Sygdom ved vuggestuestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2015

Sandratoft

Mor1986 skriver:

En sagde til mig at ved dp start skulle man det første år regne med ca 58 syge dage.

Det er godtnok mange dage :O

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

1 lille uge var der høj feber. 

Dog erfarede vi at hver gang tænder rør på sig var det de 40 i feber et døgn eller to hvor han sov og vupti. 

Aldrig kastet op eller haft dirra.  

Han gik i dp. Og er nu i børnehave. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

(august)

Har lige startet barn nr 3 op og der fik 14 dage, så havde hun et par dage med feber. 

De er alle tre startet i integreret institution og tror vi på det første år har haft maks 10 sygedage. Tror også det afhænger af hvor nemt børnene tager imod. Vores er tilgengæld hostende og snottede ca 4-5 mdr om året, men sjældent syge. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

lineog4

Med de to første oplevede vi slet ikke den vuggestuestart i helvede som mange beretter om, ingen sygdomme udover det forventelige med en gang feber om året, lidt snot, en omgang øjenbetændelse og så skoldkopper inden de var 4 år. 

Så forstod slet ikke andres enorme frustration, for havde så og sige ingen barns syge dage, og den ene startede endda i slut september.

Men så den mindste revanche - han startede i januar og var halvanden år, så skulle tro han var robust. Og fra starten og halvanden år frem var han næsten på klokkeslet syg hver 14. Dag. Det startede så og sige den første uge i vuggestue. Det var så slemt så lægen sagde vi skulle have testet hans immunforsvar.

men nu er er han 4 år og er lige så lidt syg som sine søskende heldigvis....

Anmeld Citér

24. marts 2015

God-mor

Sandratoft skriver:

Er det mere reglen end undtagelsen at børn bliver syge når de starter i vuggestue/dagpleje? 

Hvis jeres gjorde, hvor lang tid gik der efter opstart, indtil de måtte blive hjemme pga sygdom? 

Her gik der 1 uge så var hun syg med høj feber og opkast. Hun har gået i dagpleje 4 måneder nu, og har været syg 5-6 gange i den tid. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Mor1986

Sandratoft skriver:

Det er godtnok mange dage :O

Ja det tænkte jeg også. Men når de er ovre så skulle de være hærdet. Så starter man nok bare forfra når de skal i børnehave

Anmeld Citér

24. marts 2015

Snoopy77

lineog4 skriver:

Med de to første oplevede vi slet ikke den vuggestuestart i helvede som mange beretter om, ingen sygdomme udover det forventelige med en gang feber om året, lidt snot, en omgang øjenbetændelse og så skoldkopper inden de var 4 år. 

Så forstod slet ikke andres enorme frustration, for havde så og sige ingen barns syge dage, og den ene startede endda i slut september.

Men så den mindste revanche - han startede i januar og var halvanden år, så skulle tro han var robust. Og fra starten og halvanden år frem var han næsten på klokkeslet syg hver 14. Dag. Det startede så og sige den første uge i vuggestue. Det var så slemt så lægen sagde vi skulle have testet hans immunforsvar.

men nu er er han 4 år og er lige så lidt syg som sine søskende heldigvis....

Det lyder som min datter.. Fik I testet hans immunforsvar ? Må jeg spørge hvordan det foregik? 

Anmeld Citér

25. marts 2015

lineog4

Snoopy77 skriver:

Det lyder som min datter.. Fik I testet hans immunforsvar ? Må jeg spørge hvordan det foregik? 

Nej det fik vi ikke for skæbnen ville at lægen mente vi lige skulle se sommeren over (den sommer han blev 3 år) og ja så stoppede det af sig selv - ved ikke om det handlede om han startede i børnehave, stoppede med sut (de to andre brugte ikke sut og var aldrig syge) eller alderen... 

Men havde fået at vide det var vis blodprøver.

Anmeld Citér

25. marts 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Ja, min datter er 3 år og er stadig ikke blevet syg efter opstart  Det eneste hun er blevet smittet med er børnesår, men det var efter 1,5 år 

Tror det er meget forskelligt fra barn til barn.

Anmeld Citér

25. marts 2015

MHB

Min søn startede i februar sidste år. Han var syg første gang efter en uge og i de første to måneder var han syg ca 3 uger fordelt overr 3-4 gange!

Derefter har han ikke været meget syg! Vi har fået roskilde syge med hjem to gange og en enkelt gang øjen og mellemørebetændelse som virkelig trak tænder ud! Han har ikke været hjemme syg i år endnu! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.