Føler mig så flov....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sissel skriver:

At det lige netop er denne tråd og ikke en af de hundrede andre om abort, er vel tilfældigt.. Nu blev det denne, i stedet for en af dem hvor ts vil have en abort fordi hun er under uddannelse, hun kender ikke faren, det er eksen der er faren eller hvad folk nu synes er en god nok grund til at få en abort.. Når man vælger at oprette en debat herinde, om et emne som abort, så må man regne med at ikke alle er enige.. Men nu er det nok ikke fordi ts, ud fra det jeg har skrevet, vælger at få den baby alligevel.. Og hun så sidder om et par år fuld af ærgrelse og fortryder og bander mig langt væk, fordi hun følte sig presset til at beholde.. 

Jeg vælger at besvare hendes indlæg, fordi det er en debatside, hvor man debatterer, både med de enige og uenige.. Og fordi det BERØRER mig sgu, at folk tar så pisse let på aborter.. 

Jeg står ikke ude foran en klinik med et skilt om halsen, og kaster æg i hovedet af kvinder der har fået foretaget en abort. Men lige såvel som alle jer der synes ts skal have et kram og et klap på skulderen over hendes beslutning, så synes jeg også der skal være plads til dem (mig) der ikke er enig med hende.. 

Du generaliserer ekstremt og bruger et tilfældigt indlæg som afsæt for det. Det er ikke hverken god eller klog debatstil. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Lotus86 skriver:

Jeg er 28, gift og har 2 børn. Jeg har lige fået en abort, og valgte at være åben omkring det, specielt på arbejdet, så jeg ikke behøvede finde på dårlige undskyldninger for mit fravær, og der var ikke en eneste negativ kommentar, tvært i mod, folk har bare været så søde, og forstående. Synes bestemt ikke du skal være flov, og hvis du frygter folks kommentarer, så kan du jo bare lade være med at fortælle det til nogen

hvor er jeg glad for dit svar - det er dejligt at vide jeg ikke er den eneste der har taget sådan et valg og at det er ok at vælge en abort selvom man har børn i forvejen... hvordan havde du det efterfølgende psykisk og fysisk og hvad var jeres begrundelse for at vælge abort?

Anmeld

9. marts 2015

Xolia

Mulllesmor skriver:

ja havde sku aldrig forestille mig at jeg skulle havne i denne dumme situation .. Jeg er 34 år, godt gift og har to skønne børn på 5 år og 20 mdr... Nu har jeg så fundet ud af at jeg er gravid igen og det er på i gen måde glædeligt.. Vi har ikke plads til flere børn hvor vi bor ej heller i vores bil.. Jeg er pt sygemeldt med en skulderskade som der ikke er afklaring på endnu, jeg er blevet opsagt frs mit job pga min skade , jeg fik ret slem bækkenløsning da jeg ventede den yngste som stadig ikke er helt ovre.... Alt taler bare for at det ikke er nu vi skal have flere ... Har altid joket med at hi da skal have en pige på et tidspunkt til vores to drenge men nu hvor det er aktuelt kan jeg faktiskmlrke at jeg ikke kan overskue en graviditet men en højst sandsynlig ny bækkenløsning , med to unger jeg også skal tage mig af,natteroderi, træthed og i ret overskud ... Min mand har også hele tiden sagt at to er fint så vi er egentlig helt afklarede med at det skal fjernes .. Men for dælen hvor dynes jeg det er flovt at få en abort i min alder altså.. Synes det er pinligt og tror at folk vil tænke - hvad fanden tænkte hun på - hvis jeg for tæller det..., jeg ved det er den rigtige beslutning for os og har ikkebehov for kommentarer om at det er drab osv- havde bare lige brug for at lette mit hjerte ... 

Takhvis du læste med så langt

Hej.

Vil lige sige at jeg har valgt ikke at læse andres kommentarer, så måske der kommer noget "gengang".

Puha, du står sgu med en svær beslutning. Jeg synes dog at jeg ville kommentere lidt vedr. din bækkenløsning sidst.

Jeg er pt. gravid med min nr. 4 - og med nummer 3 gik jeg med krykker i ½-delen af graviditeten pga. bækkenløsning. Pt. har jeg knap 6 uger tilbage, og går stadig. Er sygemeldt fuldtid og blev faktisk fra start sygemeldt deltid så det ikke skulle udvikle sig. Jeg træner hos fys på specielt skånehold for ryglidelser (der er ikke andre gravide) og så går jeg til zoneterapi.

Det med pladsen i bilen - vi har lige købt ny, 7-personers - puha, men indtil da, så havde vi en Hyundai i10 hvor vi var 2 voksne, 3 børn på 10, 8 (sæde) og 1 (autostol) samt en lille barnevogn i bagagerummet. Så man kan være en storfamilie i en lille bil ;-)

Nå, men når alt dette er sagt - så skal du mærke godt efter indeni dig selv. For alt det med pladsen, at timeingen er dårlig osv. er ting som oftest kan overkommes - men beslutningen indeni dig selv skal du leve med resten af livet og du vil ikke kunne lave den om.

Om det er flovt - næææhhh... al planlægning/beskyttelse kan jo glippe i et hedt øjeblik ;-)

Stort kram til dig - håber du kommer frem til den rigtige beslutning for dig og din familie.

-Xolia-

Anmeld

9. marts 2015

Lotus86

Mulllesmor skriver:

hvor er jeg glad for dit svar - det er dejligt at vide jeg ikke er den eneste der har taget sådan et valg og at det er ok at vælge en abort selvom man har børn i forvejen... hvordan havde du det efterfølgende psykisk og fysisk og hvad var jeres begrundelse for at vælge abort?

Jeg havde det helt fint med det, har slet ikke været følelsesmæssigt berørt af det, for vi var 100% sikre på, at vi ikke ønskede endnu et barn. Vi har ikke pladsen til det, hverken i hjemmet eller i bilen, og vi ønsker på ingen måde at starte forfra igen. Vores børn er hhv. 3,5 år og 15 måneder, og vi har så mange planer og drømme for fremtiden, som slet ikke ville være realistiske med endnu et barn. Jeg elsker mine unger over alt på jorden, men jeg ønsker ikke et liv som kun handler om børn, og det tror jeg nemt det ville komme til at ende med i vores tilfælde, hvis vi fik et tredje på nuværende tidspunkt. 

Anmeld

9. marts 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Lotus86 skriver:

Jeg havde det helt fint med det, har slet ikke været følelsesmæssigt berørt af det, for vi var 100% sikre på, at vi ikke ønskede endnu et barn. Vi har ikke pladsen til det, hverken i hjemmet eller i bilen, og vi ønsker på ingen måde at starte forfra igen. Vores børn er hhv. 3,5 år og 15 måneder, og vi har så mange planer og drømme for fremtiden, som slet ikke ville være realistiske med endnu et barn. Jeg elsker mine unger over alt på jorden, men jeg ønsker ikke et liv som kun handler om børn, og det tror jeg nemt det ville komme til at ende med i vores tilfælde, hvis vi fik et tredje på nuværende tidspunkt. 

Hold da op det lyder jo fuldstændig som os... 1000 tak for svar det hjælper virkelig at læse ��

Anmeld

9. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sissel skriver:

Jeg ville overveje permanent prævention, fremover.. Hvis jeg vidste at jeg ikke ville have flere børn.. 

Jeg synes ikke alderen har noget at skulle have sagt, i forhold til en abort.. Jeg ville skamme mig, uanset alder.. Sorry, jeg ved det lyder hårdt.. Og at du sikkert ikke synes det er en særlig fed situation du står i.. Men jeg kunne aldrig få mig selv til at få en abort. Synes folk tar så let på det.

Folk tager også let på at sætte børn i verden - nogle gange er abort netop at tage ansvar. 

Til ts: det virker til at du har gjort dig dine overvejelser. Selvfølgelig aldrig sjovt med abort, men absolut ikke noget du behøver skamme dig over.  

Anmeld

9. marts 2015

Lotus86

Mulllesmor skriver:

Hold da op det lyder jo fuldstændig som os... 1000 tak for svar det hjælper virkelig at læse ��

Dejligt du kunne bruge min beretning til noget  

Og tag dig endelig ikke af de latterlige kommentarer, jeg er SÅ træt af folk der ikke kender en, mener de har ret til at dunke en oven i hovedet. Især når en person der er 8 år yngre end dig, mener hun skal komme med gode råd, om hvilken præventionsform du skal benytte dig af i fremtiden 

Anmeld

9. marts 2015

Carina:-)

Folk tager også let på at sætte børn i verden - nogle gange er abort netop at tage ansvar. 

Til ts: det virker til at du har gjort dig dine overvejelser. Selvfølgelig aldrig sjovt med abort, men absolut ikke noget du behøver skamme dig over.  

Sissel har nu en pointe - hvis man ved man ikke vil have flere er det da at tage ansvar at blive sterilliseret så man ikke i fremtiden skal igennem flere aborter - kan det gå galt en gang kan det jo ske igen- 

Og det er jo ikke det samme som at hun synes ts er uansvarlig at hun vælger en abort - hun tænker nok at ts skal tage ansvar for fremtiden og evt fremtidige aborter der kan undgås. 

Og ts self skal du ikke skamme dig - håber du kommer godt igennem .Abort er ikke et let valg ,men er man afklaret vil det gøre det lettere for dig at komme igennem.

Anmeld

9. marts 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Sissel har nu en pointe - hvis man ved man ikke vil have flere er det da at tage ansvar at blive sterilliseret så man ikke i fremtiden skal igennem flere aborter - kan det gå galt en gang kan det jo ske igen- 

Og det er jo ikke det samme som at hun synes ts er uansvarlig at hun vælger en abort - hun tænker nok at ts skal tage ansvar for fremtiden og evt fremtidige aborter der kan undgås. 

Og ts self skal du ikke skamme dig - håber du kommer godt igennem .Abort er ikke et let valg ,men er man afklaret vil det gøre det lettere for dig at komme igennem.

De første tre linjer af Sissels indlæg har en pointe - resten er shaming og generalisering. 

Anmeld

9. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg har fået en abort, da jeg var yngre. Det var en helt anden situation end din, men vil blot sige, at jeg ikke fortryder eller har det dårligt med den beslutning, jeg tog. Tværtimod var den gennemtænkt og helt rigtig for mig.

Det er så absolut ikke noget at skamme sig over, hvis man ellers ikke har været overdrevet uansvarlig, og som en anden skriver, så vælger du jo selv, om - og i så fald til hvem - du vil sige det.

Slutteligt vil jeg sige, at det altså uanset alder og nuværende situation er et ret voldsomt indgreb - både fysisk og psykisk - at blive steriliseret. Det er ikke "bare lige", selvom man måske endda er overbevist om, at man ikke skal have flere børn. Der er både et mentalt kropsligt/kvindeligt aspekt i det, men der er så sandelig også muligheden for, at der sker nogle begivenheder i fremtiden, der åbner op for lysten/muligheden til at få (flere) børn. Og så er en sterilisation immervæk temmelig udfordrende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.