Jehovas vidner og børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2010

Nadia&Daniel

Smutter i seng nu - men tak for snakken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Vial

Der er egentlig ikke så meget galt med JV'ers tolkning af biblen. Den kan være lige så sand som andres kristnes. JV'er er nemlig også kristne. Problemet er nærmere de mennesker som forvalter religionen. Magen til dobbelmoral, overfortolkning og holden øje med naboens adfærd skal man lede længe efter. Et lille indesluttet samfund bygget på frygt og sanktioner - hvor den fri vilje og retten til at stille spørgsmål er sparet væk. Ikke en særlig kærlig tilgang til sine medmennesker - og så går luften altså lidt af min ballon. Er selv vokset om i det :-)

Anmeld

13. juni 2010

slettet_7530

KaMa skriver:

Der er egentlig ikke så meget galt med JV'ers tolkning af biblen. Den kan være lige så sand som andres kristnes. JV'er er nemlig også kristne. Problemet er nærmere de mennesker som forvalter religionen. Magen til dobbelmoral, overfortolkning og holden øje med naboens adfærd skal man lede længe efter. Et lille indesluttet samfund bygget på frygt og sanktioner - hvor den fri vilje og retten til at stille spørgsmål er sparet væk. Ikke en særlig kærlig tilgang til sine medmennesker - og så går luften altså lidt af min ballon. Er selv vokset om i det :-)

Tak for dine ord, jeg har også undret mig over at man ikke må indtage urenheder i form af cigaretter, men de jv jeg  kender drikker som jegg ved ikke hvad, er alkohol ikke også en urenhed

Anmeld

13. juni 2010

slettet_7530

Nadia&Daniel skriver:

Smutter i seng nu - men tak for snakken

Her er en RIGTIG god side.

http://exvidne.dk/content/view/4/1/

Anmeld

13. juni 2010

Nadia&Daniel

albertesmor skriver:

Her er en RIGTIG god side.

http://exvidne.dk/content/view/4/1/

Er den imod JV??

Anmeld

13. juni 2010

Vial

albertesmor skriver:

Tak for dine ord, jeg har også undret mig over at man ikke må indtage urenheder i form af cigaretter, men de jv jeg  kender drikker som jegg ved ikke hvad, er alkohol ikke også en urenhed

Nemlig en af deres brister. De blev forbudt i 60erne, så vidt jeg ved. Mange blev udstødt, da et rygestop kan være svært for nogle. Til gengæld på man drikke. Dvs på samme grundlag som smøgerne blev forbudt, så skal alkohol indtages med måde, da man skal passe på sin krop. I forbudsland er det bare svært at styre, når man endelig har lidt lov til noget... Og hvad er for meget? Så på den konto bliver der holdt nogle seriøse drukfester. De skal jo ha' luftet lidt ud i ventilerne ;-)

Anmeld

13. juni 2010

Nadia&Daniel

albertesmor skriver:

Man må gerne drikke - dog med måde.. Desværre kan vi alle ikke tåle det samme..

Anmeld

13. juni 2010

Vial

Nadia&Daniel skriver:

Man må gerne drikke - dog med måde.. Desværre kan vi alle ikke tåle det samme..

Man finder vel ud af efter et par branderter, hvad man kan tåle - og kan vel derefter vælge at drikke med måde - hvis det altså er det man inderst inde vil. Ang. linket til eksvidner. Det er ikke særlig godt. Ganske kritisk og mangelfyldt. Der bliver rodet godt rundt i begreberne, synes jeg. Har kun lige kort tjekket det ud. En mærkelig side.

Anmeld

13. juni 2010

Nadia&Daniel

Det med hjemmeside, er mere fordi det giver mig så dårlig smag i munden når ex.jv. begynder på det der..

Anmeld

13. juni 2010

Vial

Nadia&Daniel skriver:

Det med hjemmeside, er mere fordi det giver mig så dårlig smag i munden når ex.jv. begynder på det der..

Exvidner er jo mennesker,som har fået trukket hele deres livsfilosofi væk under sig. Endda måske mistet venner og familie. Selvfølgelig er de vrede og sårede. Ikke rart at læse for pro-jv'ere. Siden er meget mærkelig. Tvivler på at rigtige ex jv'er har haft en finger med i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.