Stoppe amning/ kold tyrker.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.983 visninger
22 svar
17 synes godt om
13. marts 2015

Mor til Ella

Jeps jeg fuldammes STADIG Asta på knap 9 mdr.

hun nægter flaske, sut og ALT mad.

Jeg skulle være startet på job for 3 mdr siden, er selvstændig, kassen er tom, og jeg orker ikke at amme en gang i timen mere døgnet rundt.

vi har en tid på børne afd. Tirsdag for at få hende undersøgt i munden. onsdag skal vi til ørelægen og der skal tages beslutning omkring hendes øre da de har drillet hende siden dec.

Nå men hvis alle eksperter siger hun er fin og som hun skal være i mund og øre, er har jeg en tid ved lægen torsdag for at få ammestop piller, dette er i samråd med SP da jeg bare ikke kan mere. 

Men jeg har jo stadig et ønske om at forsøge at vænne hende fra særligt om natten på en blidere metode, og ville derfor spørge jer herinde hvordan det kunne gøres???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2015

Sprit25

Mor til Ella skriver:

Jeg skulle være startet på job for 3 mdr siden, er selvstændig, kassen er tom, og jeg orker ikke at amme en gang i timen mere døgnet rundt.

vi har en tid på børne afd. Tirsdag for at få hende undersøgt i munden. onsdag skal vi til ørelægen og der skal tages beslutning omkring hendes øre da de har drillet hende siden dec.

Nå men hvis alle eksperter siger hun er fin og som hun skal være i mund og øre, er har jeg en tid ved lægen torsdag for at få ammestop piller, dette er i samråd med SP da jeg bare ikke kan mere. 

Men jeg har jo stadig et ønske om at forsøge at vænne hende fra særligt om natten på en blidere metode, og ville derfor spørge jer herinde hvordan det kunne gøres???

Jeg kan sikkert ikke komme med noget du ikke har prøvet så jeg vil bare give dig et kram

Anmeld Citér

13. marts 2015

Mor til Ella

Sprit25 skriver:

Jeg kan sikkert ikke komme med noget du ikke har prøvet så jeg vil bare give dig et kram

Tusind tak.

det har godt nok også været hårdt

Anmeld Citér

13. marts 2015

BinaMor

er der en far i billedet? hun samligner jo dig med mad og generelt sys jeg et ammestop er svært hvis far ikke hjælper. udover det har jeg måttet gøre det samme som dig (dog uden pillen) den ældeste var 16-17 måneder. den yngste var 13 måneder. vi kunne ikke styre at nedtrappe (de græd og græd når jeg forsøgte ): ) og de spiste næsten kun ved mig. men det var 2 øv dage og så ovre. gik nemmere end forventet faktisk. de kunne mærke jeg mente det der. men masser af kærlighed, kys og nusseri. trøstebamser og masser af leg og afledning

Anmeld Citér

13. marts 2015

Mor til Ella

BinaMor skriver:

er der en far i billedet? hun samligner jo dig med mad og generelt sys jeg et ammestop er svært hvis far ikke hjælper. udover det har jeg måttet gøre det samme som dig (dog uden pillen) den ældeste var 16-17 måneder. den yngste var 13 måneder. vi kunne ikke styre at nedtrappe (de græd og græd når jeg forsøgte ): ) og de spiste næsten kun ved mig. men det var 2 øv dage og så ovre. gik nemmere end forventet faktisk. de kunne mærke jeg mente det der. men masser af kærlighed, kys og nusseri. trøstebamser og masser af leg og afledning

Jeps her er en far og en storesøster på 3

Hvad erstattede du så amningerne med, begyndte de at spise, eller flasken. Sut? Eller hvordan.

Jeg kan slet ikke se hvad hun skal finde trøst i når vi flejner alt der nærmest trøster hende.

Anmeld Citér

13. marts 2015

modesty

Ejj, du har godt nok været uheldig... 

Til dit spørgsmål:

Jeg ved det ikke, det er ren og skær egen fornemmelse - men jeg tror faktisk at en kold tyrker vil være det "blideste". Alternativet er at trække situationen i langdrag og have en længere periode med masser af brok hvor hun stadig får bryst, men bare ikke så ofte som hun gerne vil. Hvis problemet er at hun ikke vil tage andet føde, så bliver hun jo nødt til at være sulten nok til at gøre det fordi brystet bare ikke er en mulighed længere. Hvis du stadig ammer ind imellem, vil hun jo bare lade være med at spise fordi hun ved at brystet kommer på et eller andet tidspunkt.

Hvis hun først skal afvænnes om natten, for så, hvad, en uge? et par uger? efter at skulle afvænnes fuldt, så tænker jeg også bare at det er en måde at trække situationen i langdrag. Så når hun lige at føle tryghed i at dag-amningen heldigvis stadig er der - og så bliver den også fjernet. Det tænker jeg må være en hårdere oplevelse for hende end at det bare stopper på én gang, og så er det dét.

Og som en anden også skriver - far skal på banen. Da vi droppede nat-amningen var det far der tog nætterne. Det tog én nat med en times gråd, én nat med en halv times brok og én nat med et kvarters brok, og så var det overstået.

Men jeg er ikke ekspert på området, jeg prøver bare at sætte mig i en babys situation, og der tror jeg at det mindst forvirrende og mest forståelige er at der bare er stop, og så bliver det nogle hårde dage, og når de så er overstået - så er vi videre.

Anmeld Citér

13. marts 2015

Mor til Ella

modesty skriver:

Ejj, du har godt nok været uheldig... 

Til dit spørgsmål:

Jeg ved det ikke, det er ren og skær egen fornemmelse - men jeg tror faktisk at en kold tyrker vil være det "blideste". Alternativet er at trække situationen i langdrag og have en længere periode med masser af brok hvor hun stadig får bryst, men bare ikke så ofte som hun gerne vil. Hvis problemet er at hun ikke vil tage andet føde, så bliver hun jo nødt til at være sulten nok til at gøre det fordi brystet bare ikke er en mulighed længere. Hvis du stadig ammer ind imellem, vil hun jo bare lade være med at spise fordi hun ved at brystet kommer på et eller andet tidspunkt.

Hvis hun først skal afvænnes om natten, for så, hvad, en uge? et par uger? efter at skulle afvænnes fuldt, så tænker jeg også bare at det er en måde at trække situationen i langdrag. Så når hun lige at føle tryghed i at dag-amningen heldigvis stadig er der - og så bliver den også fjernet. Det tænker jeg må være en hårdere oplevelse for hende end at det bare stopper på én gang, og så er det dét.

Og som en anden også skriver - far skal på banen. Da vi droppede nat-amningen var det far der tog nætterne. Det tog én nat med en times gråd, én nat med en halv times brok og én nat med et kvarters brok, og så var det overstået.

Men jeg er ikke ekspert på området, jeg prøver bare at sætte mig i en babys situation, og der tror jeg at det mindst forvirrende og mest forståelige er at der bare er stop, og så bliver det nogle hårde dage, og når de så er overstået - så er vi videre.

Jeg kan sagtens se hvad du mener, og det er nok også det vi er nået frem til.

men har svært ved at overskue hvordan jeg erstatter mig, hvis du forstår

Anmeld Citér

13. marts 2015

modesty

Mor til Ella skriver:

Jeg kan sagtens se hvad du mener, og det er nok også det vi er nået frem til.

men har svært ved at overskue hvordan jeg erstatter mig, hvis du forstår

Ja, det forstår jeg. Det er svært når hun ikke vil tage sutten. 

Anmeld Citér

13. marts 2015

BinaMor

Mor til Ella skriver:

Jeps her er en far og en storesøster på 3

Hvad erstattede du så amningerne med, begyndte de at spise, eller flasken. Sut? Eller hvordan.

Jeg kan slet ikke se hvad hun skal finde trøst i når vi flejner alt der nærmest trøster hende.

den ældeste nægtede alt. så hende kunne jeg ikke finde alternativ til udover hun blev tilbudt alm mælk og vand. jeg lå og holdte hende i hånden og sang for hende (vi samsov) hun brokkede sig et par timer uden den store gråd og så gik det fremad (før det ville hun amme.. ja hele tiden.. jeg var så smadret)

den yngste ville gerne have sut men VILLE amme konstant også.  men far tog over og så tog hun tilsidst flasken. måske dumt i den alder men.. kan bare ikke bærer når de er kede. men kunne heller ikke holde til at amme mere (jeg nåede at blive gravid med nr 2 før jeg stoppede med at amme nr 1 så trængte til kropspaause)

hun fik dog kun flasken en måneds tid så gad hun ikke det mere.

det jeg lærte var at jeg skulle være fast besluttet.  at NU ER DET NOK. altså før blev jeg ked på deres vegne og kom til at vise det. overgav mig og gav bryst. da jeg var kærlig men bestemt og tydelig gik det SÅ MEGET bedre end tidligere. de følte at "mor mener det altså nu".

Anmeld Citér

13. marts 2015

Sandratoft

Mor til Ella skriver:

Åh det har godtnok været en hård omgang for jer  

Hvis hun hverken vil have sut eller flaske (tænker heller ikke at flaske er en god ide at begynde på nu?) så må i erstatte dit bryst med kram og nærhed. Tag nogle nætter hvor i går op og ned af gangen med hende på armen, og bare vis i er der. Tilbyd noget vand af en kop med mellemrum, og ellers bare vær der. Det er nemmere sagt end gjort, men tror at det må prøves af. Se om hun ikke bliver sulten af at undvære mælken, det er de færreste babyer der sulter sig selv med vilje. 

Hvis det er en trøst, så har jeg læst om mange babyer der først begynder at spise når de er 9-10 måneder, og endda senere end det, så det behøves ikke være fordi der er noget galt. 

Forstår virkelig godt din frustration, især med henblik på økonomien, så som modesty skriver, så må en kold tyrker være vejen frem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.