Hvad kan jeg forvente efter 15 år på p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

Lisette W

LBD skriver:

Hej med jer 

Min mand og jeg er nået dertil hvor vi gerne vil have børn. 

I morgen tager jeg min sidste p-pille. Efter ca 15 år på p-piller planlægger vi at vente lidt med at prøve at blive gravid, så min krop får en chance for at komme sig inden jeg gør noget nyt ved den, og så er det jo lidt lettere at finde ud af om man er gravid hvis man har nogenlunde styr på sin cyklus. Efter så mange år på p-piller kan jeg ikke engang huske om min cyklus var fast da jeg startede.

Jeg er meget spændt på hvordan min krop reagere på at jeg stopper med pillerne og så var det jeg tænkte om der var nogen af jer der havde nogle oplevelser i vil dele med mig? Har læst en del på nettet, men tænker på hvordan jeres krop reagerede? 

Er meget spændt på projekt baby, er helt bange for at blive for spændt så kroppen går i baglås. Har læst at der kan gå op til et år før ens cyklus er normal igen. Hvor lang tid gik der for jer?

Tak for jeres svar 

Jeg var på P-piller i 7 år. Jeg blev gravid i første cyklus. Anede ikke hvornår jeg have ægløsning eller hvornår min mens burde komme. Det gjorde at jeg ikke gik og testede hele tiden, men bare tog det som det kom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

tullepigen84

Jeg havde også været på p-piller i 15 år, da kæresten og jeg besluttede os for at prøve. Og der gik fra start august til november før jeg fik min første menstruation. Blev så dog gravid i den første cyklus, så endte med en graviditet udenfor livmoderen(GUL). Og blev gravid i første cyklus efter GUL med et blighted ovium (vindæg).

Nu venter vi os heldigvis til juni og alt ser fint ud.

Min krop reagerede på at jeg smed p-pillerne, ved at jeg fik ret uren hud. Men ellers ingen forandringer. 

Som jeg kan læse i mange af de svar her, er mange blevet gravide hurtig, og det er fantastisk. Men tror ikke der gives noget konkret svar på hvad du kan forvente. 

Kh

Anmeld

3. marts 2015

StudPsyk

LBD skriver:

Hej med jer 

Min mand og jeg er nået dertil hvor vi gerne vil have børn. 

I morgen tager jeg min sidste p-pille. Efter ca 15 år på p-piller planlægger vi at vente lidt med at prøve at blive gravid, så min krop får en chance for at komme sig inden jeg gør noget nyt ved den, og så er det jo lidt lettere at finde ud af om man er gravid hvis man har nogenlunde styr på sin cyklus. Efter så mange år på p-piller kan jeg ikke engang huske om min cyklus var fast da jeg startede.

Jeg er meget spændt på hvordan min krop reagere på at jeg stopper med pillerne og så var det jeg tænkte om der var nogen af jer der havde nogle oplevelser i vil dele med mig? Har læst en del på nettet, men tænker på hvordan jeres krop reagerede? 

Er meget spændt på projekt baby, er helt bange for at blive for spændt så kroppen går i baglås. Har læst at der kan gå op til et år før ens cyklus er normal igen. Hvor lang tid gik der for jer?

Tak for jeres svar 

Da jeg blev gravid med vores datter havde jeg vel været på p-piller i nærheden af hvad.. 10 år eller sådan noget. jeg blev gravid i 2. hug  

Anmeld

5. marts 2015

catja

Håber det bedste for dig :-)

jeg stoppede efter 8 år på p-piller.. Min cyklus Kom ikke rigtig .. Startede tidligt med p-piller pga. Konkurrence ridning .. Så dengang var der heller ikke styr på cyklussen.. Det viser sig så at jeg har PCO, som kun er kommet til udtryk efter pille-stop. Så nu er vi i behandling for at blive gravide. Øv øv .. 

Mærkese stor forskel fra at tit have vand i benene og svingende vægt og humør, mens jeg tog piller - til at det så forsvandt.. Men i stedet kom øget forbrænding, uren hud og mens smerter .. Ikke nemt men fortryder ikke en dag - at jeg endelig slap af med .. den hormon pille, som på ingen måde kan være sund for kroppen.. Held og lykke med det hele :-)

Anmeld

6. marts 2015

Manna

Jeg tror også, jeg havde taget p-piller en 10 år da vi ville have et barn. Lykkedes i 3. forsøg.

Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.