Sissel skriver:
At det lige netop er denne tråd og ikke en af de hundrede andre om abort, er vel tilfældigt.. Nu blev det denne, i stedet for en af dem hvor ts vil have en abort fordi hun er under uddannelse, hun kender ikke faren, det er eksen der er faren eller hvad folk nu synes er en god nok grund til at få en abort.. Når man vælger at oprette en debat herinde, om et emne som abort, så må man regne med at ikke alle er enige.. Men nu er det nok ikke fordi ts, ud fra det jeg har skrevet, vælger at få den baby alligevel.. Og hun så sidder om et par år fuld af ærgrelse og fortryder og bander mig langt væk, fordi hun følte sig presset til at beholde..
Jeg vælger at besvare hendes indlæg, fordi det er en debatside, hvor man debatterer, både med de enige og uenige.. Og fordi det BERØRER mig sgu, at folk tar så pisse let på aborter..
Jeg står ikke ude foran en klinik med et skilt om halsen, og kaster æg i hovedet af kvinder der har fået foretaget en abort. Men lige såvel som alle jer der synes ts skal have et kram og et klap på skulderen over hendes beslutning, så synes jeg også der skal være plads til dem (mig) der ikke er enig med hende..
Men lagde tråden egentlig op til en debat for og imod abort? Og var det her et klasse eksempel på nogen der tog let på abort?
Det her eksempel er jo blot en familie, hvor de to voksne sammen har vurderet de ikke har ressourcerne hverken de praktiske eller menneskelige til at sige velkommen til endnu et barn i familien og de er enige.
Og med overvejelser går jeg ud fra de efter aborten vil gøre alt hvad der står i deres magt med prævention for det ikke sker igen.
tager ts let på abort, ikke i mine øjne. Hun er flov over situationen hun er endt i, men blot også afklaret med løsningen for situation og derfor ikke ked af det. Jeg har fået en abort for lang tid siden, jeg er egentlig flov over jeg endte der hvor jeg skulle have en abort, men jeg er ikke på ingen måde ked af jeg fik den og tænker aldrig på det som andet end en abort, tænker ikke jeg kunne have haft et barn der var x antal år, det var ikke et barn men en uønsket graviditet. Tager jeg let på abort, nej men jeg synes heller ikke det at sætte et barn i verden bare er noget man gør.
og jeg tror for hver du har tænkt: de tager let på det at få en abort. Har jeg hørt en historie, hvor jeg tænkte: puha hun tager godt nok det at få børn let, selvom faren ikke vil barnet mm.