Hvad kan jeg forvente efter 15 år på p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.603 visninger
14 svar
1 synes godt om
1. marts 2015

LBD

Hej med jer 

Min mand og jeg er nået dertil hvor vi gerne vil have børn. 

I morgen tager jeg min sidste p-pille. Efter ca 15 år på p-piller planlægger vi at vente lidt med at prøve at blive gravid, så min krop får en chance for at komme sig inden jeg gør noget nyt ved den, og så er det jo lidt lettere at finde ud af om man er gravid hvis man har nogenlunde styr på sin cyklus. Efter så mange år på p-piller kan jeg ikke engang huske om min cyklus var fast da jeg startede.

Jeg er meget spændt på hvordan min krop reagere på at jeg stopper med pillerne og så var det jeg tænkte om der var nogen af jer der havde nogle oplevelser i vil dele med mig? Har læst en del på nettet, men tænker på hvordan jeres krop reagerede? 

Er meget spændt på projekt baby, er helt bange for at blive for spændt så kroppen går i baglås. Har læst at der kan gå op til et år før ens cyklus er normal igen. Hvor lang tid gik der for jer?

Tak for jeres svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

2babygirls

LBD skriver:

Hej med jer 

I morgen tager jeg min sidste p-pille. Efter ca 15 år på p-piller planlægger vi at vente lidt med at prøve at blive gravid, så min krop får en chance for at komme sig inden jeg gør noget nyt ved den, og så er det jo lidt lettere at finde ud af om man er gravid hvis man har nogenlunde styr på sin cyklus. Efter så mange år på p-piller kan jeg ikke engang huske om min cyklus var fast da jeg startede.

Jeg er meget spændt på hvordan min krop reagere på at jeg stopper med pillerne og så var det jeg tænkte om der var nogen af jer der havde nogle oplevelser i vil dele med mig? Har læst en del på nettet, men tænker på hvordan jeres krop reagerede? 

Er meget spændt på projekt baby, er helt bange for at blive for spændt så kroppen går i baglås. Har læst at der kan gå op til et år før ens cyklus er normal igen. Hvor lang tid gik der for jer?

Tak for jeres svar 

Havde godt nok kun taget p-piller i ca 10 år, men fra jeg smed dem til der var gevinst gik der knap 4 mdr, og anden gang var jeg så på pillen i knap halvandet år, og blød gravid efter 3 mdr. 

Held og lykke

Anmeld

1. marts 2015

MysteriousAngel

1. gang havde jeg været på ppiller i 7 år. Gravid efter 3 mdr. Min mens kom med det samme efter 29 dage og den efterfølgende mdr var den også på 29 så 3. gang da den ikke kom på dag 29 vidste jeg at den var der. 

Anmeld

1. marts 2015

mummimia

efter 11 år på pillen var der norm æl efter 1 gang mens og i den blev ægget befrugtet, dog tabte jeg det men igen næste æl blev jeg gravid og den er blevet siddende

Anmeld

2. marts 2015

tp80

Første gang jeg blev gravid var efter at have taget p-piller i 10 år, og blev gravid på første forsøg, anden gang efter 8 år på p-piller, gik der 6 måneder

Men held og lykke med det!!!!

Anmeld

2. marts 2015

Frk.S

Jeg stoppede med p-piller efter at have været på dem i over 11 år. 

Min cyklus fortsatte med at være helt stabil på 28 dage indtil jeg stod med en positiv test 4 måneder efter jeg havde taget den sidste pille. 

Anmeld

2. marts 2015

ekebiv

LBD skriver:

Hej med jer 

Tak for jeres svar 

Jeg smed P pillerne efter 15 år og 2 måneder senere var jeg gravid. Efter fødsel fandt kroppen dens cyklus og den holdte den indtil nr 2 meldte sin ankomst (han var planlagt men vi nåede ikke at arbejde på sagen) derefter tilbage til cyklus og det samme gentog sig efter vi nu har fået nr 3. Jeg har ikke taget P piller siden vi skulle have den første men kroppen har ingen problemer med at finde sin cyklus igen efter graviditeter.

Anmeld

2. marts 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var lige så længe på p-piller og min cyklus blev fin med det samme. Jeg blev gravid efter 3 måneder

Anmeld

2. marts 2015

4kløver

Jeg havde taget dem nok i 9 år og stoppede i december 08 og fik min mens( blødte nok 2 dage) start i januar 09 og var gravid sidst i januar 09 

Anmeld

3. marts 2015

serinasmor

Her smed jeg pillerne efter 11-12 års brug ... Så tænkte vi ikke mere over det  ... 

Jeg nåede aldrig at have en normal cyklus - ved ikke om jeg overhovedet nåede at have mens ...

Det er så snart 6 år siden 

Jeg kunne heller ikke huske om jeg havde haft normal cyklus inden .. Det var lissom ikke vigtigt da jeg var 15  Og jeg havde ikke lært systemet med krydser i kalenderen - så kunne ikke fortælle lægen Hvornår vi kunne regne graviditeten fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.