Hjælp til at gøre min hvalp renlig. Gode råd ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2015

Lisbeth1985

Da vi fik vores hvalp,var vi ude hver time i to uger - også om natten! Vi satte simpelthen en alarm på vores telefoner. Når hun havde tisset,roste vi mange gange,mens hun fik en beløningsgodbid (dem fik hun ikke på andre tidspunkter) - hun blev renlig på 10 dage. Hun lavede efterfølgende få uheld indenfor,da vi startede på arbejde igen,men aldrig mens vi var hjemme. Hun lærte simpelthen at gå hen til døren og på den måde vise os,at hun skulle tisse :-)

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2015

mpr

Hvis i har en have ville jeg overveje at bruge den indtil den er renlig, og så ellers bare tage morgen middag og aften gå tur så den kommer ud og dufter til ting.. Og så ellers bare få den ud hver 2 time og så selvom det er koldt så må du blive derude indtil det sker, lige nu ved den at i går ind igen så den kan tisse.. Det mønster skal du have ændret.. Og de hver anden time er også om natten.. Det er lige så hårdt som at have en lille baby derhjemme indtil den er renlig.. 

Lig evt aviser ud på gulvet og langsomt fjerne dem så den til sidst tisser lige ved døren, så er grænsen til at tisse udenfor også kortere Held og lykke med det, det er ikke altid let at gøre sådan nogle små størrelser renlig

Anmeld Citér

25. marts 2015

xStinepigen

sommerc skriver:

Jeg har en lille chihuahua hvalp på 11 uger. 

Han er ikke renlig. Hver morgen står jeg tidligt op og tager ham ud, men han vil ind med det samme. Hver aften kommer han også ud. Efter sove ture kommer han også ud. Efter lege ture. 

Når jeg står op med ham om morgenen, jeg kigger på ham, han sover, jeg ved han vågner når jeg står op, så jeg skynder mig at tage trøje på og sele på ham, men næsten hver gang når han lige og tisse en tår! Bærer ham ud alligevel. Han slår lige øjenene op og aå tisser han hehe. Han sover hele natten. 

Nogle gode råd? Er ny på hund, og vil da gerne ha min hvalp bliver renlig 

hvor lange ture har i om morgenen?

andre råd tages imod med kys hånd:-)

god sag til alle

Vires hund gik vi ud mer hver 2,5 - 3 time, uheldene var meget sjældne  

Anmeld Citér

25. marts 2015

Chevro

sommerc skriver:

Jeg har en lille chihuahua hvalp på 11 uger. 

Han er ikke renlig. Hver morgen står jeg tidligt op og tager ham ud, men han vil ind med det samme. Hver aften kommer han også ud. Efter sove ture kommer han også ud. Efter lege ture. 

Når jeg står op med ham om morgenen, jeg kigger på ham, han sover, jeg ved han vågner når jeg står op, så jeg skynder mig at tage trøje på og sele på ham, men næsten hver gang når han lige og tisse en tår! Bærer ham ud alligevel. Han slår lige øjenene op og aå tisser han hehe. Han sover hele natten. 

Nogle gode råd? Er ny på hund, og vil da gerne ha min hvalp bliver renlig 

hvor lange ture har i om morgenen?

andre råd tages imod med kys hånd:-)

god sag til alle

Hejsa - først tillykke med vovsen 

Det er enormt!! vigtigt - at du roser hunden når den tisser udenfor! Ros så meget og på en overdrevet måde, med meget lys stemme! 

Og når du er der, og ser den tisser inde - så vær hård og sig NEJ! Eller Føj! Og så ud med den!! Så du giver den de rigtige informationer og sådan forstår hunden det bedst! det er vigtigt du signalere markant hvad du ønsker af hunden. 

Anmeld Citér

25. marts 2015

Vaya

Jeg ved ikke, hvor spændende det er, når I er ude? Hvis den kan løbe og lege/snuse, så glemmer den måske helt, hvad den skal. Hvis du ikke allerede gør det, kan du prøve at tage ham i snor og stå stille samme sted længe nok til, at stedet bliver "kedeligt". 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.