Voldsom gylpning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.174 visninger
24 svar
6 synes godt om
7. marts 2015

Anonym trådstarter

Min baby på en måned gylper ca 1-2 gange om dagen. Det er en rigtig voldsom gylpen, hvor man kan høre at maven vender sig, og der kommer store mængder op af flere omgange. Det tager nok ialt 2 minutter, hvor hun bare kaster op og krymper sammen og maven siger lyde. Det virker rigtig voldsomt synes jeg. Vægtøgningen har ikke været stor nok (tror jeg overproducerer, så jeg prøver forskellige tiltag af), så har selvfølgelig snakket med både sp og læge om det.

Men det mit spm egentlig går ud på: Er det en normal måde at gylpe på? Er der andre der har oplevet det?

For er jo bange for, at der kan være noget andet galt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2015

l.kjoeller

Ville spørge læge/vagtlægen for at være sikker på det ikke skyldes tarmproblemer eller lignende 

Anmeld

7. marts 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Min baby på en måned gylper ca 1-2 gange om dagen. Det er en rigtig voldsom gylpen, hvor man kan høre at maven vender sig, og der kommer store mængder op af flere omgange. Det tager nok ialt 2 minutter, hvor hun bare kaster op og krymper sammen og maven siger lyde. Det virker rigtig voldsomt synes jeg. Vægtøgningen har ikke været stor nok (tror jeg overproducerer, så jeg prøver forskellige tiltag af), så har selvfølgelig snakket med både sp og læge om det.

Men det mit spm egentlig går ud på: Er det en normal måde at gylpe på? Er der andre der har oplevet det?

For er jo bange for, at der kan være noget andet galt..

Min søn gylpede rigtig, rigtig meget, men det var slet ikke som du beskriver. Han gylpede nærmest efter hvert eneste måltid, og for det meste var det ret voldsomt. Men det virkede aldrig til at være ubehageligt. Han åbnede bare munden, og så kom overskudet ud. Nogen gange i en stråle der var "Exorcisten" værdi. Han tog fint på, så vi tog os ikke af det.

Jeg synes ikke det du beskriver lyder til at være gylp, men børn er selvfølgelig forskellige. Jeg ville snakke med en læge om det.

Anmeld

7. marts 2015

Pikku Myy

l.kjoeller skriver:

Ville spørge læge/vagtlægen for at være sikker på det ikke skyldes tarmproblemer eller lignende 

Jeg synes det virker voldsomt at ringe til vagtlægen med noget der (som jeg forstår TS) har stået på længe. Det kan vel ikke rigtig betegnes som presserende.

Anmeld

7. marts 2015

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Vil ik ringe til vagtlægen med det, for snakkede jo med egen læge for et par dage siden. Men kan mærke, at jeg skal ha spurgt meget mere ind til det. For er da ik helt tryg ved det. 

Anmeld

7. marts 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Min søn gylpede rigtig, rigtig meget, men det var slet ikke som du beskriver. Han gylpede nærmest efter hvert eneste måltid, og for det meste var det ret voldsomt. Men det virkede aldrig til at være ubehageligt. Han åbnede bare munden, og så kom overskudet ud. Nogen gange i en stråle der var "Exorcisten" værdi. Han tog fint på, så vi tog os ikke af det.

Jeg synes ikke det du beskriver lyder til at være gylp, men børn er selvfølgelig forskellige. Jeg ville snakke med en læge om det.

Synes også det virker mere opkast agtigt. Tror ik det gør ondt på hende eller noget. Men når hun et øjeblik ikke lige kan trække vejret, fordi det er kommer ud af både næse og mund, bliver hun jo lidt panikken. 

Skal helt sikkert ha sat mere igang med lægen eller sp om det, for vil altså virkelig gerne være sikker på, at det ik betyder, at der er noget galt. 

Anmeld

7. marts 2015

Diana2013

Det kan være refluks 

Anmeld

7. marts 2015

Clisolka

Hvordan går det med afføringen? 

Min mindste kastede også voldsomt op, men han led desværre af voldsom forstoppelse. Det var ikke "blot" gylp, men hele flasker der kom op 

Anmeld

7. marts 2015

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Det kan være refluks 

Ja, har også tænkt på det. Men burde hun så ikke gylpe efter næsten hvert måltid? Hun gylper/kaster op ca. 1-3 gange i døgnet...

Anmeld

7. marts 2015

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Hvordan går det med afføringen? 

Min mindste kastede også voldsomt op, men han led desværre af voldsom forstoppelse. Det var ikke "blot" gylp, men hele flasker der kom op 

Det går fint nok tror jeg. For tiden er det et par gange i døgnet, at hun har afføring. 

Gylpede dit barn på samme måde? Eller var det de der mere normale (store) skvulp efter de fleste måltider? Synes bare det er en underlig måde hun gør det på. Det er som om maven vil ha det hele op, sådan som den kramper og kaster det op af flere omgange. Og slet ik efter hvert måltid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.