Mulllesmor skriver:
ja havde sku aldrig forestille mig at jeg skulle havne i denne dumme situation .. Jeg er 34 år, godt gift og har to skønne børn på 5 år og 20 mdr... Nu har jeg så fundet ud af at jeg er gravid igen og det er på i gen måde glædeligt.. Vi har ikke plads til flere børn hvor vi bor ej heller i vores bil.. Jeg er pt sygemeldt med en skulderskade som der ikke er afklaring på endnu, jeg er blevet opsagt frs mit job pga min skade , jeg fik ret slem bækkenløsning da jeg ventede den yngste som stadig ikke er helt ovre.... Alt taler bare for at det ikke er nu vi skal have flere ... Har altid joket med at hi da skal have en pige på et tidspunkt til vores to drenge men nu hvor det er aktuelt kan jeg faktiskmlrke at jeg ikke kan overskue en graviditet men en højst sandsynlig ny bækkenløsning , med to unger jeg også skal tage mig af,natteroderi, træthed og i ret overskud ... Min mand har også hele tiden sagt at to er fint så vi er egentlig helt afklarede med at det skal fjernes .. Men for dælen hvor dynes jeg det er flovt at få en abort i min alder altså.. Synes det er pinligt og tror at folk vil tænke - hvad fanden tænkte hun på - hvis jeg for tæller det..., jeg ved det er den rigtige beslutning for os og har ikkebehov for kommentarer om at det er drab osv- havde bare lige brug for at lette mit hjerte ...
Takhvis du læste med så langt
Hej.
Vil lige sige at jeg har valgt ikke at læse andres kommentarer, så måske der kommer noget "gengang".
Puha, du står sgu med en svær beslutning. Jeg synes dog at jeg ville kommentere lidt vedr. din bækkenløsning sidst.
Jeg er pt. gravid med min nr. 4 - og med nummer 3 gik jeg med krykker i ½-delen af graviditeten pga. bækkenløsning. Pt. har jeg knap 6 uger tilbage, og går stadig. Er sygemeldt fuldtid og blev faktisk fra start sygemeldt deltid så det ikke skulle udvikle sig. Jeg træner hos fys på specielt skånehold for ryglidelser (der er ikke andre gravide) og så går jeg til zoneterapi.
Det med pladsen i bilen - vi har lige købt ny, 7-personers - puha, men indtil da, så havde vi en Hyundai i10 hvor vi var 2 voksne, 3 børn på 10, 8 (sæde) og 1 (autostol) samt en lille barnevogn i bagagerummet. Så man kan være en storfamilie i en lille bil ;-)
Nå, men når alt dette er sagt - så skal du mærke godt efter indeni dig selv. For alt det med pladsen, at timeingen er dårlig osv. er ting som oftest kan overkommes - men beslutningen indeni dig selv skal du leve med resten af livet og du vil ikke kunne lave den om.
Om det er flovt - næææhhh... al planlægning/beskyttelse kan jo glippe i et hedt øjeblik ;-)
Stort kram til dig - håber du kommer frem til den rigtige beslutning for dig og din familie.
-Xolia-