Anonym skriver:
Ja, det med amningen. Jeg fødte for 4 dage siden, og vil rigtig gerne amme min søn - det fungerede ikke med den ældste desværre, og måtte opgive efter 14 dage, men er ret opsat på at få det til at fungere denne gang, men det er altså bare ikke sådan lige til. Han sutter løs, men han får ikke korrekt fat. Altså det der med at skulle dække hele det brune område med munden. Han får stort set kun lige fat i selve vorten, hvilket jo så har resulteret i revner og sår, og STORE smerter, hver gang jeg lægger ham til.... Og for lige at gøre det en tand værre, så har han ikke så mange våde bleer, afføringen har ikke ændret sig så meget, og han har lidt gulsot, så SP har sagt han skal lægges til hver 2.-3. time... Det er godt nok bare ikke sjovt, når det gør så ondt...
Jeg er virkelig frustreret, jeg forsøger at finde teknikken og få ham til at tage rigtigt fat, men det fungerer bare ikke helt... Har prøvet forskellige ammestillinger, men det er kun den klassiske hvor han ligger foran mig, han vil tage fat ved, så han får heller ikke tømt brystet helt alle steder 
Synes altså ærlig talt det er hammer svært det her amning 
Bare lige en tudetråd, og hvis nogle har nogle smarte tricks til at finde teknikken og evt gøre noget ved smerterne, så sig endelig frem. Lige nu smørrer jeg med Lanolin salve og har brugt ammebrikker de sidste par dage, for at skåne brysterne lidt, men SP sagde jeg skulle prøve at undgå brikkerne, hvilket jeg selvfølgelig også gerne vil, men av, det gør altså bare endnu mere nas jo...
Jeg brugte en man sætter udover brystvorten uden at den på nogen måde hjælper andet end ved at den "hiver" brystvorten længere ud så barnet nemmere får fat i brystvorten...
Og så fik jeg af vide at det er helt okay at amme kun i en stilling, men husk at massere brystet så der strømmer mælk fra de andre kirtler også under amning...
og ja det er kan være hamrende svært at finde en god måde der virker for både dig og baby...
det allervigtigste er faktisk at du er afslappet under amning....
Så hvis det kun virker traditionel stilling så brug den...
og sørg for at du har et godt samarbejde med SP... Det er virkelig alfa omega at du har en der lytter til JER som forældre og giver råd og vejledning der passer til JERES liv og baby og ikke bare raller en masse generel vejledning af...
HUSK I har krav på en anden (også UDENFOR jeres boligområde) hvis det ikke fungerer med den nuværende...