Stoppe amning/ kold tyrker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2015

Mor til Ella

modesty skriver:

Ja, det forstår jeg. Det er svært når hun ikke vil tage sutten. 

Ja det Helle ville være nemmere hvis hun ville tage en flaske og sut...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2015

Mor til Ella

BinaMor skriver:

den ældeste nægtede alt. så hende kunne jeg ikke finde alternativ til udover hun blev tilbudt alm mælk og vand. jeg lå og holdte hende i hånden og sang for hende (vi samsov) hun brokkede sig et par timer uden den store gråd og så gik det fremad (før det ville hun amme.. ja hele tiden.. jeg var så smadret)

den yngste ville gerne have sut men VILLE amme konstant også.  men far tog over og så tog hun tilsidst flasken. måske dumt i den alder men.. kan bare ikke bærer når de er kede. men kunne heller ikke holde til at amme mere (jeg nåede at blive gravid med nr 2 før jeg stoppede med at amme nr 1 så trængte til kropspaause)

hun fik dog kun flasken en måneds tid så gad hun ikke det mere.

det jeg lærte var at jeg skulle være fast besluttet.  at NU ER DET NOK. altså før blev jeg ked på deres vegne og kom til at vise det. overgav mig og gav bryst. da jeg var kærlig men bestemt og tydelig gik det SÅ MEGET bedre end tidligere. de følte at "mor mener det altså nu".

Men tænker bare skal jeg så bare " sulte" hende indtil hun enten vælger at tage flasken eller noget andet?

hun kan heller ikke finde ud af at drikke af kop.

Anmeld Citér

14. marts 2015

Mor til Ella

Sandratoft skriver:

Åh det har godtnok været en hård omgang for jer  

Hvis hun hverken vil have sut eller flaske (tænker heller ikke at flaske er en god ide at begynde på nu?) så må i erstatte dit bryst med kram og nærhed. Tag nogle nætter hvor i går op og ned af gangen med hende på armen, og bare vis i er der. Tilbyd noget vand af en kop med mellemrum, og ellers bare vær der. Det er nemmere sagt end gjort, men tror at det må prøves af. Se om hun ikke bliver sulten af at undvære mælken, det er de færreste babyer der sulter sig selv med vilje. 

Hvis det er en trøst, så har jeg læst om mange babyer der først begynder at spise når de er 9-10 måneder, og endda senere end det, så det behøves ikke være fordi der er noget galt. 

Forstår virkelig godt din frustration, især med henblik på økonomien, så som modesty skriver, så må en kold tyrker være vejen frem. 

Jeg er som sådan ikke bange for at der er noget galt, min store pige nægtede også at spise før hun blev 17 mdr, og er stadig MEGET småtspisende. Men hun brugte sut og var flaske barn, så det var ikke et problem

Men det er bare super vigtig for mig at få undersøgt hende grundigt inden jeg piner hende med en kold tyrker, vi ved hun ingen naturlig sutterefleks har, og at hun har væske på ørene, siden dec men får hele tiden af vide " lad os nu se når foråret kommer", plus at jeg i et halv år har kæmpet for at få hende i behandling for trøske, men nej det var bare mælk fordi jeg ikke strak hende i amningerne. Men i weekenden voksede det "heldigvis" helt ud af munden på hende, så kom i behandling i mandags.

og derfor er det så vigtigt for mig at der ikke er nogen tvivl om noget er galt.

jeg ville slet ikke kunne bære at pine hende mere end højst nødvendigt.

Anmeld Citér

26. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvordan går det? Og hvordan er det gået? Har sådan tænkt på jer. 

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mor til Ella

SDD skriver:

Hvordan går det? Og hvordan er det gået? Har sådan tænkt på jer. 

Hvor sød af dig at spørge.

Vi var inde og få hende undersøgt på sygehuset, den 17, og hun behøvede kun at kigge ind i mund og hals, for at fortælle mig at eneste årsag til at Asta er som hun er er at hun har svamp i mund, ned gennem spiserøret, og sikkert også gennem mave/ Tarm.

så jeg fik ret. Og lægen fik røde øre. 

Vi har nu været i behandling i knap 3 uger ( ugen før undersøgelse insisterede jeg selv på at det var svamp, og ville have behandling ) og for ikke at smitte frem og tilbage, anbefalede de også på sygehuset at stoppe amningen, min mand tog Asta fra fredag- søndag, og nu er hun flaskebarn 

Desudenen har behandlingen af svamp gjort at Asta nu spiser grød og prøver at undersøge mad med munden.

hun spiser i VS.

i går fik hun fjernet væske på øret og fik lagt dræn.

siden fredag sidste uge har hun stort set sovet igennem.

jeg er meget glad, men samtidig meget fred over den behandling hun har fået ved egen læge... Og vil aldrig mere tage en læges ord for gode vare hvis jeg selv tvivler.

Anmeld Citér

27. marts 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvor er det godt, at du holdt fast i at få hende undersøgt! du er en super god mor

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mor til Ella

Tusind tak

Anmeld Citér

27. marts 2015

modesty

Mor til Ella skriver:

Vi var inde og få hende undersøgt på sygehuset, den 17, og hun behøvede kun at kigge ind i mund og hals, for at fortælle mig at eneste årsag til at Asta er som hun er er at hun har svamp i mund, ned gennem spiserøret, og sikkert også gennem mave/ Tarm.

Vi har nu været i behandling i knap 3 uger ( ugen før undersøgelse insisterede jeg selv på at det var svamp, og ville have behandling ) og for ikke at smitte frem og tilbage, anbefalede de også på sygehuset at stoppe amningen, min mand tog Asta fra fredag- søndag, og nu er hun flaskebarn 

Desudenen har behandlingen af svamp gjort at Asta nu spiser grød og prøver at undersøge mad med munden.

hun spiser i VS.

jeg er meget glad, men samtidig meget fred over den behandling hun har fået ved egen læge... Og vil aldrig mere tage en læges ord for gode vare hvis jeg selv tvivler.

Hvor dejligt for jer.  Og der er bare ikke noget værre end når en læge, en person man burde stole på og være tryg ved, fejldiagnosticerer. Det har jeg selv prøvet flere gange.

Anmeld Citér

27. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mor til Ella skriver:

hun spiser i VS.

Ej hvor er det bare så godt at høre. Tænk at svamp kan gøre så meget. Hvordan gik dagene hvor farmand tog over? Var du hjemme eller et andet sted?

Jeg har tænkt meget på jer, da vi selv er i en lignende situation, bare ikke så omfattende som jeres(hun vil gerne undersøge mad, men spiser meget sparsomt og kan kun falde i søvn ved bryst). Vi vil nemlig også tage en 'kold tyrker'. 

Hvor er det vare sejt gået af jer

Anmeld Citér

27. marts 2015

Mor til Ella

SDD skriver:

Ej hvor er det bare så godt at høre. Tænk at svamp kan gøre så meget. Hvordan gik dagene hvor farmand tog over? Var du hjemme eller et andet sted?

Jeg har tænkt meget på jer, da vi selv er i en lignende situation, bare ikke så omfattende som jeres(hun vil gerne undersøge mad, men spiser meget sparsomt og kan kun falde i søvn ved bryst). Vi vil nemlig også tage en 'kold tyrker'. 

Hvor er det vare sejt gået af jer

Jeg og den store pige, tog på weekend ved mormor Det gik så fint, og han var så sej.

Og det skal jo nævnes at han intet havde hverken sut, flaske eller mad af nogen art

Men på 1,5 døgn gik vi fra en pige som ammede fra 18,30- 7 morgen uafbrudt til en pige som får en aften flaske og kan ligges i seng og sover 4-5 timer, får lidt tynd mælk og sover så til 6 7 stykker. Spiser grød 2 gange om dagen og er bare så glad og tilfreds

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.