Afhængig af min datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2015

jenny4

Jeg vover lige et forsigtigt svar i en lidt anden retning. Og misforstå mig ikke, jeg savner skam også min søn når vi ikke er sammen (han er 3år), men jeg ved at det er en god læring for ham også at være sammen med andre end mig uanset om det er i institution eller hos bedsteforældrene (som han i øvrigt ELSKER overalt på jorden). 

Min rettesnor for det er, at det skal være hans behov og udvikling der er styrende og ikke mit behov og afsavn. Giver det mening? Altså du må ikke holde hende hjemme fordi du kommer til at savne hende, men kan gøre det hvis det er bedst for hende - hvilket det nogen gange ikke er (Eks som du skriver en lang tur i bilen).

Og så den anden side af sagen, som en anden også er inde på - jeres datter har en alder nu, hvor hun i lang tid har haft fuld fokus. Det er nu I skal huske hinanden også. Du får måske dit intimitetsbehov opfyldt via din datter, men gad vide om ikke din mand glæder sig til lidt alenehygge med dig? Også selvom det bliver i en bil på vej til Fyn. I kunne måske stoppe ind og spise en god frokost sammen (og tale om det lille vidunder i sammen har skabt) . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

female

Anonym skriver:

Hej alle.

Har en dejlig datter på 16 mdr.

Jeg går hjemme med hende, og hun er blevet passet kort få gange i hendes liv, så vi er altid sammen.

jeg savner hende hver aften vi går i seng og glæder mig til hun vågner om natten og kommer ind til os

i morgen skal hun passes af sin mormor imens vi skal til Fyn og hente noget. 

Har bare så dårlig samvittighed, hun plejer at være med is over alt. Men det er jo bedre at hun er hos mormor end at sidde i en bil så mange timer. 

Vil savne vores tur ud til stalden om morgenen osv. Hader at være adskilt fra hende. 

Lyder det meget usundt eller normalt? 

Jeg mener egentlig, at man gør barnet en tjeneste ved, at det lærer at være adskilt fra sin mor/far. Derudover mener jeg også at bedsteforældre og børnebørn knytter gode relationer, når de får alenetid uden forældrene.

På det personlige plan er min rolle som mor naturligvis den vigtigste og største rolle, men jeg indeholder mere end morrollen. Jeg er også hustru, veninde, søster, jeg har en karriere osv. Det er ikke muligt for mig at varetage disse sider, hvis jeg hele tiden skal være sammen med min datter.

Min datter er godt nok også en del ældre end din (nærmer sig 3 år), men første gang hun blev passet i nogle timer var hun 2-3 måneder. Jeg husker ikke helt, hvornår det første gang var med overnatning.

Anmeld

14. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg går hjemme med hende, og hun er blevet passet kort få gange i hendes liv, så vi er altid sammen.

jeg savner hende hver aften vi går i seng og glæder mig til hun vågner om natten og kommer ind til os

Har bare så dårlig samvittighed, hun plejer at være med is over alt. Men det er jo bedre at hun er hos mormor end at sidde i en bil så mange timer. 

Vil savne vores tur ud til stalden om morgenen osv. Hader at være adskilt fra hende. 

Der er ikke noget forkert i at savne sit barn, det er bare godt. Og at du faktisk elsker at være sammen med hende.

Men som  andre siger, er det godt for hende at være sammen med andre end mor og far,og hun kan knytte et bånd til sine bedsteforældre. Børn skal jo vide at de kan være alene med andre end mor og far

Bare sørg for at du ka n give slip på hende, når hun har brug for det, lade  andre have en chance for at knytte et bånd. 

Anmeld

14. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther
jenny4 skriver:

Jeg vover lige et forsigtigt svar i en lidt anden retning. Og misforstå mig ikke, jeg savner skam også min søn når vi ikke er sammen (han er 3år), men jeg ved at det er en god læring for ham også at være sammen med andre end mig uanset om det er i institution eller hos bedsteforældrene (som han i øvrigt ELSKER overalt på jorden). 

Min rettesnor for det er, at det skal være hans behov og udvikling der er styrende og ikke mit behov og afsavn. Giver det mening? Altså du må ikke holde hende hjemme fordi du kommer til at savne hende, men kan gøre det hvis det er bedst for hende - hvilket det nogen gange ikke er (Eks som du skriver en lang tur i bilen).

Og så den anden side af sagen, som en anden også er inde på - jeres datter har en alder nu, hvor hun i lang tid har haft fuld fokus. Det er nu I skal huske hinanden også. Du får måske dit intimitetsbehov opfyldt via din datter, men gad vide om ikke din mand glæder sig til lidt alenehygge med dig? Også selvom det bliver i en bil på vej til Fyn. I kunne måske stoppe ind og spise en god frokost sammen (og tale om det lille vidunder i sammen har skabt) . 

Meget enig!

Anmeld

14. marts 2015

TNBC

female skriver:

Jeg mener egentlig, at man gør barnet en tjeneste ved, at det lærer at være adskilt fra sin mor/far. Derudover mener jeg også at bedsteforældre og børnebørn knytter gode relationer, når de får alenetid uden forældrene.

På det personlige plan er min rolle som mor naturligvis den vigtigste og største rolle, men jeg indeholder mere end morrollen. Jeg er også hustru, veninde, søster, jeg har en karriere osv. Det er ikke muligt for mig at varetage disse sider, hvis jeg hele tiden skal være sammen med min datter.

Min datter er godt nok også en del ældre end din (nærmer sig 3 år), men første gang hun blev passet i nogle timer var hun 2-3 måneder. Jeg husker ikke helt, hvornår det første gang var med overnatning.

Synes også man gør barnet en tjeneste ved at lære dem at være adskilt fra mor og far, at de ved at det er ok at mor og far ikke er der, at de er trygge ved andre end dem. Synes også det er vigtigt for ikke kun bedsteforældrene, men hvis der er moster/faster og onkler, at de kan være en del af deres nevø/nieces liv, at have en chance for nyde faster/niece tid.

Jeg har elsket at tage på ture med mine nevøer, knyttet et bånd.

At barn har godt af at være sammen med andre end forældrene. Man skal være andet end mor/far og barnet skal lære ting uden mor/far.

Anmeld

14. marts 2015

Anonym trådstarter

Hvor er jeg glad for at se alle jeres svar  

hun har været passet nogle gange i nogle timer, hun har aldrig grædt eller noget som helst  

hun hygger sig når hun bliver passet, og er rigtig let, så ingen problemer der. Og jeg nyder da også at være uden barn, men Nøj hvor jeg dog også savner hende!  

Hun er vant til mange mennesker det går rundt med hende og snakker med hende, da hun er med i en stor stald med 35 hesteog dertilhørende ejere hver dag. De elsker hende derude, og der er kamp om at få lov til at gå rundt med hende og får masser af kys og kram af alle derude og er med til at hjælpe de andre med at strigle og ride så hun ved, at andre mennesker ikke er farlige selvom jeg er ude af syne selvom jeg er lige i nærheden hvis der skulle være noget

Anmeld

15. marts 2015

tarkoflen

Jeg har det på samme måde som dig og jeg er først nu ved at være klar til at min datter skal passes ret meget ud over når hun er i vuggestue. Det har simpelthen ikke været et behov for mig før! Min datter bliver 2 midt i april

Hun har været passet nogle enkelte gange i nogle timer, men endnu ikke med overnatning uden at jeg kom hjem om natten! Det skal hun for første gang i påsken. 

Det er ikke fordi jeg ikke under vores forældre at have hende, det hænger nok nærmere sammen med at jeg har lidt af voldsom hjemve og prøver efter bedste evne at skåne Thea for det! Jeg blev passet en del ude da jeg var lille og det er måske derfor jeg er lidt mere beskyttende overfor Thea. Måske det er godt måske det ikke er, det er svært at vide, men min kæreste og jeg gør hvad vi føler er bedst og det er jeg sikker på du også gør!

At du savner hende når du er væk er i min verden et sundhedstegn og du giver lige så stille lidt mere slip for hver gang hun skal passes! I skal begge have det godt med at være væk fra hinanden ellers bliver det ikke en god oplevelse! 

God tur til Fyn

Anmeld

15. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvor er jeg glad for at se alle jeres svar  

hun har været passet nogle gange i nogle timer, hun har aldrig grædt eller noget som helst  

hun hygger sig når hun bliver passet, og er rigtig let, så ingen problemer der. Og jeg nyder da også at være uden barn, men Nøj hvor jeg dog også savner hende!  

Hun er vant til mange mennesker det går rundt med hende og snakker med hende, da hun er med i en stor stald med 35 hesteog dertilhørende ejere hver dag. De elsker hende derude, og der er kamp om at få lov til at gå rundt med hende og får masser af kys og kram af alle derude og er med til at hjælpe de andre med at strigle og ride så hun ved, at andre mennesker ikke er farlige selvom jeg er ude af syne selvom jeg er lige i nærheden hvis der skulle være noget

Det lyder til hun får masser omsorg fra andre end "blot" mor og far. Det lyder egentlig som en enorm hyggelig hverdag

Anmeld

15. marts 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej alle.

jeg ved ikke om det er direkte usundt... men husker du at have partid og egotid?... det sagde min sundhedsplejerske til mig da jeg fik min søn; I skal også huske at være kærester og jer selv...

Havde hun ikke sagt det til mig og hans far, så var vores forhold nok endt meget før...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.