Anonym skriver:
Syntes bare det lidt anderledes når jeg har gået hjemme med hende i næsten to år, jeg startede på min uddannelse da hun var 6 måneder , der blev hun passet hos bedsteforældre.
Ja og hun ærlig talt røv forkælet der. Ingen grænser eller noget. Selvom jeg sagde jeg vil have det på den måde . Ja der begyndte hendes hidsighed da jeg jo sagde mere nej.
Ja måske har jeg nok ikk kunne holde fast i at hun skulle sove osv. Da jeg for 6 måneder fødte en datter igen, som både har kolik og bronkitis og problemer med maven. Så der har været masser a gråd, så indrømmer gerne. Jeg nogengange har taget den nemme løsning. Men derfor har jeg stadig prøvet at gøre mit bedste for hun ik sku føle sig tilsidesat pga baby græd hele tiden.
Jeg fik baby passet og tog hende med ud . Går ofte i legeland og legestue går tur med dem begge . Har hele tiden haft faste rammer med hun sku sove 19.30 men det har jo heller ikk været helt nemt for hende når baby har grædt , så bliver hun overtræt og fusteret .. Først for en månede tid siden begyndte hun at synes om baby.. Hun ved godt når et nej er nej. Feks når vi handler før ville hun altid have noget ellers skabte hun sig helt vild. Når vi handler nu og jeg siger nej siger hun "bare 1mor " siger nej. Så siger Hm og så det hurtig glemt
Men jeg tror helt sikkert hun er sådan fordi hun er så meget hjemme, hun har ingen at lege med som sådan.. Men desværre er min mand i mod børnehave indtil hun bliver 3 år
Nu er han jo kun 50% af hendes forældrer, så det kan han ikke bare sådan diktere. 
Hvis du, der går hjemme med hende hver dag, fornemmer, at hun har nogle behov, som ikke bliver mødt, så må I faktisk sætte jer ned og diskutere, hvad I kan gøre. Hun får ikke mindre behov, fordi han har et Princip. Hvis hun ikke skal i børnehave, hvad skal der så ske? Og at sige at det er fordi, du ikke gidder at opdrage hende ordentlig, er langt under grænsen for ordentlig opførsel. Den slags svar skal du ikke acceptere og slet ikke fra en mand, som er så lidt til stede.
Før i tiden rendte ungerne ind og ud hos hinanden og hinandens mødre fra de kunne gå. Der var en helt anden social påvirkning fra andre børn og naboer, end der er i dag, hvor "alle" børn passes ude og "alle" voksne er i fuldt arbejde og ingen er hjemme om dagen. Det har aldrig været almindeligt at måtte opdrage sine børn alene uden andre børn/voksne at måtte prøve sig på/tilpasse sig. Det siges, at der findes et afrikansk ordsprog, at det tager en landsby at opdrage et barn - og helt ved siden af er det ikke.
Jeg håber, I kan få jer en god snak om tingene.