Voldsom gylpning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess
Anonym skriver:

Min baby på en måned gylper ca 1-2 gange om dagen. Det er en rigtig voldsom gylpen, hvor man kan høre at maven vender sig, og der kommer store mængder op af flere omgange. Det tager nok ialt 2 minutter, hvor hun bare kaster op og krymper sammen og maven siger lyde. Det virker rigtig voldsomt synes jeg. Vægtøgningen har ikke været stor nok (tror jeg overproducerer, så jeg prøver forskellige tiltag af), så har selvfølgelig snakket med både sp og læge om det.

Men det mit spm egentlig går ud på: Er det en normal måde at gylpe på? Er der andre der har oplevet det?

For er jo bange for, at der kan være noget andet galt..

Hej !

Det lyder voldsomt ,det du beskriver. det er ikke normal gylp hos en baby.

Det lyder som opkastninger og hun er påvirket. Du siger hun ikke tager ordentligt på.

Hos så små børn skal man tænke på om, der kan være en forsnævring fra maven til tarmen. Det er en lille ting som giver store gener.

jeg vil anbefale dig at ringe og tale med lægevagten.

Rigtig god bedring med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min store pige havde refluks som baby, og det lyder ikke som det. Umiddelbart tænker jeg hun har fået for meget ned - husker du at få hende bøvset godt af undervejs?

Men det er jo et gæt, og uanset hvad, er det da et problem at hun ikke tager nok på.

Tag at skrive alt ned: når hun spiser, kaster op, har afføring, om hun virker ked /trækker benene op under sig. Når du har gjort det i nogle dage har du et meget bedre overblik over problemets omfang, og kan måske bedre få lægen til at tage det seriøst. Og hvis det lykkes at få optaget en lille video med opkastningen kan det også være en hjælp, men det er selvfølgelig nok svært lige at ramme.

Anmeld

8. marts 2015

Diana2013

Anonym skriver:

Ja, har også tænkt på det. Men burde hun så ikke gylpe efter næsten hvert måltid? Hun gylper/kaster op ca. 1-3 gange i døgnet...

Nej det er meget forskelligt. Det er bare vigtigt at behandle da det kan lave permente syre skader på spise røret hvis det er det

Anmeld

8. marts 2015

Clisolka

Anonym skriver:

Det går fint nok tror jeg. For tiden er det et par gange i døgnet, at hun har afføring. 

Gylpede dit barn på samme måde? Eller var det de der mere normale (store) skvulp efter de fleste måltider? Synes bare det er en underlig måde hun gør det på. Det er som om maven vil ha det hele op, sådan som den kramper og kaster det op af flere omgange. Og slet ik efter hvert måltid.

Det var ikke gylp! Hvis ikke han havde haft afføring i løbet af dagen, så kunne vi være 100 % sikre på at han kastede sin natflaske op  Hans mave kunne simpelthen ikke indeholde mere 

Anmeld

8. marts 2015

Anonym trådstarter

lisbeth jess skriver:

Hej !

Det lyder voldsomt ,det du beskriver. det er ikke normal gylp hos en baby.

Det lyder som opkastninger og hun er påvirket. Du siger hun ikke tager ordentligt på.

Hos så små børn skal man tænke på om, der kan være en forsnævring fra maven til tarmen. Det er en lille ting som giver store gener.

jeg vil anbefale dig at ringe og tale med lægevagten.

Rigtig god bedring med hende.

Tak for svar. Hvis hun har en forsnævring, ved du så hvad man gør ved det? Det er vel en operation? Får min sp på besøg i morgen, så mon ik det går at vente til det? Hun er jo ellers tilfreds og veltilpas. 

Anmeld

8. marts 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Min store pige havde refluks som baby, og det lyder ikke som det. Umiddelbart tænker jeg hun har fået for meget ned - husker du at få hende bøvset godt af undervejs?

Men det er jo et gæt, og uanset hvad, er det da et problem at hun ikke tager nok på.

Tag at skrive alt ned: når hun spiser, kaster op, har afføring, om hun virker ked /trækker benene op under sig. Når du har gjort det i nogle dage har du et meget bedre overblik over problemets omfang, og kan måske bedre få lægen til at tage det seriøst. Og hvis det lykkes at få optaget en lille video med opkastningen kan det også være en hjælp, men det er selvfølgelig nok svært lige at ramme.

Har faktisk skrevet lidt "dagbog" ned om amningerne her sidste mange dage. Og det er lykkedes mig at fandt slutningen af to opkastninger på video. 

Ift. vægten, så har vi fået næste uge med, til at se om det begynder at tage fart, og ellers skal vi muligvis indlægges. 

Anmeld

8. marts 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Min baby på en måned gylper ca 1-2 gange om dagen. Det er en rigtig voldsom gylpen, hvor man kan høre at maven vender sig, og der kommer store mængder op af flere omgange. Det tager nok ialt 2 minutter, hvor hun bare kaster op og krymper sammen og maven siger lyde. Det virker rigtig voldsomt synes jeg. Vægtøgningen har ikke været stor nok (tror jeg overproducerer, så jeg prøver forskellige tiltag af), så har selvfølgelig snakket med både sp og læge om det.

Men det mit spm egentlig går ud på: Er det en normal måde at gylpe på? Er der andre der har oplevet det?

For er jo bange for, at der kan være noget andet galt..

Begge mine piger har været slemme til at gylpe hvor jeg er blevet spulet nærmest hvis de Har siddet ansigt mod ansigt.

Begge piger har også lagt lavt på kurven og ikke taget på, men det er bare sådan de er bygget.

Jeg tror det er fordi de får meget af den tynde mælk og det derfor ikke kan være i den lille mave til tider.

Anmeld

8. marts 2015

AnoMe

Min den mindste gylpede også voldsomt.. Det var næsten al mælken som kom op igen.. Hun tog ikke rigtig på og pludselig ville hun ikke tage imod brystet.. Så kom hun på flaske og det kunne hun heller ikke holde i sig.. Lægen sagde så at prøver viste at hun havde tendens til mælkeallergi og at vi skulle købe noget bestemt fra apoteket.. Det hjalp på det og lidt efter lidt gylpede hun mindre og til sidst gylpede hun i almindelig mængde og hun begyndte at tage på

Anmeld

8. marts 2015

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Begge mine piger har været slemme til at gylpe hvor jeg er blevet spulet nærmest hvis de Har siddet ansigt mod ansigt.

Begge piger har også lagt lavt på kurven og ikke taget på, men det er bare sådan de er bygget.

Jeg tror det er fordi de får meget af den tynde mælk og det derfor ikke kan være i den lille mave til tider.

Ja, men det duer jo heller ikke, at hun får mest af den tynde mælk, og så ik kan tage på. Hun skal jo tage på... Åh, alle de bekymringer der følger med at få børn

Anmeld

8. marts 2015

Anonym trådstarter

AnoMe skriver:

Min den mindste gylpede også voldsomt.. Det var næsten al mælken som kom op igen.. Hun tog ikke rigtig på og pludselig ville hun ikke tage imod brystet.. Så kom hun på flaske og det kunne hun heller ikke holde i sig.. Lægen sagde så at prøver viste at hun havde tendens til mælkeallergi og at vi skulle købe noget bestemt fra apoteket.. Det hjalp på det og lidt efter lidt gylpede hun mindre og til sidst gylpede hun i almindelig mængde og hun begyndte at tage på

Har også tænkt tanken. Tak for dit input

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.