Nysgerrig... Hvad hund/kat har I og hvorfor lige den/dem???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.977 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. januar 2008

Kloster

Jeg jeg er lige lidt nysgerrig...

Vi har en gul labrador - tæve. Hun er snart 7 år og hedder Menza. Vi fik hende som hvalp og skulle bare have en stor hund. Manden ville gå til træning med hende, for det var vigtigt for os, at hun ikke hoppede op af folk, gøede og kunne gå hen og ligge sig.
Manden blev bidt af træningen og er nu selv træner i DcH. Menza er B-hund og manden og Menza går stadig til konkurrence, hvor de også har vundet en del pokaler. Sidste år, var de udtrukket som reserve til DM.

Ellers har vi Cille på 2 år. Cille er 1/5 perser i lys skildpaddefarve. Hun er virkelig er dronning og tror selv, hun styrer hele huset. Hun kan blive så fornermet, hvis vi flytter hende fra en stol ell lign :D
Vi har også Miver. Han er en rød gammel ankat på snart 11 år. Har har det lidt hårdt her om vinteren. Kan er meget inde, når der er så koldt også sover han meget om vinteren. Ment at se, at alderen er ved at trykke ham.

Venlig hilsen
Kloster
- Der bare er vild med mit profilbilled ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2008

maria

Hej Kloster. Vi har to hunde. Den ene er en Golden Retriever på snart 8 år, som dog er ved at være gammel og samtidig tyk. Den har altid været pæn slank, men efter den blev kastereret i foråret, er den bare blevet stor. I sommers fik vi så endnu en hund, og det er noget af en rundkørsel vi valgte. Den er en blanding af en Samojed, Japansk spids, labrador, og schæfer, og den har jeg meget kamp med når manden ik er hjemme. Den har bare zip respekt for mig. Glæder mig bare til den er færdig med at smadre vores køkkengulv, og sofa.:-o

Anmeld

9. januar 2008

Kloster

Hej Maria. Vi tænker også meget i hund mere.
Det skal være en, min mand kan træne med, så vi har en del krav til den... :$

Den skal være med stamtavle, han, labrador igen og gerne sort :D
Men med de rigtige egenskaber og drift, kan det tage op til et år at finden den rigtige. Så vi sidder og kigger lidt efter den helt perfekte hund til min mand.

Når jeg er færdig med at læse og drengene er blevet lidt større, vil jeg også have en hund. Men det er først om nogle år og først når Menza er væk. Det skal være en Golden Retriever han, som jeg så også skal træne op til konkurrence... Men igen, så kan det også godt tage mange måneder at finde den rigtige hund til mig der :)

Tjahh... Vi er vist blevet bidt af den hobby 8D

Venlig hilsen
Kloster
- Der bare er vild med mit profilbilled ;)

Anmeld

9. januar 2008

SaNiNa

Hej Kloster...

Vi har to rundkørsler med flere udgange (katte). Men vi er rigtig glad for dem og er vores små babyer;) Misser har fik haft i godt 2½ år og balou kom til for 1 år siden enden balou hvade vi Gizmo Norsk skovkat, men han blev syg (i hovede) han begynde at tisse i møblerne og alle andre steder. Det var en rigtig svær beslutning at få ham aflivet men med ham pels (rigtig lang) egenede han sig ikke til at være ude kat. jeg var så til stævne dagen efter vi fik ham aflivet og der mødte vi vores dyrlægen som spurgte om vi ville have en ny da de hvade fået et kuld killinger ind om eftermiddagen.

Så Mandag eftermiddag var vi ude og vælge.
Han var vac. hvade fået ormekur og tjekket
Og han var gratis.

Misser fik vi fordi vi var flyttet i lejlighed hvor udlejeren hvade sagt man måtte have hund men da vi så skulle have hund måtte vi ikke (jeg går på jagt).

De er ikke race katte men de betyder alt for os.

Kuns Sanne "som elsker sine katte" :D

Anmeld

9. januar 2008

Nan

Vi har en hundehvalp - Sally. En labradorblanding. Hun må kun komme i bryggers og køkken og ellers udendørs og i stald/lade. Hun skal holde ræven på afstand når vi får høns.

Vi har tre katte - to langhårede og en korthåret. De hedder Amalie, Herkules og Silke. De skal holde mus og rotter væk og ingen af dem må komme indenfor. Amalie og Silke får p-piller så forhåbentlig får de ingen killinger. Alle tre katte boede her i forvejen da vi flyttede ind.

Anmeld

9. januar 2008

miranda

Hej Kloster
Vi har 2 hunde, den ene er en blanding imellem en schæfer og springer spaniel, han hedder Max og er 1½år, så har vi Lilo en Amstaff hvalp på 5mdr. valget af vores hunde er ret til fældige, men en ting er sikkert de er vores familie og vi elsker dem:D.
derudover har vi 3 dejlige katte alle sammen gadekryds eller rundkørsler :P en kastrat, en killing (hankat) og en hun kat. vi har de dyr vi har fordi vi og vores børn elsker at være omgivet af dyr.
knuz miranda 24+2

Anmeld

9. januar 2008

~MetteM~

Hey Kloster,
Vi har en cairn terrier, Manse, hedder han. Han er nu 5 år og er min hund :) Eller dvs jeg havde ham med ind i forholdet, og min mand er egentlig mere til katte eller store hunde og synes af og til Manse er lidt for mærkelig.. Men vores datter elsker ham (L) og siger han er hendes hund.

Da han var hvalp gik jeg til træning med ham, for at få banket noget lydighed ind i ham, men Cairn Terrier er og bliver nogle MEGET selvstændige størrelser, så når der var frikvarter og de fik lov at løbe uden snor, så gik det raskt afsted over stok og sten, for Manse spottede hurtigt de store hunde, som han naturligvis skulle over og hilse på. Jeg er overrasket over, hvor STOR sådan en lille hund egentlig tror den er, han er i hvert fald ikke bange af sig det bette myr.

Hvad jeg er super glad for ved netop denne race er også, at de ikke fælder synderligt, så det er et stort plus, omend minusset så er, at han skal trimmes hver 3.-4. md., så han er dyrere i frisørudgifter end jeg er :)) Guldhunden kalder vi ham.

Valget faldt i sin tid på netop en Cairn Terrier, fordi min søster på daværende tidspunkt havde 2 af samme race og fordi jeg boede i lejlighed og ikke skulle have en stor hund. Samtidig er det også lettere "kun" at have ham, når vi fx. besøger min familie i Jylland, der er jo ikke plads til meget bagage hvis man har en 70 kgs hund der også skal være i bagagerummet - medmindre man da har en bus :)

Manse er en rigtig familiehund, med et venligt sind. Samtidig er han en meget udholdende lille størrelse, han kan blive ved og ved og ved med at gå i et væk, tror vi ofte bliver træt førend han gør. Desuden ELSKER han at løbe rundt i haven, han er en rigtig ude hund.

Kh
Mette

Anmeld

9. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Kloster, Vi har en blander som er ½ dobberman og ½ shæfer. Han hedder Balder og vi regner med han er 14 mdr. Jeg skriver regner med, fordi vi hentede ham på Tingskoven i juni. Vi fik aflivet vores gamle hund, en beagle, i december 2006 pga. en diskus i nakken som gjorde at han midstede kontrollen med bagtøjet, blære og afføring :'( Vi (læs:jeg) ville ikke have en hund igen med det sammen, for det er jo et stort arbejde. Men da vi var til åben hus/kræmmermarked på Tingskoven, forelskede vi os i "hunden med de store ører" aka Balder (L) Så lidt impulsivt købte vi ham. Havde ingen halsbånd, snor, kurv eller lign. til ham, så det måtte vi også investere i den dag. Det var en dyr omgang kan jeg sige dig :S Men jeg vil så gerne have en kat en dag. Jeg drømmer om en norsk skovkat, men der skal lige spares lidt sammen. Både på penge og overskudskontoen :) kh Jeanne

Anmeld

9. januar 2008

82Miraklet

Hej Kloster

Vi havde ind til for få mdr siden en dejlig Broholmer, som desværre var meget syg og måtte aflives..

Ellers har vi to dejlige han "han" katte ;)

Den ene halv perser og den anden et godt gadekryds af en blanding

Hvis vi skal have hund igen, så bliver det nok en lidt mindre !! Selv om vi ELSKER store hunde og især Broholmeren !!!

Knus

Anmeld

9. januar 2008

Pia.

Vi har to dejlige hunde en Labrador Retriever tæve på 3 år som hedder Nanna.
Og så har vi en Grosser sweizer sennen han hund på 13 mdr. som hedder Balder.

Her hjemme er vi kun til store hunde, elsker en hund jeg kan klappe på og lege lidt vildt med *S*
vores hunde er familie hunde og er en stor del af vores familie og vi har haft dem begge fra Hvalp.

ville gerne have en Broholmer engang det er bare en lækker hund.
men den næste bliver en brun Labrador. (forhåbentlig fra vores egen tæve)

Knus Pia. - 4 dage til min mand kommer hjem *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.