De fleste af jer snakker om bilen og huset..
Den uddannelse jeg er startet skal jeg i løbet af de næste år til Hillerød, over 2 timers offentligt transport fra os og så kan jeg ikke nå at aflevere eller hente vores datter og da min kæreste er chauffør kan man ikke altid regne med han når det til tiden så mens det står på er det svært at undvære bilen..
Huset er en lidt svær situtation, min kæreste lejer det og har lejet det i 3 år nu, selv om han ikke har haft råd har han hængt i med næb og klør da dette EF hans drømmehus og drømme sted at bo og han har en kontrakt på nuværende tidspunkt om at have forkøbs ret så længe han bor her hvis han blot kan betale 1 million, næsten halv pris af hvad det er værd.. Så for ham er det ikke en mulighed at flytte her fra så vil han hellere kæmpe økonomisk hver måned.. Jeg forstår han ikke altid..
Jeg er i skole/arbejde 37 timer om ugen til min usle løn og kan derfor ikke finde tiden til os at have min datter og så et job..
Kæresten tager weekend arbejde når der er noget desværre ikke så tit..
Med vores indkomster har de afvist at få økonomisk hjælp til vuggestuen som ellers koster 3064 kr om måneden.. De siger vi tjener for meget..
Bolig sikringen er vi ved at søge men vi ef bange for at få samme svar..
Bilen har de billigste udgifter osv vi har ku gøre det til.. Kæresten kører firma bil..
Børne pengene fra kommune hver 3 måned er ikke regnet med og vil jo så blive det frem ad rettet men det blir stadig svært at balancere økonomien tror jeg..
Var det ikke bedre din kæreste så lånte den million i realkredit - der bil jo sagtens kunne lånes det hele her hvis huset er det dobbelte hver.
Og at skulle afbetale en million over 30 år er betydelig mindre end 10.000 om mnd. For jeres udgift til bolig skal ned - mad er jo vigtigere. Og man kan leve dejligt skønt i en lille lejlighed til 4000 om måneden. Og kan I ikke låne en million nu, så ligger det jo nok langt ude i fremtiden at I kan, dvs. I står med en boligudgift på 10000 den næste laaaaange tid.
Mht bilen, to timers transport, dvs. En time hver vej er jo rigtig manges virkelighed og med så lav en indkomst så må man jo bare bide i det sure æble. Min kære mand har i perioder også cirka en times transport hver vej og han kan så ikke aflevere men altid hente - havde han andre arbejdstider ville han til trods for transporten kunne begge ting, Stramt og stressende hvis han skulle men han kunne.
Du spørger hvordan og jeg kan ikke trods kreativ tænkning, ikke se andre poster hvor I kan finde de penge der skal til. Jo I kan måske spare 100 kr her og der, men I har jo brug for at 1000 kr her og der.
Og så lige det sidste kram og reminder, det er hver dag man skal leve og nyde. Og i dag er det økonomisk stramt og måske skal nogen ideer og drømme pakkes sammen og gemmes lidt. Til gengæld er der så mange andre skønne ting. Du er i gang med en uddannelse, jeres skønne datter osv. Og ja så er det jo ikke statisk, I får pengene til at udleve jeres drømme men bare ikke lige nu.
r.