Hjælp til at gøre min hvalp renlig. Gode råd ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.858 visninger
24 svar
9 synes godt om
24. marts 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc

Jeg har en lille chihuahua hvalp på 11 uger. 

Han er ikke renlig. Hver morgen står jeg tidligt op og tager ham ud, men han vil ind med det samme. Hver aften kommer han også ud. Efter sove ture kommer han også ud. Efter lege ture. 

Når jeg står op med ham om morgenen, jeg kigger på ham, han sover, jeg ved han vågner når jeg står op, så jeg skynder mig at tage trøje på og sele på ham, men næsten hver gang når han lige og tisse en tår! Bærer ham ud alligevel. Han slår lige øjenene op og aå tisser han hehe. Han sover hele natten. 

Nogle gode råd? Er ny på hund, og vil da gerne ha min hvalp bliver renlig 

hvor lange ture har i om morgenen?

andre råd tages imod med kys hånd:-)

god sag til alle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

sommerc

Glemte at skrive, at han ikke rigtig gider gå tur. Han sætter sig bare. Men han er god til at læbe med fuld kraft ind igen

Anmeld Citér

24. marts 2015

Olaf

Vores hvalp lærte det på en uge, men hver gang den har drukket, spist, sovet, leget vend den om på ryggen og bær den ud sådan vi var ude ca hver halve time med vores  

Anmeld Citér

24. marts 2015

April-baby

Vi går ikke tur med overs hund om morgen, men lukker hende ud i haven, når jeg har fået spist og fået tøj på, går jeg en tur ned i en park vi har, hvor vi sp slipper hende fri, så hun os kan få gang i maven, og sådan gør vi hele dagen, vi går ca 4/5 gange med hende om dagen (: 

man skal bare lige finde sin egen og hundens rytme (:

Anmeld Citér

24. marts 2015

Masig

Nogle hunde bliver renlig i løbet af et par dage, andre skal bruge flere måneder så hav tålmodighed. Ud hver gang den har sovet, leget, spist og drukket...

og så er det helt normalt at små hvalpe ikke vil gå tur i starten. verden er stor og farlig og den er kun en lille bitte hvalp. Bare gå udenfor med den og lad den sidde og kigge og snuse og hvad den nu vil uden at tvinge den til noget. Det skal nok komme.... jo mere man tvinger den til Noget den ikke vil, jo sværere bliver det at gøre den renlig...

Anmeld Citér

24. marts 2015

sommerc

Olaf skriver:

Vores hvalp lærte det på en uge, men hver gang den har drukket, spist, sovet, leget vend den om på ryggen og bær den ud sådan vi var ude ca hver halve time med vores  

Okay nu har jeg lige været ude og gå en tur

med ham. Nu ligger han og slapper af, han falder muligvis i søvn snart, og så når han vågner, så er det bare ud med det samme, eller vente nogle minutter? 

Han tissede lidt på turen ikke meget, han lavede heller ikke noget på turen. Så hvis han laver ngoet nu, skal jeg bære ham ud med det samme? 

Burde jeg bliver ude , til jeg har set han har laver lort eller en stor tisse tår??

Anmeld Citér

24. marts 2015

Olaf

sommerc skriver:

Okay nu har jeg lige været ude og gå en tur

med ham. Nu ligger han og slapper af, han falder muligvis i søvn snart, og så når han vågner, så er det bare ud med det samme, eller vente nogle minutter? 

Han tissede lidt på turen ikke meget, han lavede heller ikke noget på turen. Så hvis han laver ngoet nu, skal jeg bære ham ud med det samme? 

Burde jeg bliver ude , til jeg har set han har laver lort eller en stor tisse tår??

Ja bare ham ud med det samme han vågner og ja du skal blive ved ham, men han skal lov til at gå og snuse osv inden han tisser, og hvis det er nødvendig må du stå op om natten og vække ham og gå ud med ham det fik jeg af vide dengang vi fik vores , så i en uge vækkede jeg vores kl 2-3 for at få ham ud at tisse håber du får ham hurtigt renlig

Anmeld Citér

24. marts 2015

Vaya

Du skal ud med det samme han vågner, så han ikke får chancen for at gøre det inde. Ros ham gerne, når du ser han tisser udenfor. 

Brug rodalon til at rengøre med, når der har været uheld inde, det fjerner alle duftspor. Hvis hunden kan lugte tis indenfor, kan den tro, det er okay at tisse der.

Anmeld Citér

24. marts 2015

sommerc

Olaf skriver:

Ja bare ham ud med det samme han vågner og ja du skal blive ved ham, men han skal lov til at gå og snuse osv inden han tisser, og hvis det er nødvendig må du stå op om natten og vække ham og gå ud med ham det fik jeg af vide dengang vi fik vores , så i en uge vækkede jeg vores kl 2-3 for at få ham ud at tisse håber du får ham hurtigt renlig

Okay. Men han sover hele natten, men så snart han vågner af jeg vågner om morgnen, tisser han. Så lige så snart jeg står op om morgenen med ham, så det bare ud med det samme? Jeg har været uden for 15 minutter en morgen hvor han faktisk bare sad og kiggede, og lige aå snart vi kom ind igen, så tissede han...

Anmeld Citér

24. marts 2015

Lilotte87

Når hunden har leget, spist eller sovet skal den ud. Vend den om på ryggen hvis den er ved at sætte sig på gulvet og løb ud med den.  Sig "gå hen og tis", især når den er lige ved det. Så lærer den at gøre det på kommando. Bliv ude indtil det lykkes og ros begejstret og giv godbid når der er gevinst. 

Du behøver ikke gå langt, da hvalpen helst besørger på velkendt territorium. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.