Sygdom ved vuggestuestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.528 visninger
22 svar
0 synes godt om
24. marts 2015

Sandratoft

Er det mere reglen end undtagelsen at børn bliver syge når de starter i vuggestue/dagpleje? 

Hvis jeres gjorde, hvor lang tid gik der efter opstart, indtil de måtte blive hjemme pga sygdom? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

Anna2706

Her gik der kun en uges tid, tror jeg. Det var med feber. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

nanan78

Profilbillede for nanan78

Her gik der også kun en uge. Og vi har haft mange sygdomsperioder. Håber det bliver lidt bedre når foråret kommer.

Anmeld Citér

24. marts 2015

Berta

Hej

Jeg tror det er meget forskelligt - også afhængigt af hvilken årstid de starter på. Her gik der knap 2 mdr før første sygdom. Han startede i oktober (2014). Og siden har vi haft yderligere 2 sygdoms episoder. Så jeg synes egentligt vi er sluppet billigt. 

/Berta

Anmeld Citér

24. marts 2015

MorTilN

Tror det er meget forskelligt fra barn til barn og fra instution til instution.

Anmeld Citér

24. marts 2015

CarinaSB

Sandratoft skriver:

Er det mere reglen end undtagelsen at børn bliver syge når de starter i vuggestue/dagpleje? 

Hvis jeres gjorde, hvor lang tid gik der efter opstart, indtil de måtte blive hjemme pga sygdom? 

2 dage .. han fik øjenbetændelse :(

Anmeld Citér

24. marts 2015

Dorthe1986

Jeg kan slet ikke huske det. eller jo, en måneds tid tror jeg. Han var 9 mdr og det var høj feber og meget opkast, puha det var hårdt at se sådan en lille en kaste så meget op. ellers har han ikke været ret meget syg. Men det var så også dagpleje. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Mikkel startede i dp i mandags....- torsdag var han syg med opkast 

//Mette

Anmeld Citér

24. marts 2015

Mor1986

En sagde til mig at ved dp start skulle man det første år regne med ca 58 syge dage.

Anmeld Citér

24. marts 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Min startede i privat dagpleje hvor der er 10 børn. Og der gik 4 dage så lå hun syg første gang med høj feber i 10 dage og så har hun Været syg ofte i en og en halv måned hun nåde aldrig at være af sted en uge i strej  men nu går det bedre og hun har Været af sted hver dag de sidste 2 uger 

Hun har gået i dagpleje i 2 mdr nu og håber det fortsætter uden mere sygdom 

Det skal dog siges at hun har fået lagt dræn og derefter fik mellemørebetændelse det tog næsten 14 dage at komme oven på det igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.