Hvordan får i det til at hænge sammen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

migxher

I må da kunne finde noget billigere at bo i, synes godt nok i sidder dyrt?  og så find nogle steder at skære ned. F.eks den lille tv pakke hvis i har den store, eller helt ingen tv pakke. Vi ville gerne spare tv pakken helt væk her, men det er ikke muligt da vi skal have tv for at have internet, og vi er ret afhængig af internet. 
Og så væk med bilen hvis den kan undværet, og hop på cyklen eller det offentlige, bus eller tog. 
Og ja, MADPLAN, og så lav den efter tilbudsaviserne, det gør vi her hjemme. Og handle stort ind, så i undgår en masse indkøb i løbet af ugen, det kan nemlig godt bidrage til at man handler for meget mere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

Mum33

Princesspigen skriver:

Hej alle sammen.. 

Lidt forhistorie om os: 

jeg er 25 år, er i januar startet på uddannelsen EGU, en special uddannelse hvor min løn blir beregnet som kontanthjælp.. Jeg får altså kun 5500kr udbetalt.. 

Min kæreste er 33 år, arbejder fuldtid som chauffør på lille bil, han får ca 16.000kr udbetalt men har desværre også noget gæld fra tidligere.. 

Vi har sammen en datter på 2 og et halvt år og er lige flyttet sammen igen (længere historie) 

det hus vi bor i, med ALT indregnet (strøm, varme, vand, husleje, afgifter og ja alt) koster lige under 10.000 om måneden hvis alle udgifter blir delt ud som måneds betalt.. 

Jeg har min telefon, bil, vuggestuen, ulykkes forsikring, et meget lille lån hos leasy, og sådan nogle udgifter.. Mine udgifter er på lige knapt 5700kr om måneden.. 

Kæresten har gæld, alle husets udgifter og ja, internet, telefon, og alle andre alm udgifter.. 

Dette vil sige at hvis vi er heldige har vi 1000kr til ALT  hver måned efter regninger.. Den lille bruger stadig ble så der ryger hurtigt 200kr.. 

Hvordan en i h....... Får man det til at hænge sammen ? Det kan jo næsten ikke betale sig at bo sammen med sin kæreste  

hvad gør i andre eller er man bare tvunget til at finde en kæreste uden gæld nær man vælger faren til sine kommende børn......... 

Det er jeres husleje der giver den stramme økonomi. Med en på uddannelse og en med gæld, kan man nok ikke forvente at sidde så dyrt i det. 

Anmeld

4. marts 2015

Princesspigen

De fleste af jer snakker om bilen og huset.. 

Den uddannelse jeg er startet skal jeg i løbet af de næste år til Hillerød, over 2 timers offentligt transport fra os og så kan jeg ikke nå at aflevere eller hente vores datter og da min kæreste er chauffør kan man ikke altid regne med han når det til tiden så mens det står på er det svært at undvære bilen.. 

Huset er en lidt svær situtation, min kæreste lejer det og har lejet det i 3 år nu, selv om han ikke har haft råd har han hængt i med næb og klør da dette EF hans drømmehus og drømme sted at bo og han har en kontrakt på nuværende tidspunkt om at have forkøbs ret så længe han bor her hvis han blot kan betale 1 million, næsten halv pris af hvad det er værd.. Så for ham er det ikke en mulighed at flytte her fra så vil han hellere kæmpe økonomisk hver måned.. Jeg forstår han ikke altid.. 

Jeg er i skole/arbejde 37 timer om ugen til min usle løn og kan derfor ikke finde tiden til os at have min datter og så et job.. 

Kæresten tager weekend arbejde når der er noget desværre ikke så tit.. 

Med vores indkomster har de afvist at få økonomisk hjælp til vuggestuen som ellers koster 3064 kr om måneden.. De siger vi tjener for meget.. 

Bolig sikringen er vi ved at søge men vi ef bange for at få samme svar.. 

Bilen har de billigste udgifter osv vi har ku gøre det til.. Kæresten kører firma bil.. 

Børne pengene fra kommune  hver 3 måned er ikke regnet med og vil jo så blive det frem ad rettet men det blir stadig svært at balancere økonomien tror jeg.. 

Anmeld

4. marts 2015

lineog4

I skal have en samlet indkomst over 500.000 om året for ikke at kunne få bare et lille tilskud til vuggestue, fandt lige oversigten:

http://sm.dk/filer/arbejdsomrader/dagtilbud/fripladsskala-pr-1-januar-2015.pdf

Et hurtigt slag på tasken siger I tjener lige under 400.000 tilsammen og I derfor kan få minimum 30% afslag.

Anmeld

4. marts 2015

migxher

Princesspigen skriver:

Den uddannelse jeg er startet skal jeg i løbet af de næste år til Hillerød, over 2 timers offentligt transport fra os og så kan jeg ikke nå at aflevere eller hente vores datter og da min kæreste er chauffør kan man ikke altid regne med han når det til tiden så mens det står på er det svært at undvære bilen.. 

Huset er en lidt svær situtation, min kæreste lejer det og har lejet det i 3 år nu, selv om han ikke har haft råd har han hængt i med næb og klør da dette EF hans drømmehus og drømme sted at bo og han har en kontrakt på nuværende tidspunkt om at have forkøbs ret så længe han bor her hvis han blot kan betale 1 million, næsten halv pris af hvad det er værd.. Så for ham er det ikke en mulighed at flytte her fra så vil han hellere kæmpe økonomisk hver måned.. Jeg forstår han ikke altid.. 

Jeg er i skole/arbejde 37 timer om ugen til min usle løn og kan derfor ikke finde tiden til os at have min datter og så et job.. 

Med vores indkomster har de afvist at få økonomisk hjælp til vuggestuen som ellers koster 3064 kr om måneden.. De siger vi tjener for meget.. 

Bilen har de billigste udgifter osv vi har ku gøre det til.. Kæresten kører firma bil.. 

Børne pengene fra kommune  hver 3 måned er ikke regnet med og vil jo så blive det frem ad rettet men det blir stadig svært at balancere økonomien tror jeg.. 

Men så må i jo finde jer i at sidde stramt i det når i i ikke kan/vil skære ned på de nævne poster? Andet er der jo ikke at gøre. Og ellers må din kæreste jo indse at hvor surt det end er, så er økonomien lige nu bare ikke til at han kan få sit drømme hus. Sådan er det sgu nogle gange. Fordi det er altså en kæmpe bolig udgift i har. 

Anmeld

4. marts 2015

lille-fisen

Tja det du får udbetalt svarer jo til mere end en su - så sådan er det jo bare. Jeg ville kigge på noget billigere at bo i og så kan du få et studiejob ved siden af uddannelsen (forstår det som en uddannelse du er startet på - måske tager jeg fejl?). 

Anmeld

4. marts 2015

Spunken84

Princesspigen skriver:

Jeg kan se du har 3 katte.

selvom jeg godt kan forstå du gerne vil holde husdyr er dette ofte også en ret dyr post, da der både skal betales til dyrlæge, foder, Kattegrus, legetøj osv. 

Jeg har selv en hund som trækker voldsomt ned i budgettet:-( 

Anmeld

5. marts 2015

Abracadabra

Jeg forstår ikke helt det med bilen? Uddannelsen flytter i løbet af nogle år til Hillerød? Altså ikke lige nu? Så kom af med bilen nu og spar de penge helt akut. 

Hvis vuggestuen koster 3000, hvad bruger du så de resterende 2700 på? Primært bilen, tænker jeg? En tlf skal jo ikke koste mere end max 150/mdr og ulykkesforsikring det samme. 

Ryger du? Drikker I andet end vand? 

Det er et luksuriøs husleje at have for folk uden penge til mad. Og at have bil som studerende er også en stor luksus. 

I prioriterer lidt skævt. Men I får jo snart flere penge mellem hænderne, når datteren skifter til børnehave. Det er da et lille lyspunkt. 

Anmeld

5. marts 2015

lineog4

Var det ikke bedre din kæreste så lånte den million i realkredit - der bil jo sagtens kunne lånes det hele her hvis huset er det dobbelte hver. 

Og at skulle afbetale en million over 30 år er betydelig mindre end 10.000 om mnd. For jeres udgift til bolig skal ned - mad er jo vigtigere. Og man kan leve dejligt skønt i en lille lejlighed til 4000 om måneden. Og kan I ikke låne en million nu, så ligger det jo nok langt ude i fremtiden at I kan, dvs. I står med en boligudgift på 10000 den næste laaaaange tid. 

Mht bilen, to timers transport, dvs. En time hver vej er jo rigtig manges virkelighed og med så lav en indkomst så må man jo bare bide i det sure æble. Min kære mand har i perioder også cirka en times transport hver vej og han kan så ikke aflevere men altid hente - havde han andre arbejdstider ville han til trods for transporten kunne begge ting, Stramt og stressende hvis han skulle men han kunne.

Du spørger hvordan og jeg kan ikke trods kreativ tænkning, ikke se andre poster hvor I kan finde de penge der skal til. Jo I kan måske spare 100 kr her og der, men I har jo brug for at 1000 kr her og der.

Og så lige det sidste kram og reminder, det er hver dag man skal leve og nyde. Og i dag er det økonomisk stramt og måske skal nogen ideer og drømme pakkes sammen og gemmes lidt. Til gengæld er der så mange andre skønne ting. Du er i gang med en uddannelse, jeres skønne datter osv. Og ja så er det jo ikke statisk, I får pengene til at udleve jeres drømme men bare ikke lige nu.

r.  

Anmeld

5. marts 2015

Helloo

Ville klart finde noget andet at bo i. 

Også ville jeg droppe min tv pakke og nøjes med viaplay.  

Derudover ville jeg overveje om det ikke var ved bedst for familien evt at droppe uddannelsen også få et fuldtidsjob.  Du kan jo også få et studiejob ved siden af din uddannelse.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.