Min "søster" og arv!!!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2015

Mynthe_Mus

Altså min veninde er plejebarn. 

Virkelig svigtet af sine biologiske forældre. 

- Men hun arver ingenting fra sin plejefamilie, MEN arvede da hendes egen far døde.... og vi nok også arve sine biologiske mor... 

- Jeg synes som sagt før ikke du skal give hende noget som helt. - Din far har taget en valg. 

Du siger bare om du spørge dig igen, det må du spørge far om. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Puha.

Jeg tror faktisk at jeg ville tage den med din far, hvis det er muligt. Her mener jeg at spørge ham om det er et bevist valg at han ikke har skrevet testamente i forhold til arv.

Jeg tænker her både på din bror og søster - som jo ikke er berettiget til noget, da de ikke biologisk har tilknytning.

Hvis det er rent forglemmelse/tanketorsk, så vil din far måske give udtryk for at du skal arve alene, det meste eller dele lige med bror/søster (eller den ene af dem).

Hvis det så er rent forglemmelse, så er det jo bare at hjælpe din far i gang med testamentet - også selvom det betyder at du jo reelt arver mindre.

Men hvordan du end vender og drejer det, så vil det være noget være rod hvis du skal give direkte til din søster af arven... så vær tro mod din far - det er hans formue = hans valg.

Håber det hjalp lidt.

Jeg har engang snakket med mine forældre om det. Min far gav udtryk for at hun ikke skulle arve da jeg jo heller ikke arver fra hendes forældre. Han synes ret sku være ret. Har spurgt ham igen efter han blev dement også. Nævnt mine søskende og testamente - han siger stadig jeg skal have det hele.... 

Anmeld

20. marts 2015

Xolia

Anonym skriver:

Jeg har engang snakket med mine forældre om det. Min far gav udtryk for at hun ikke skulle arve da jeg jo heller ikke arver fra hendes forældre. Han synes ret sku være ret. Har spurgt ham igen efter han blev dement også. Nævnt mine søskende og testamente - han siger stadig jeg skal have det hele.... 

Så ville jeg vælge den version og fortælle din søster at det er din fars holdning og ikke din egen. 

Hun er jo ikke mindre søster for dig af den grund.

Anmeld

20. marts 2015

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Så ville jeg vælge den version og fortælle din søster at det er din fars holdning og ikke din egen. 

Hun er jo ikke mindre søster for dig af den grund.

Ja sådan har jeg det også..... jeg gør det ikke op i penge hvem jeg holder af eller ej.... men det kan hurtigt ændre sig i forhold til hvem jeg ikke holder af.... synes det er lidt usmagelig. ...

Anmeld

20. marts 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Som andre skriver, ville jeg heller ikke give hende noget, da du arver efter dine forældre, og hun arver efter sine egne. Dette skrive du jo også er din fars holdning.

Skal vi se på juraen, er det jo ikke op til dig, om hun skal arve, da din far jo allerede har besluttet, at det skal hun ikke. Diskussionen er jo egentlig, at hun vil have dig til at give hende en gave. Hun kan kalde det nok så meget en arv, men i bund og grund er der tale om en gave. Juraen sætter hende også uden for familien, som hun jo siger, at hun også føler sig uden for. Hun tilhører nemlig ikke den gruppe af personer, som man kan give en større gave til uden at skulle betale gaveafgift af den. Større gaver kan kun gives til forældre, børn, børnebørn og oldebørn (og under visse betingelser til samlevende) uden, at disse skal betale gaveafgift af gaven.

Anmeld

20. marts 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg ville nok når tiden kommer spørge hende om der er en fysisk ting hun har særligt kær - og gerne vil have som minde .... Det er jo noget helt andet end at reelt dele arv, men måske er det en mulighed på den facon. Det kan jo godt være at det hun egentlig søger er et minde fra barndommen ... 

Anmeld

20. marts 2015

aarhusmor

bare lige som en lille sidebemærkning, for jeg kan ikke se andre har nævnt det.
Årsagen til at din far måske ikke har skrevet hende ind i testamentet er at hun arver fra sine egne forældre - de biologiske og her får du jo ikke nogen penge. Jeg har selv mange halvsøskende og jeg er den der, når den tid kommer, arver mest. Jeg får efter mine forældre som lever sammen. Men de andre får kun fra henholdsvis min mor eller far. De har jo så selv deres "egne" fædre og mødre og deres forældre har ikke så/havde ikke så mange penge - men dem fik jeg jo ikke noget af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.