han græder og er god til at acceptere, når han lige skal vente lidt fordi lillebror får mad...
MEN han er begyndt at blive lidt baby-agtig. Jeg er sikker på, det er en helt normal reaktion, men vil gerne høre jeres erfaringer med, hvordan vi bedst tackler det.
Han er begyndt at bruge rigtig meget sut igen. Han var ellers nået dertil, at det kun var når han sov, han fik sutten. Så fik han en mavevirus, hvor han selvfølgelig fik lov at få sut også om dagen. Men vi fik den nogenlunde fra ham igen, men efter lillebror er kommet, så vil han have sut hele tiden igen.
Han har også en ide med ikke at ville gå. "jeg er en lille baby, jeg kan ikke gå", siger han og vil bæres hele tiden. Vil vi ikke tage ham op, så bliver han sur og trodsig...
Jeg er helt med på, at han selvfølgelig nok lige skal vænne sig til at dele opmærksomheden med lillebror, og at det er lidt af en omvæltning det hele, men hvad tænker I, vi skal gøre?
Skal vi lade ham få sutten, når han vil, og tage ham op, når han vil bæres rundt, eller skal vi være mere konsekvente og holde på at sutten kun er til om natten og middagsluren, og at han altså godt kan gå selv. Selvfølgelig sagt på en god måde og ikke som en straf/skæld ud...
Hvad tænker I?