Hvordan får i det til at hænge sammen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.587 visninger
24 svar
19 synes godt om
3. marts 2015

Princesspigen

Hej alle sammen.. 

Lidt forhistorie om os: 

jeg er 25 år, er i januar startet på uddannelsen EGU, en special uddannelse hvor min løn blir beregnet som kontanthjælp.. Jeg får altså kun 5500kr udbetalt.. 

Min kæreste er 33 år, arbejder fuldtid som chauffør på lille bil, han får ca 16.000kr udbetalt men har desværre også noget gæld fra tidligere.. 

Vi har sammen en datter på 2 og et halvt år og er lige flyttet sammen igen (længere historie) 

det hus vi bor i, med ALT indregnet (strøm, varme, vand, husleje, afgifter og ja alt) koster lige under 10.000 om måneden hvis alle udgifter blir delt ud som måneds betalt.. 

Jeg har min telefon, bil, vuggestuen, ulykkes forsikring, et meget lille lån hos leasy, og sådan nogle udgifter.. Mine udgifter er på lige knapt 5700kr om måneden.. 

Kæresten har gæld, alle husets udgifter og ja, internet, telefon, og alle andre alm udgifter.. 

Dette vil sige at hvis vi er heldige har vi 1000kr til ALT  hver måned efter regninger.. Den lille bruger stadig ble så der ryger hurtigt 200kr.. 

Hvordan en i h....... Får man det til at hænge sammen ? Det kan jo næsten ikke betale sig at bo sammen med sin kæreste  

hvad gør i andre eller er man bare tvunget til at finde en kæreste uden gæld nær man vælger faren til sine kommende børn......... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Mor1986

Princesspigen skriver:

Hej alle sammen.. 

Lidt forhistorie om os: 

jeg er 25 år, er i januar startet på uddannelsen EGU, en special uddannelse hvor min løn blir beregnet som kontanthjælp.. Jeg får altså kun 5500kr udbetalt.. 

Min kæreste er 33 år, arbejder fuldtid som chauffør på lille bil, han får ca 16.000kr udbetalt men har desværre også noget gæld fra tidligere.. 

Vi har sammen en datter på 2 og et halvt år og er lige flyttet sammen igen (længere historie) 

det hus vi bor i, med ALT indregnet (strøm, varme, vand, husleje, afgifter og ja alt) koster lige under 10.000 om måneden hvis alle udgifter blir delt ud som måneds betalt.. 

Jeg har min telefon, bil, vuggestuen, ulykkes forsikring, et meget lille lån hos leasy, og sådan nogle udgifter.. Mine udgifter er på lige knapt 5700kr om måneden.. 

Kæresten har gæld, alle husets udgifter og ja, internet, telefon, og alle andre alm udgifter.. 

Dette vil sige at hvis vi er heldige har vi 1000kr til ALT  hver måned efter regninger.. Den lille bruger stadig ble så der ryger hurtigt 200kr.. 

Hvordan en i h....... Får man det til at hænge sammen ? Det kan jo næsten ikke betale sig at bo sammen med sin kæreste  

hvad gør i andre eller er man bare tvunget til at finde en kæreste uden gæld nær man vælger faren til sine kommende børn......... 

Jeres største post er boligen. Jeg ville se om jeg kunne finde noget billigere at sidde i. For det vil hjælpe jer rigtig meget.

find evt poster som i kan skære i. Har i den store tv pakke kunne i få en mindre. Lav madplaner osv.

vi bor i eget hus hvor vi alt incl betaler omkring 7000 kr om måneden. Det indebærer el, vand, varme, realkredit lån, hus lån i banken, renovation og spildevand.

Anmeld

3. marts 2015

Ellie79

Princesspigen skriver:

Hej alle sammen.. 

Lidt forhistorie om os: 

Vi havde Ca. Det samme udbetalt da jeg læste. Jeres boligudgifter er høje, vi boede i en 2 værelses på 47 kvm til lige omkring 4000 så det passede nok fint med vi Ca. Havde 7-8000 i rådighedsbeløb. I har ikke mulighed for at flytte i billigere bolig, det lyder umuligt at have så lavt et rådighedsbeløb  hvad med børnepenge men de gør jo ikke jeres rådighedsbeløb meget større. 

Anmeld

3. marts 2015

mor88

Hej alle sammen.. 

Lidt forhistorie om os: 

jeg er 25 år, er i januar startet på uddannelsen EGU, en special Fuddannelse hvor min løn blir beregnet som kontanthjælp.. Jeg får altså kun 5500kr udbetalt.. 

Vi har 25.000(plus børnepenge hver 3. Måned) udbetalt tilsammen(jeg er på SU), og har en boligpost på 7.700(inkl. vand/varme, el og forsikring), og det fylder RIGELIGT på vores budget, så jeg synes absolut i skulle kigge jer omkring efter en billigere bolig

Derudover undersøg om i kan få friplads+boligstøtte hvis det ikke allerede er søgt om  tænker at når i har så lidt udbetalt skulle vuggestuen i hvertfald kunne halveres eller mere

Anmeld

3. marts 2015

MHB

Princesspigen skriver:

Hej alle sammen.. 

Lidt forhistorie om os: 

Jeg tænker i måske skal se om i ikke kan finde noget billigere at bo i.

Og så er det ikke holdbart at du har udgifter der overstiger din indtægt?! Det kan naturligvis forekomme i perioder men skal ikke være sådan en økonomi er fast. Er der ikke nogle poster du kan spare på? Har du søgt økonomisk friplads til datteren? Er dit telefonabonnement tilpasset så du kun betaler for hvad du bruger? Kan du få nedsat nogle af dine låneposter eller samlet det til et smartere lån og derved spare lidt? 

Som jeg ser det er jeres stramme økonomi ikke så meget baseret på din kærestes lån men på dit merforbrug i forhold til indtjening! Kan du måske finde et studiejob? 

Anmeld

3. marts 2015

lineog4

Da vi flyttede sammen og fik første barn, havde vi min mands løn og min hjemmeboende SU (fordi jeg på papiret boede hos min mor for at kunne overtage hendes lejlighed fik ikke noget som enlig forsørger osv. Fordi jeg ikke ville snyde) og ja børnepenge til 2 børn (min kærestes søn på 13 og Dina ja på 1 år. 

Vi havde hvad vi følte var en høj husleje på 5500 for en 3 værelset. Så i forhold til jer klarede vi det ved: en meget lavere husleje... Kan I ikke finde noget billigere (ja måske så også mindre men...) for den periode hvor din indkomst er så lav?

Anmeld

3. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min mand var nødsaget til at finde et job hvor han havde firmabil, ellers kunne det ikke svare sig at han havde et job, hvilket også næsten ville sætte os på gaden. 

Find steder I kan skære ned, hvis ikke I kan få en højere indtægt. Kan I finde et andet sted at bo? Lidt billigere.

Vi opsagde tv pakker og internet. Nu har vi et billigt internet til 200 om måneden. Intet tv. Billige mobilpakker på hhv 99 og 69 kr om måneden. Hvis I har andre unødvendige ting der koster penge, så skynd jer at sige det op.

Jeg må indrømme at jeg heller ikke kan se hvordan at I kan få det til at køre rundt 

Anmeld

3. marts 2015

lineog4

Hov så også du havde bil, det er jo en dyr post. Kan du ikke komme af med den og tage det offentlige eller cykel?

Anmeld

3. marts 2015

Mettefpigen

Noget billigere at bo i er det første jeg tænke. ... huslejen fylder halvdelen af jeres indtægt... Se om i kan søge noget boligsikring eller friplads, spar hvor i kan sparer....

Anmeld

4. marts 2015

Elgaard73

Jeg tror at I skal gå ind og først og fremmeste fokusere på jeres bolig situation. Den udgift er godt nok voldsom, set i forhold til jeres indtægt. Vi sidder i eget hus, og har kun det halve i udgift.

Og hvis I ikke allerede har gjort det, så få set på jeres tlf, internet og evt. tv pakker. Vi har f.eks sparet 50 % ved at se på vores tlf'er og ændre/rette vores abonomenter til . Vi har droppet vores tv pakker, da vi faktisk ikke så meget tv og skulle vi få lyst, så er der masser af muligheder på nettet.

Lav madplaner og køb "stort" ind en gang om ugen. Det tager lidt tid, at fixe sådan en madplan sammen, så det hele går op, men det er enorme besparelser som du kan få ved at gøre det.

Er det muligt at undvære bilen? Eller måske finde en som er billigere i drift (benzin, afgifter osv) Ellers tænk jeres om en ekstra gang, når i skal ud at køre. Her var jeg slem til at tage bilen om morgenen, for at køre sønnike om i børnehaven. Rent dovenskab, for det tager kun omkring 15 minutter at gå derom. Så vi går eller cykler i BH nu og sparer en del i benzin på det (det er nemlig alle de "koldstarter" og småturer, som virkelig æder noget benzin).

Med hensyn til din gæld til L'easy...Jeg ved at min veninde, i en periode, fik lov at holde pause med sine afdrag, og ovenikøbet fik rentestop imens. Prøv at kontakt dem og undersøg det. Jeg ved godt at det bare er at skubbe gælden foran sig, men det kan give jer lidt luft, til du er færdiguddannet og får en bedre indtægt.

Men først og fremmest, så få set på jeres bolig situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.