Ondt i hjertet af, at aflevere 1 årig i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2015

TNBC

ekebiv skriver:

Ja for pokker, vi var åbenbart heldige 

Ja, det må man sige.

Var der 3 hele dagen? Tænker på hvordan det kan lade sig gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

ekebiv

Yurie skriver:

Ja, det må man sige.

Var der 3 hele dagen? Tænker på hvordan det kan lade sig gøre?

Det kan jeg ikke huske, det ligger nogle år tilbage. Vi var i hvert fald 3 fra kl 8.30 agtig for der havde vi morgensamling. Jeg kan ikke helt huske eftermiddagene men mener vi fik fri kl 12.30, 15.30 og luk. 

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

ekebiv skriver:

Det kan jeg ikke huske, det ligger nogle år tilbage. Vi var i hvert fald 3 fra kl 8.30 agtig for der havde vi morgensamling. Jeg kan ikke helt huske eftermiddagene men mener vi fik fri kl 12.30, 15.30 og luk. 

Ja, sådan var det ca også hvor jeg var.

Anmeld

23. februar 2015

lineog4

Jeg kan huske da jeg skulle aflevere den første i vuggestue, jeg hadede det - havde gået forbi en gang og hørt et barn græde og jeg var sikker på de kære børn led nød  

Men min datter elskede det, hun nød sine små venner (og jo til trods for alle artikler osv, så har alle mine børn været ellevilde med andre børn før de blev 3, ja der var primært parallelleg men af slagsen som de nød), hun kunne lide de voksne, legepladsen osv. Og jeg havde stadig ondt i maven, for hun skulle jo være sammen med mig  

Jeg var så heldig så jeg kunne give hende korte dage og fridage (var specialestuderende). 

Jeg tror ikke du skal være så bange for din datter, men anerkende dine egne følelser. Og så se om der er en middelvej, en mulighed hvor du måske kan begrænse tiden i institution, have en kort dag, have en fridag eller...? 

Jeg har 3 børn og den midterste er den der har fået mest tid i institution og nok den der har haft mest brug for mest tid hjemme - typisk livet er faldet sådan. Og kunne jeg gøre noget om, så var det jeg havde været på nedsat tid også da han var lille så jeg havde kunne give ham en ugentlig fridag.

Anmeld

23. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg ville nok også foreslå dagpleje, der er der som standard 4 børn, men det er de samme børn hver dag og den samme dagplejer - så vil mene de fleste børn (og ihvertfald de lidt sensitive) hurtigere opnår tryghed. Der er selvfølgelig ulempen omkring gæstedagpleje ved ferie/sygdom, men vores DP var slet ikke syg i 2,5 år, og i ferierne/kursus var hun (med undtagelse af den første sommer) fast et andet sted. Så hun har kun været hos 3 forskellige i al den tid.

Er godt klar over at ikke alle er så heldige, men ihvertfald tror jeg at tilknytningen er større hos en DP - og det går begge veje. Ingen tvivl om at vores DP holdt meget af vores pige, det samme med vores faste gæsteDP.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.