Jeg synes altså det er svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2015

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Hold ud.... Det er så skide hårdt.. Men hvis du holder ud bliver det bedre...

jeg ville heller ikke brikkerne, men måtte bruge dem i en periode fordi det gjorde så møg ondt. Var ved at opgive flere gange. Men jeg lover dig. Holder du ud så bliver det godt på et tidspunkt... For mig hjalp lanolin salve og kokosolie og brikker....

min datter er nu skønne 5 mdr. Og nu er amningen ingen problem... Men nøj en kamp.. Men den var det værd for mig...

Det er jo lige netop det, jeg håber: at det er kampen værd i sidste ende... Men hold nu op, hvor er det bare frustrerende, når det ikke lige vil som jeg vil!! Smerterne kunne man nok holde ud, hvis man vidste han tog rigtigt fat og det gik som det skulle, men jeg kan bare ikke få ham til at tage rigtigt fat, og jeg er lidt bange for om han nu får det han skal, når han ikke er helt så effektiv ved brystet. Han falder hurtigt hen og holder rigtig mange pauser, og når han så ikke heller ikke har ordentligt fat, er jeg lidt bekymret for om han får suttet det ud han skal, eller om halvdelen af det bare er hygge-gumlen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Uha, jeg har desværre ikke nogle gode råd, andet end at blive ved med at prøve. Jeg bøvlede med besværlig amning de første 5 mdr. før det blev problemfrit.  for at det bliver bedre.

Øv, det var lang tid... Træls at det skal være så besværligt altså... Det virker en anelse unaturligt at det skal være sådan en kamp.. Det burde jo bare fungere fra naturens side hehe...

Anmeld

25. februar 2015

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Hvis du evt. Er på facebook så er der en side det hedder ammenet... Det fik jeg stor støtte og vejledning... Var godt for mig de aftener hvor det bare gjorde møg ondt og jeg nærmest frygtede at lægge til

Vil helt klart lige tage et kig på ammenet...

Anmeld

25. februar 2015

Sujan

Anonym skriver:

Det er jo lige netop det, jeg håber: at det er kampen værd i sidste ende... Men hold nu op, hvor er det bare frustrerende, når det ikke lige vil som jeg vil!! Smerterne kunne man nok holde ud, hvis man vidste han tog rigtigt fat og det gik som det skulle, men jeg kan bare ikke få ham til at tage rigtigt fat, og jeg er lidt bange for om han nu får det han skal, når han ikke er helt så effektiv ved brystet. Han falder hurtigt hen og holder rigtig mange pauser, og når han så ikke heller ikke har ordentligt fat, er jeg lidt bekymret for om han får suttet det ud han skal, eller om halvdelen af det bare er hygge-gumlen....

Jeg fik hjælp på den facebook side ammenet.. Der filmede jeg nogle amninger og sendte privat til en ammerådgiver som gav mig en rigtig god vejledning... Og til sidst stod jeg heldigvis på den anden side, hvor amningen var hyggelig, hun tog godt ved og brikkerne blev smidt... Men det er frygtelig hårdt. Tror det hjælper når baby også vokser og får mere styr på det. 

Anmeld

25. februar 2015

Lililili

LiLyKa skriver:

Jeg brugte brikkerne! Det fungerede... min søn fik mad, jeg havde ikke ondt ergo alle var glade. Efter ca 3-4 uger, var han klar til at slippe brikkerne og så kørte det der fra. Held og lykke med det. 

Nej det var ikke noget problem. Har fundet ud af efterfølgende, at det er mere reglen end undtagelsen at ammende starter med brikker, fordi det er SÅ hamrende svært at få amning til at fungere, folk snakker bare ikke så meget om det. Prøv dig frem, spørg om hjælp som du gør, så skal den nok pludselig være der 

Anmeld

25. februar 2015

modesty

Anonym skriver:

Øv, det var lang tid... Træls at det skal være så besværligt altså... Det virker en anelse unaturligt at det skal være sådan en kamp.. Det burde jo bare fungere fra naturens side hehe...

Det mest naturlige er at det er svært. Det er meget få kvinder der har et uproblematisk ammeforløb. 

Anmeld

25. februar 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

lasinoh creme fra apoteket er fantastisk til ømme dutter..

jeg klemte lidt sammen om det det brune for at få det godt ind i munden på mindste som var rigtig dårlig til at få fat.. hvis jeg så kunne se og mærke at han ikke fik ordentlig fat så stak jeg lige en lillefinger ind i mundvigen på ham så han slap og så startede vi forfra.. det kunne godt tage en dele forsøg inden han fik ordenligt fat..

hvis han har ordentlig fat kan du se at kæben bevæger sig oppe ved ørerne.. hvis han derimod sutter med kinderne lige som du gør hvis du laver suttebevægelsen med munden så har han ikke rigtig fat....

det kan tage op til 8 uger at få etableret en god amning så fortvivl ikke når han er så lille - det skal nok lykkes... eller må man altid ringe til sin sp og bede hende komme forbi en ekstra gang for lige at tjekke og vejlede

Anmeld

25. februar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Ja, det med amningen. Jeg fødte for 4 dage siden, og vil rigtig gerne amme min søn - det fungerede ikke med den ældste desværre, og måtte opgive efter 14 dage, men er ret opsat på at få det til at fungere denne gang, men det er altså bare ikke sådan lige til. Han sutter løs, men han får ikke korrekt fat. Altså det der med at skulle dække hele det brune område med munden. Han får stort set kun lige fat i selve vorten, hvilket jo så har resulteret i revner og sår, og STORE smerter, hver gang jeg lægger ham til.... Og for lige at gøre det en tand værre, så har han ikke så mange våde bleer, afføringen har ikke ændret sig så meget, og han har lidt gulsot, så SP har sagt han skal lægges til hver 2.-3. time... Det er godt nok bare ikke sjovt, når det gør så ondt...

Jeg er virkelig frustreret, jeg forsøger at finde teknikken og få ham til at tage rigtigt fat, men det fungerer bare ikke helt... Har prøvet forskellige ammestillinger, men det er kun den klassiske hvor han ligger foran mig, han vil tage fat ved, så han får heller ikke tømt brystet helt alle steder

Synes altså ærlig talt det er hammer svært det her amning

Bare lige en tudetråd, og hvis nogle har nogle smarte tricks til at finde teknikken og evt gøre noget ved smerterne, så sig endelig frem. Lige nu smørrer jeg med Lanolin salve og har brugt ammebrikker de sidste par dage, for at skåne brysterne lidt, men SP sagde jeg skulle prøve at undgå brikkerne, hvilket jeg selvfølgelig også gerne vil, men av, det gør altså bare endnu mere nas jo...

Jeg brugte en man sætter udover brystvorten uden at den på nogen måde hjælper andet end ved at den "hiver" brystvorten længere ud så barnet nemmere får fat i brystvorten...

Og så fik jeg af vide at det er helt okay at amme kun i en stilling, men husk at massere brystet så der strømmer mælk fra de andre kirtler også under amning...

og ja det er kan være hamrende svært at finde en god måde der virker for både dig og baby...

det allervigtigste er faktisk at du er afslappet under amning....

Så hvis det kun virker traditionel stilling så brug den...

og sørg for at du har et godt samarbejde med SP... Det er virkelig alfa omega at du har en der lytter til JER som forældre og giver råd og vejledning der passer til JERES liv og baby og ikke bare raller en masse generel vejledning af...

HUSK I har krav på en anden (også UDENFOR jeres boligområde) hvis det ikke fungerer med den nuværende...

Anmeld

25. februar 2015

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Jeg fik hjælp på den facebook side ammenet.. Der filmede jeg nogle amninger og sendte privat til en ammerådgiver som gav mig en rigtig god vejledning... Og til sidst stod jeg heldigvis på den anden side, hvor amningen var hyggelig, hun tog godt ved og brikkerne blev smidt... Men det er frygtelig hårdt. Tror det hjælper når baby også vokser og får mere styr på det. 

Det håber jeg. Det er nok svært for os begge...

Anmeld

25. februar 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Det håber jeg. Det er nok svært for os begge...

Jeg har altid ammet med ammebrikker og gør det stadig, det har været et vilkår for mig hvis jeg ville lykkedes med ammningen. Det har heldigvis aldrig været et problem ift produktionen for mig, ej heller at jeg nærmest altid ammer i den samme stilling. Selvfølgelig er det mest optimalt at amme uden ammebrikker, men mange bruger dem.I starten og smider dem efter et par uger/måneder  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.