Jeg er måløs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2008

Heidi.

PiaR skriver:

Hallo hallo.... Min far arbejder som nyuddannet falck mand og brandmand. Når hans melder den bipper, så aner han ikke hvad han skal ud til - det første de får er adressen og på vej til ulyksstedet får de afvide hvad de nogen lunde kan forvente at komme ud til - det er jo gerne privat personer der ringer og ingen aner hvad disse biler gemmer på .... Min fars allerførste tur (ja man kan vel kalde ham for praktikant den gang) der hev han liget af en pige på 19 mdr. ud af en bil, eller det der var tilbage af pigen... kollegaerne anede ikke hvad han kom ud til og kunne jo ikke skåne ham, han ønskede heller ikke at blive skånet da det nu engang er det her job han har valgt..

Denne 14 årige praktikant må jo have vidst hvad han/hun gik ind til... - det er frygteligt, men det er altså ikke noget nogen vender sig til... og så får alle altså tilbudt krisehjælp af gode psykologer bagefter... Historien lyder bare bedre når det nu er en 14 årig der var med....

Pia... det er ikke okay at man viser sådanne noget til en på 14.. tænk hvis det var et af dine børn??? Du skal ikke fortælle mig at du ville symtes det var okay at din datter så sådanne noget, om hun så ville eller ej..

Jeg ved ikke om der er forskel på faæckuddannelsen.. men jeg kender 2 der er det, og det bliver altså trænet til disse situationer..

Kh Heidi
Frygtelig ulykke... jeg var ved at kaste op da jeg hørte det, får det så skidt... men denne her "historie" kunne alle vist godt havde været foruden....

Knus fra Pia.(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2008

Heidi.

Pia... det er ikke okay at man viser sådanne noget til en på 14.. tænk hvis det var et af dine børn??? Du skal ikke fortælle mig at du ville symtes det var okay at din datter så sådanne noget, om hun så ville eller ej..

Jeg ved ikke om der er forskel på faæckuddannelsen.. men jeg kender 2 der er det, og det bliver altså trænet til disse situationer..

Kh Heidi

Anmeld

31. marts 2008

Pia.

Eva skriver:

PiaR skriver:

Hallo hallo.... Min far arbejder som nyuddannet falck mand og brandmand. Når hans melder den bipper, så aner han ikke hvad han skal ud til - det første de får er adressen og på vej til ulyksstedet får de afvide hvad de nogen lunde kan forvente at komme ud til - det er jo gerne privat personer der ringer og ingen aner hvad disse biler gemmer på .... Min fars allerførste tur (ja man kan vel kalde ham for praktikant den gang) der hev han liget af en pige på 19 mdr. ud af en bil, eller det der var tilbage af pigen... kollegaerne anede ikke hvad han kom ud til og kunne jo ikke skåne ham, han ønskede heller ikke at blive skånet da det nu engang er det her job han har valgt..

Denne 14 årige praktikant må jo have vidst hvad han/hun gik ind til... - det er frygteligt, men det er altså ikke noget nogen vender sig til... og så får alle altså tilbudt krisehjælp af gode psykologer bagefter... Historien lyder bare bedre når det nu er en 14 årig der var med....

Frygtelig ulykke... jeg var ved at kaste op da jeg hørte det, får det så skidt... men denne her "historie" kunne alle vist godt havde været foruden....

Knus fra Pia.(H)

Men hun er et BARN og det er de voksne menneskers ansvar at skåne hende for dette...ingen kan sætte sig ind i hvor frygteligt det er og da slet ikke en pige på 14 år. Det burde hun ikke have været med til...det er jo ikke et cirkus men en virkelig tragisk situation. Håber pigen får noget psykolog hjlp..var blevet gal hvis det var mit barn der havde været med til følgende...føj.
Eva..

Ja men det er jo sådan det virkelig liv er når man vælger sådan et praktik opråde... Men Eva, de kan jo ikke gøre så meget... Hendes ønske har været at opleve hvordan jobbet som redningsmand/brandmand er, at denne frygtelige ulykke så falder sammen med hendes praktik er jo død uheldigt, men der kunne jo ikke være handlet anderledes... - de kan jo ikke hive en mand ud og køre pigen hjem - dette er jo ikke muligt... de får alle den hjælp de skal have oven på sådan en ulykke.... Og vi kan hurtigt blive enige om det er frygteligt at hun oplever den slags ting og at hun bestemt skulle havde været foruden - men så burde man nok ikke tage praktikanter ind som falckmand - men det er jo så et helt anden diskution....

(H)

Anmeld

31. marts 2008

A.

Eva skriver:

PiaR skriver:

Knus fra Pia.(H)

Men hun er et BARN og det er de voksne menneskers ansvar at skåne hende for dette...ingen kan sætte sig ind i hvor frygteligt det er og da slet ikke en pige på 14 år. Det burde hun ikke have været med til...det er jo ikke et cirkus men en virkelig tragisk situation. Håber pigen får noget psykolog hjlp..var blevet gal hvis det var mit barn der havde været med til følgende...føj.
Eva..
sjovt nok men når det sker sådan noget så er en pige på 14 BARN men hvis hun vil i byen eller sådan noget så er hun VOKSEN..grr..

Anmeld

31. marts 2008

Pia.

[citat][f][småt]Heidi-Godsk;) skriver:[/småt][/f] Pia... det er ikke okay at man viser sådanne noget til en på 14.. tænk hvis det var et af dine børn??? Du skal ikke fortælle mig at du ville symtes det var okay at din datter så sådanne noget, om hun så ville eller ej.. Jeg ved ikke om der er forskel på faæckuddannelsen.. men jeg kender 2 der er det, og det bliver altså trænet til disse situationer.. Kh Heidi [/citat] selvfølgelig er det IKKE okay at se den slags ting, men så må man jo lade hver at tage praktikanter ind som falckmand... og ja de er trænet på dette område, men ingen vil jo nogen sinde være så meget i træning at man kan klare den slags opgaver, det sætter da sine spor lige meget hvem man er... og det er her hjælpen kommer ind... selvfølgelig ville mine børn ikke få lov til at se den slags ting (det er da klart) Jeg syntes jo slet ikke man skal være i praktik sådan et sted.... Jeg er helt enig i at man ikke burde havde haft pigen med... men fortæl mig lige hvad de skulle havde gjort i denne her situation ??? tror ikke de havde så mange valg... Knus fra Pia, som lige meget hvad syntes det er trakisk at en lille familie måtte miste livet i går og en far.... - livet er nogen gange uretfærdigt...:'(

Anmeld

31. marts 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Heidi-Godsk;) skriver:[/småt][/f] Pia... det er ikke okay at man viser sådanne noget til en på 14.. tænk hvis det var et af dine børn??? Du skal ikke fortælle mig at du ville symtes det var okay at din datter så sådanne noget, om hun så ville eller ej.. Jeg ved ikke om der er forskel på faæckuddannelsen.. men jeg kender 2 der er det, og det bliver altså trænet til disse situationer.. Kh Heidi [/citat] selvfølgelig er det IKKE okay at se den slags ting, men så må man jo lade hver at tage praktikanter ind som falckmand... og ja de er trænet på dette område, men ingen vil jo nogen sinde være så meget i træning at man kan klare den slags opgaver, det sætter da sine spor lige meget hvem man er... og det er her hjælpen kommer ind... selvfølgelig ville mine børn ikke få lov til at se den slags ting (det er da klart) Jeg syntes jo slet ikke man skal være i praktik sådan et sted.... Jeg er helt enig i at man ikke burde havde haft pigen med... men fortæl mig lige hvad de skulle havde gjort i denne her situation ??? tror ikke de havde så mange valg... Knus fra Pia, som lige meget hvad syntes det er trakisk at en lille familie måtte miste livet i går og en far.... - livet er nogen gange uretfærdigt...:'([/citat] Jeg vil mene at de skal lade hende køre med på opgaver som ikke omfatter ulykker...sygetransport etc. Fatter slet ikke man tager praktikanter ind på de områder...virkelig grotesk.

Anmeld

31. marts 2008

Pia.

agnieszka skriver:

Eva skriver:

PiaR skriver:

Knus fra Pia.(H)

Eva..
sjovt nok men når det sker sådan noget så er en pige på 14 BARN men hvis hun vil i byen eller sådan noget så er hun VOKSEN..grr..

Ja Barn/voksen, lige meget hvad er det frygteligt, men du har ret lige så snart det er i sådan en sammenhæng så er hun et barn... jeg syntes det er lige så frygteligt for alle de andre der har oplevet det her.... de må/kan bare ikke bryde sammen, da de skal handle profesionelt...

Anmeld

31. marts 2008

Honningblomst

HVIS historien er sand...der kommer jo altid en masse mærkelige historier efter sådanne ulykker...desværre.
Stakkels pårørende til den familie...uha, godt jeg ikke skiftede volvoen ud med en bette bil..:(

Anmeld

31. marts 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

agnieszka skriver:

Eva skriver:

PiaR skriver:

Knus fra Pia.(H)

Eva..

Ja Barn/voksen, lige meget hvad er det frygteligt, men du har ret lige så snart det er i sådan en sammenhæng så er hun et barn... jeg syntes det er lige så frygteligt for alle de andre der har oplevet det her.... de må/kan bare ikke bryde sammen, da de skal handle profesionelt...

Det er deres job og de er voksne og har valgt det...endvidere må man mene at de har lært at forholde sig professionelt til sådanne oplevelse...ikke at det ikke påvirker, men de har gudskelov en uddannelse og en viden med sig, som et barn på 14 år ikke har.

Anmeld

31. marts 2008

Pia.

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Heidi-Godsk;) skriver:[/småt][/f] Pia... det er ikke okay at man viser sådanne noget til en på 14.. tænk hvis det var et af dine børn??? Du skal ikke fortælle mig at du ville symtes det var okay at din datter så sådanne noget, om hun så ville eller ej.. Jeg ved ikke om der er forskel på faæckuddannelsen.. men jeg kender 2 der er det, og det bliver altså trænet til disse situationer.. Kh Heidi [/citat] selvfølgelig er det IKKE okay at se den slags ting, men så må man jo lade hver at tage praktikanter ind som falckmand... og ja de er trænet på dette område, men ingen vil jo nogen sinde være så meget i træning at man kan klare den slags opgaver, det sætter da sine spor lige meget hvem man er... og det er her hjælpen kommer ind... selvfølgelig ville mine børn ikke få lov til at se den slags ting (det er da klart) Jeg syntes jo slet ikke man skal være i praktik sådan et sted.... Jeg er helt enig i at man ikke burde havde haft pigen med... men fortæl mig lige hvad de skulle havde gjort i denne her situation ??? tror ikke de havde så mange valg... Knus fra Pia, som lige meget hvad syntes det er trakisk at en lille familie måtte miste livet i går og en far.... - livet er nogen gange uretfærdigt...:'([/citat] Jeg vil mene at de skal lade hende køre med på opgaver som ikke omfatter ulykker...sygetransport etc. Fatter slet ikke man tager praktikanter ind på de områder...virkelig grotesk.[/citat] Ja her er vi helt enige... men tit ved de ikke hvad de kommer ud til før de sider i bilen... og det er jo nok det der er sket her... min far skal løbe hurtigt lige meget hvad - ind imellem er det bare drengestreger, en container der er sat i brand andre gange er der desværre mennesker inde i husene. til tider er det også bare to der er kørt sammen hvor de kommer frem og der intet er sket andet end selvfølgelig chok, andre gange er de døde dem der sidder bag rettet, det er der desværre ingen der ved... praktikanter høre ikke hjemme under dette job, det er vi enige om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.