vil ikke med hjem fra børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er også tidligt, at hente kl. 14.30 når hun er blevet afleveret kl. 9. Jeg ville helt klart vente med, at hente hende. Nyd at hun er så glad for, at være der og trives. Jeg ville vente med, at hente hende til kl. 16 og skide højt og flot på, hvad andre tænker om, at du går på barsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2015

modesty

Yurie skriver:

Det er ikke altid godt at fange dem lige de bliver smidt ud, fordi de ser de andre gå ud og så vil de ud. Så hellere kl.14, sådan at de ikke er på vej ud. Har set det.

Men ja, giv hende lange dage for noget tid, gætter på at hun næsten lige er startet, så det er helt nyt og man vil hellere være de nye steder.. Og det er jo bare super dejligt at hun er glad for at være der.

Jeg er enig. Hvis man skal hente skal det være inden eftermiddagsmaden er serveret, eller man kan evt. komme mens de spiser eftermiddagsmad og så nå at komme derfra inden de andre skal ud.

Anmeld

11. marts 2015

FruStolpe

Jeg er slet ikke enig i at du bare skal give længere dage. Et barn som lige er startet i børnehave har ikke noget begreb om at det faktisk er hårdt at gå i børnehave... Og derfor siger de ikke selv fra, det er vores job som forældre at sørge for at de ikke er "på arbejde" længere end nødvendigt.

Misforstå ikke, jeg er 100% tilhænger af at de skal afsted, de skal bare ikke selv have lov at vælge... 

Gør det spændende at komme med hjem i stedet, og ellers ville jeg personligt bare hente tingene og tage mit barn med hjem. Sur og hysterisk eller ej, børn er børn og de skal ikke selv bestemme !!!

Det var situationen gennem mine øjne, og selvom jeg ser at jeg står alene med den, ville jeg nu lige dele den alligevel 

Anmeld

11. marts 2015

Carina:-)

FruStolpe skriver:

Jeg er slet ikke enig i at du bare skal give længere dage. Et barn som lige er startet i børnehave har ikke noget begreb om at det faktisk er hårdt at gå i børnehave... Og derfor siger de ikke selv fra, det er vores job som forældre at sørge for at de ikke er "på arbejde" længere end nødvendigt.

Misforstå ikke, jeg er 100% tilhænger af at de skal afsted, de skal bare ikke selv have lov at vælge... 

Gør det spændende at komme med hjem i stedet, og ellers ville jeg personligt bare hente tingene og tage mit barn med hjem. Sur og hysterisk eller ej, børn er børn og de skal ikke selv bestemme !!!

Det var situationen gennem mine øjne, og selvom jeg ser at jeg står alene med den, ville jeg nu lige dele den alligevel 

Jeg er enig. 

Fint at være afsted ,men det er hård at gå i inst og lange dage tror jeg ikke er løsningen.

Her bliver de afleveret kl 08.30 så de kan være med til samling og hentet kl 14.30 og det er rigeligt med input .De er trætte efter en lang dag med leg og larm. 

Nogen børn reagerer også med ikke at ville med hjem fordi de ikke kan sætte ord på at de har savnet - Læste en atikel om det på et tidspunkt og der blev der skrevet at man skal aldrig sige "Vil du med hjem" Men derimod "Nu skal du hjem" så barnet ikke skal træffe et valg. 

Anmeld

11. marts 2015

Anonym trådstarter

Hun er brugt på en anden måde. Hun er i en småbørnsgruppe hvor de bliver stille indsluset i børnehaven. 

Hun er udebarn med stort U. Som de heldigvis er deroppe også. Det sjove er efter start deroppe er der ro til sengetid og ingen natte roderi. 

Det jeg tænker er 2 lange dage om ugen fredag hjem efter frokost

Hun sover stadig til middag og fredag sover hun gerne længere til middag derfor vi tager hende hjem. 

Anmeld

11. marts 2015

TNBC

modesty skriver:

Jeg er enig. Hvis man skal hente skal det være inden eftermiddagsmaden er serveret, eller man kan evt. komme mens de spiser eftermiddagsmad og så nå at komme derfra inden de andre skal ud.

Ja lige præcis. For selvfølgelig  vil et barn hellere ud og lege på en legeplads.

Anmeld

11. marts 2015

Mariposa2

Herhjemme er det de voksne der bestemmer, hvornår man skal hjem fra børnehave. Ja, det er surt at blive afbrudt i en god leg og måske svært at skulle forholde sig til miljøskiftet, men en tydelig anerkendende voksen i 14 dage og så er det overstået. Jeg er selv pædagog i en børnehave, så har set det mange gange. Personligt er det også den måde, jeg agerer på over for mine børn. Jeg vil gerne se, hvis de har lavet et eller andet, venter selvfølgelig også på de får ryddet op (guider/hjælper evt lidt), men så er det også hjem. Og ja, det har nogle gange medført et grædende barn, men det klarer vi nok 

Anmeld

11. marts 2015

TNBC

FruStolpe skriver:

Nu siger jeg heller ikke at hun skal være der til luk, men som ts siger så er lange dage et hit, så hvis barnet ikke er smadret af at være der 1/1,5 times tid længere, sker der da ikke noget ved.

Naj de siger ikke fra, men hun ville vel være sværere at få med hvis hun var mere træt efter en lang dag. Men det er åbenbart lettere. Og hvorfor hente kl14:30 hvis der skal være en kamp hver dag, hvis man kan rykke tiden lidt og så bruge mere tid om morgen?

Og så lang er den jo heller ikke, hun bliver jo ikke afleveret kl8 hver dag og lange dage hele uge. 

Hvorfor må børnene ikke have en stemme? Hvorfor ikke lytte til barnet?

Anmeld

11. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hun er brugt på en anden måde. Hun er i en småbørnsgruppe hvor de bliver stille indsluset i børnehaven. 

Hun er udebarn med stort U. Som de heldigvis er deroppe også. Det sjove er efter start deroppe er der ro til sengetid og ingen natte roderi. 

Det jeg tænker er 2 lange dage om ugen fredag hjem efter frokost

Hun sover stadig til middag og fredag sover hun gerne længere til middag derfor vi tager hende hjem. 

Jeg synes du skal lytte til dit hjerte, hvis hun er en gladere pige ved at du henter hende lidt senere, så gør det. Giv hende en fridag en gang i mellem, eller andet. hold længere morgener.

Nej de skal ikke leve i bh, og det er hårdt, men hvor jeg var sidst kunne børnene altså sagtens få lov til at slappe af i sofaen, og din datter sover stadigvæk til midag, så det er jo faktisk ikke meget legetid hun har og gætter på at hun vågner når de andre er ude på legepladsen,  så lad hende få lidt tid derud. 

Gør hvad du mener er rigtigt for din datter, lyt til hendes behov, prøv de lange dage, og se hvad der sker.

Anmeld

11. marts 2015

Mariposa2

Jeg tror ikke på at et barn har behov for at være i børnehave 7-8-9 timer dagligt. Det kan være nødvendigt pga job osv., og så er vi heldige at have daginstitutioner, der er til at betale. Det er hårdt arbejde, og det er ikke børnenes ansvar selv at vurdere hvor længe de skal være afsted. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.