Anonym skriver:
I kære kvinder og mænd derude.
Hvad stiller jeg op. Storesøster er startet i børnehave og hygger sig vildt, så vildt at når hun skal hjem er det en kamp :-(
Lillebror er med inde og hente så når de er inde er det okay det tager lidt tid. Lige lege færdig små 5 min. Men når de er ude er det et helvede rent ud sagt. Har måtte slæbe hende lidt Afsted i flyverdragten. Sidste fredag var jeg ved at tude. Ville hente tidligt så vi kunne komme hjem og hygge kl 14.30 var jeg der. Og hun fik lov til at lege færdig mens jeg hentede alle sagerne. Men skrig og skrål :-( indtil vi nåede lågen holdte
Nogle der har gode råd?? Lange dage er et hit de få gange det er sket. Men får også lidt " batsels blikket " hvis jeg nævner det for andre.
Det har vi selv kæmpet med i perioder.
Kl 14.30 har de nok lige spist frugt og er kommet ud og igang med leg også er det også svært at afbryde det.
Vores løsning blev at han blev varslet ca 15 min før jeg kom og at pædagogerne så hjalp ham med at gøre legen færdi.
Har børnehaven ikke en mobil med sig ud,så du evt kan sende en SMS 15 min før du kommer,så de kan begynde at varsle hende? Lav en aftale med pædagogen om det og de har stået i det mange gange, så det er ikke nyt for dem, og de fleste forstår godt at det ikke altid er hensigtsmæssigt at man skal vente i halve timer og alligevel slæbe en skrigende unge derfra 
Håber det evt kan hjælpe dig. Det har ihverfald hjulpet os,da vores har meget svært ved de mange skift og har brug for forberedning og det at blive varslet i god tid måske flere gange, er en super hjælp for ham....og os.
Anmeld