Anonym skriver:
Hej jeg skriver fordi jeg blevet lidt "fusteret" over min datters opførelse ..
min datter er lige blevet 2 år gammel har altid været en glad "vild" og modig pige.
hun har et meget stort temperament, og kan godt være hidsig..
Me. For det meste er hun en sød dejlig pige. Som man ikk kan andet end at elske.
Hun er 2 år men har også en stor humor.
Mit problem - hun har det med at blive meget hysterisk når hun ikke får sin vilje .. Hun kan simpelhen stå og banke sit hovede ind i døren, smide sig på gulvet , stikke to finger i halsen til hun kaster op osv.
Hun er lige blevet storesøster, og først bu efter 5 måneder er hun begyndt at kunne lide sin lillesøster.
hun går ikke i vuggestue, men ca 1-2 gange om ugen går vi i legestue , i starten synes jeg det var lidt pinligt at have hende med da hun opførte sig meget hidsig når det ik gik hendes vej. Men det er blevet bedre med tiden..
min mand arbejder meget, og har kun fri en gang om ugen . Mest der hun opføeerer sig dårligt, og vi diskutere meget fordi han siger jeg ik opdrager børnene ordenligt og at jeg ikke gider ..
Nogen en der har oplevet noget lignede med jeres bærn på den alder ? Og gode råd ?
Uhh 2års alderen, trosalderen.
Her kan han også bliver monster sur(2,2år), kaste sig ned på gulvet, heldigvis banker han ikke rigtigt hovedet ned i gulvet mere(Det er mere lillesøster der næsten går det), slå og råbe.
Jeg siger bare; Vil du på uh uh(en stol med en abe på/time out) og nej det har han ikke lyst til og de fleste gange stopper ham med det samme/gør hvad der blev spurgt om..
Andre gang kan han fortsætte lidt, så får han lov til rase ud, og så får ham et kram bag efter..
Det kan være en forsinket reaktion, men jeg tror der er mange børn der virkelig bare ikke bryder sig om at få et nej...
Når du skal gøre noget, skal du se om det er fordi at der er noget galt, eller om det bare er fordi hun skal være på tværs.
Hvis hun er ked af noget, skal hun trøste, men hvis det bare er fordi hun har fået et nej, må hun rase lidt ud eller sætte sig et andet sted ind til hun slapper af. Det med at putte to fingre i munden, skal du nok gøre noget ved, da det ikke er godt for hende at gøre.