Jeg synes altså det er svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2015

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

lasinoh creme fra apoteket er fantastisk til ømme dutter..

jeg klemte lidt sammen om det det brune for at få det godt ind i munden på mindste som var rigtig dårlig til at få fat.. hvis jeg så kunne se og mærke at han ikke fik ordentlig fat så stak jeg lige en lillefinger ind i mundvigen på ham så han slap og så startede vi forfra.. det kunne godt tage en dele forsøg inden han fik ordenligt fat..

hvis han har ordentlig fat kan du se at kæben bevæger sig oppe ved ørerne.. hvis han derimod sutter med kinderne lige som du gør hvis du laver suttebevægelsen med munden så har han ikke rigtig fat....

det kan tage op til 8 uger at få etableret en god amning så fortvivl ikke når han er så lille - det skal nok lykkes... eller må man altid ringe til sin sp og bede hende komme forbi en ekstra gang for lige at tjekke og vejlede

Jeg synes altså at han bruger kæberne, de bevæger sig i hvert fald helt oppe ved ørerne, og han får ikke de der "hulrum" i kinderne, som hvis han brugte dem... Men synes stadig det virker lidt som om han "maser" brystvorten fordi han ikke har munden helt åben...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

Anonym trådstarter

LiLyKa skriver:

Nej det var ikke noget problem. Har fundet ud af efterfølgende, at det er mere reglen end undtagelsen at ammende starter med brikker, fordi det er SÅ hamrende svært at få amning til at fungere, folk snakker bare ikke så meget om det. Prøv dig frem, spørg om hjælp som du gør, så skal den nok pludselig være der 

Ok, så vil jeg ikke holde så meget igen med brikkerne... og tak for svar

Anmeld

25. februar 2015

Sitrani

Anonym skriver:

Ja, det med amningen. Jeg fødte for 4 dage siden, og vil rigtig gerne amme min søn - det fungerede ikke med den ældste desværre, og måtte opgive efter 14 dage, men er ret opsat på at få det til at fungere denne gang, men det er altså bare ikke sådan lige til. Han sutter løs, men han får ikke korrekt fat. Altså det der med at skulle dække hele det brune område med munden. Han får stort set kun lige fat i selve vorten, hvilket jo så har resulteret i revner og sår, og STORE smerter, hver gang jeg lægger ham til.... Og for lige at gøre det en tand værre, så har han ikke så mange våde bleer, afføringen har ikke ændret sig så meget, og han har lidt gulsot, så SP har sagt han skal lægges til hver 2.-3. time... Det er godt nok bare ikke sjovt, når det gør så ondt...

Jeg er virkelig frustreret, jeg forsøger at finde teknikken og få ham til at tage rigtigt fat, men det fungerer bare ikke helt... Har prøvet forskellige ammestillinger, men det er kun den klassiske hvor han ligger foran mig, han vil tage fat ved, så han får heller ikke tømt brystet helt alle steder

Synes altså ærlig talt det er hammer svært det her amning

Bare lige en tudetråd, og hvis nogle har nogle smarte tricks til at finde teknikken og evt gøre noget ved smerterne, så sig endelig frem. Lige nu smørrer jeg med Lanolin salve og har brugt ammebrikker de sidste par dage, for at skåne brysterne lidt, men SP sagde jeg skulle prøve at undgå brikkerne, hvilket jeg selvfølgelig også gerne vil, men av, det gør altså bare endnu mere nas jo...

Åh det er rigtig hårdt,  at opstarte et godt amme forløb! Men et godt råd er: HOLD UD! VÆR STÆRK!

Jeg ammede min første datter et helt år (fuldt 5 mdr. Og ellers med fast føde ved siden af) og ammer også min anden datter som er 4 mdr 

Begge gange har involveret smerter, revner, sår og tårer! Men det varede ca. 4 uger og så blev det meget bedre meget hurtigt!!! 

Am med brikker, smør med lanolin, gå med uldindlæg og lufttørre brystvorterne med modermælk på (det er helende!)

Jeg har ret store bryster så mine piger har også haft svært ved at få ordentligt fat. For mig fungerer "sakse grebet" hvor man former brystvorten med pege- og langfinger efter babys mund...

Men hold uuuuud!!! Der er SKØNT at amme, men det kræver virkelig sin kvinde at gennemføre når det indvolvere så meget smerte.... men helt klart det hele værd! (Og så er det gratis 

Anmeld

25. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker også at hvis det fungere med brikkerene så bruger du da bare dem!

Brystvorte crem fra apoteket har redet begge mine amninger, og er virklig bare undværlig hvis du spørg mig.

Ka se at du har styr på at der ik må være "smilehuller" i kinderne når han sutter osv. 

Her ku jeg høre på synkelydenen om de havde ordenlig fat.

Jeg kunne kun amme i den helt traditionelle ammestilling. Alle de andre stillinger fungerede bare ik for mig. Bare husk at masserege brystet godt efter amning eller feks under bruserne. Vh stine

Anmeld

26. februar 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Anonym skriver:

Jeg synes altså at han bruger kæberne, de bevæger sig i hvert fald helt oppe ved ørerne, og han får ikke de der "hulrum" i kinderne, som hvis han brugte dem... Men synes stadig det virker lidt som om han "maser" brystvorten fordi han ikke har munden helt åben...

Det lyder til han gør det rigtigt så �� måske det bare er øvelse der skal til... Når din mand er hjemme kan han måske hjælpe med at holde hans hoved lidt tilbage så du bedre kan få ham til at tage ordentligt fat.. Sådan gjorde vi i starten da jeg synes det var svært at holde styr på det hele .. Den ene arm er optaget af baby mens den anden skal holde styr på de store bryster og det lille hoved.. Det virkede ihvertfald her så jeg kunne koncentrere mig om af gå det brune ind i hans lille mund mens min man støttede hans hoved i den rigtige vinkel så han bedre kunne få fat ..håber det Gav det mening

Anmeld

26. februar 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Hvis du tager fat under det bryst han skal spise ved og klemmer lidt sammen så bliver det jo automatisk lidt spist det kan måske også hjælpe 

Anmeld

26. februar 2015

Manna

hold ud!

eg havde smerter de første 14 dage. Jeg måtte benytte mig af ve-vejrtrækningen lige til at starte med men efter 5-10 min blev det bedre. Lanolin var uundværlig.

iøvrigt har sp tjekket

rungebåndet? Det kunne være for stramt. Tungebåndet skulle der stå

Anmeld

26. februar 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Ja, det med amningen. Jeg fødte for 4 dage siden, og vil rigtig gerne amme min søn - det fungerede ikke med den ældste desværre, og måtte opgive efter 14 dage, men er ret opsat på at få det til at fungere denne gang, men det er altså bare ikke sådan lige til. Han sutter løs, men han får ikke korrekt fat. Altså det der med at skulle dække hele det brune område med munden. Han får stort set kun lige fat i selve vorten, hvilket jo så har resulteret i revner og sår, og STORE smerter, hver gang jeg lægger ham til.... Og for lige at gøre det en tand værre, så har han ikke så mange våde bleer, afføringen har ikke ændret sig så meget, og han har lidt gulsot, så SP har sagt han skal lægges til hver 2.-3. time... Det er godt nok bare ikke sjovt, når det gør så ondt...

Jeg er virkelig frustreret, jeg forsøger at finde teknikken og få ham til at tage rigtigt fat, men det fungerer bare ikke helt... Har prøvet forskellige ammestillinger, men det er kun den klassiske hvor han ligger foran mig, han vil tage fat ved, så han får heller ikke tømt brystet helt alle steder

Synes altså ærlig talt det er hammer svært det her amning

Bare lige en tudetråd, og hvis nogle har nogle smarte tricks til at finde teknikken og evt gøre noget ved smerterne, så sig endelig frem. Lige nu smørrer jeg med Lanolin salve og har brugt ammebrikker de sidste par dage, for at skåne brysterne lidt, men SP sagde jeg skulle prøve at undgå brikkerne, hvilket jeg selvfølgelig også gerne vil, men av, det gør altså bare endnu mere nas jo...

Nu har jeg ikke læst alle svar. Starter lige med et  da jeg ved det er hårdt de første dage

Min datter ville også gerne sutte forkert, da hun havde udviklet en suttetektik på hånden indeni maven. Men efter nogle dage, hvor jeg øvede mig meget i at hun skulle ligge med nakken lidt bagover, og især få meget af vorten ind i munden ved underlæben, kom det til at køre perfekt. Jeg kunne dog hverken ligge ned eller noget, udelukkende sidde op med ammepuden. Samtidig sørgede jeg for at massere brysterne under amning, især ude i siderne under armen. Ellers blev de ikke tømt godt nok

Jeg vil råde dig til at fortsætte lidt endnu, og evt find nogle muslingeskalle til brystvorterne. Det har jeg hørt hjælper, ligesom vitamin E creme også gør. Den creme brugte jeg meget

Anmeld

27. februar 2015

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Åh det er rigtig hårdt,  at opstarte et godt amme forløb! Men et godt råd er: HOLD UD! VÆR STÆRK!

Jeg ammede min første datter et helt år (fuldt 5 mdr. Og ellers med fast føde ved siden af) og ammer også min anden datter som er 4 mdr 

Begge gange har involveret smerter, revner, sår og tårer! Men det varede ca. 4 uger og så blev det meget bedre meget hurtigt!!! 

Am med brikker, smør med lanolin, gå med uldindlæg og lufttørre brystvorterne med modermælk på (det er helende!)

Jeg har ret store bryster så mine piger har også haft svært ved at få ordentligt fat. For mig fungerer "sakse grebet" hvor man former brystvorten med pege- og langfinger efter babys mund...

Men hold uuuuud!!! Der er SKØNT at amme, men det kræver virkelig sin kvinde at gennemføre når det indvolvere så meget smerte.... men helt klart det hele værd! (Og så er det gratis 

Jeg har også bestemt mig for at bruge brikkerne, og der bliver smurt med lanolin og jeg har lige skiftet til uld og silke indlæg... Og synes faktisk allerede det går lidt bedre. Det gør stadig ligeså ondt, men de er da trods alt begyndt at hele lidt nu...

Jeg må bide smerten i mig og så håbe det snart bliver bedre

Det er jo vældig hyggeligt når han ligger der, det er bare træls det skal gøre så vanvittig ondt altså...

Anmeld

27. februar 2015

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Det lyder til han gør det rigtigt så �� måske det bare er øvelse der skal til... Når din mand er hjemme kan han måske hjælpe med at holde hans hoved lidt tilbage så du bedre kan få ham til at tage ordentligt fat.. Sådan gjorde vi i starten da jeg synes det var svært at holde styr på det hele .. Den ene arm er optaget af baby mens den anden skal holde styr på de store bryster og det lille hoved.. Det virkede ihvertfald her så jeg kunne koncentrere mig om af gå det brune ind i hans lille mund mens min man støttede hans hoved i den rigtige vinkel så han bedre kunne få fat ..håber det Gav det mening

Nå ja, det havde jeg faktisk ikke lige tænkt på, at vi kunne være to om det hehe... Det må vi lige prøve hvis det driller for meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.