Hjælp til at gøre min hvalp renlig. Gode råd ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc
Vaya skriver:

Du skal ud med det samme han vågner, så han ikke får chancen for at gøre det inde. Ros ham gerne, når du ser han tisser udenfor. 

Brug rodalon til at rengøre med, når der har været uheld inde, det fjerner alle duftspor. Hvis hunden kan lugte tis indenfor, kan den tro, det er okay at tisse der.

Roser også meget når det sker uden for. Men han kan sidde længe uden for alle tider på døgnet, uden der kommer noget tis, og så lige så snart vi kommer ind så tisser han efter nogle minutter??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

aarhusmor

tag den med ud i haven hver 2. time. Sig "Tisse" til den og giv den en godbid hver gang den gør det. Skæld ikke ud hvis den tisser indenfor - bare kun godbider udenfor.

Normalt er vores tætte fra 2 uger herhjemme, men den vi har lige nu, stoppede først med sine uheld efter hun var 8 mdr. Det er første gang vi har en lille hund, ved ikke om der er en sammenhæng.

Anmeld Citér

24. marts 2015

sommerc

aarhusmor skriver:

tag den med ud i haven hver 2. time. Sig "Tisse" til den og giv den en godbid hver gang den gør det. Skæld ikke ud hvis den tisser indenfor - bare kun godbider udenfor.

Normalt er vores tætte fra 2 uger herhjemme, men den vi har lige nu, stoppede først med sine uheld efter hun var 8 mdr. Det er første gang vi har en lille hund, ved ikke om der er en sammenhæng.

Okay. For nu han lige vågnet, og jeg skyndte mig at ta jakke på og ville gi ham sele på, da jeg tager ham op, ser jeg han lige har tisset. Der er gået maks 10-15 sekunder fra han vågnede. Men han kom ud og ville bare ind igen..

Anmeld Citér

24. marts 2015

aarhusmor

sommerc skriver:

Okay. For nu han lige vågnet, og jeg skyndte mig at ta jakke på og ville gi ham sele på, da jeg tager ham op, ser jeg han lige har tisset. Der er gået maks 10-15 sekunder fra han vågnede. Men han kom ud og ville bare ind igen..

ja det er helt normalt og det er derfor du skal "forebygge" ved at han tisser hver 2. time, og han dermed ikke skal tisse så hurtigt når han lige har sovet.

Men pointen er ikke så meget hvor mange uheld han har, pointen er mere at han begynder at forbinde det at tisse, sammen med haven. Også selvom han ikke altid tisser i haven.

Anmeld Citér

24. marts 2015

sommerc

aarhusmor skriver:

ja det er helt normalt og det er derfor du skal "forebygge" ved at han tisser hver 2. time, og han dermed ikke skal tisse så hurtigt når han lige har sovet.

Men pointen er ikke så meget hvor mange uheld han har, pointen er mere at han begynder at forbinde det at tisse, sammen med haven. Også selvom han ikke altid tisser i haven.

Okay.. Jeg vil tage ham ud hver 2. Time nu, og så håbe han vil tisse ude. Hvor længe vil du sige luftningen skal vare?

Anmeld Citér

24. marts 2015

aarhusmor

sommerc skriver:

Okay.. Jeg vil tage ham ud hver 2. Time nu, og så håbe han vil tisse ude. Hvor længe vil du sige luftningen skal vare?

Det kommer an på hvor hurtigt han tisser. Gå selv med derud, så er der større chance for at han tisser - for ellers vil han bare ind igen til dig.
Men lad være med at stå op i nat, om natten skal han lære at der er ro (ved godt du ikke helt kan undgå det, men i hvert fald skal du vente til at han piver)

Jeg plejer/plejede ikke at stå længere med min end 5 min derude.

Anmeld Citér

24. marts 2015

aarhusmor

aarhusmor skriver:

Det kommer an på hvor hurtigt han tisser. Gå selv med derud, så er der større chance for at han tisser - for ellers vil han bare ind igen til dig.
Men lad være med at stå op i nat, om natten skal han lære at der er ro (ved godt du ikke helt kan undgå det, men i hvert fald skal du vente til at han piver)

Jeg plejer/plejede ikke at stå længere med min end 5 min derude.

Min lille hvalp havde blærebetændelse 2 gange hvilket gjorde det rigtigt slemt. Hun tissede hvert 5. minut indenfor i starten. Pyha det er rart at hun er stoppet nu

Anmeld Citér

24. marts 2015

Mjh1994

En masse ros når den gør det udenfor og et bestemt nej når den gør det indenfor, sådan lærte vores hund at blive renlig   man skal aldrig råbe af hunden når den gør det indenfor. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Isabella_mor

sommerc skriver:

Jeg har en lille chihuahua hvalp på 11 uger. 

Han er ikke renlig. Hver morgen står jeg tidligt op og tager ham ud, men han vil ind med det samme. Hver aften kommer han også ud. Efter sove ture kommer han også ud. Efter lege ture. 

Når jeg står op med ham om morgenen, jeg kigger på ham, han sover, jeg ved han vågner når jeg står op, så jeg skynder mig at tage trøje på og sele på ham, men næsten hver gang når han lige og tisse en tår! Bærer ham ud alligevel. Han slår lige øjenene op og aå tisser han hehe. Han sover hele natten. 

Nogle gode råd? Er ny på hund, og vil da gerne ha min hvalp bliver renlig 

hvor lange ture har i om morgenen?

andre råd tages imod med kys hånd:-)

god sag til alle

Det lyder til at du gør det rigtigt. 

Et godt princip er at det hedder ud efter leg, søvn og mad. Og morgen og aften. Så går man ikke forkert i byen. 

Og så er det ros ros ros når hunden tisser og skider udenfor, og  ingen reaktion når det sker indenfor. 

så lærer hunden at ude er godt, inde er ikke så godt. 

Anmeld Citér

24. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Dengang vi fik hvalp, der var vi ude på græsset hver anden time døgnet rundt, og sige "tisse", og roste utrolig meget. 

Det tog et par dage, så var han renlig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.