Ondt i hjertet af, at aflevere 1 årig i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.778 visninger
14 svar
9 synes godt om
22. februar 2015

Anonym trådstarter

1 år barn i vuggestue? 

- Nu skal barnet snart i vuggestue  fordi vi ikke har råd. 

- Mens jeg læste til sygeplejeske var jeg i praktik hos en vuggestue. Det jeg så der, gjorde ondt hver aften. 

Der var simpelhen ikke tid tid børnene  - Det var brandslukning på første klasse. 

De senstive børn (stille børn) fik INGEN kontakt, uden da forældrene kom med dem,  når der skulle spises, og skiftes  så sad de for sig selv i en cirkel og kigge på det omkring sig. 

Pædagogerne havde bare ikke tid  der var så mange børn, og så få pædagoger. 

Har siden læste mange artikler af Børnepsykologen Margrethe Brun , om børn kommer til hendes praktik som teenager, og er ensomme, et resultat af manglede kontakt (Når man henter børnene kl. 16.00 og weekenden gøre ikke op på den manglede kontakt i hverdagen)

- Jeg græder hver aften, og ved ikke hvad helvede jeg skal gøre? 

Synes bare mit barn er for lille til, at blive afleveret, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for, det bliver okay og med den viden jeg har, som siger børn første får et behov for andre børn omkring 3 års aldrene, gøre det også hårdt 

- Om jeg ikke starter på arbejde, må vi sælge bilen, flytte, og så får vi aldrig hus.

- jeg har så dårlig samvittighed og er så ked af det.

En af hendes artikler. 

http://politiken.dk/debat/ECE1133294/vi-ved-ikke-hvad-vi-goer-ved-boernene/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

1 år barn i vuggestue? 

- Mens jeg læste til sygeplejeske var jeg i praktik hos en vuggestue. Det jeg så der, gjorde ondt hver aften. 

Der var simpelhen ikke tid tid børnene  - Det var brandslukning på første klasse. 

De senstive børn (stille børn) fik INGEN kontakt, uden da forældrene kom med dem,  når der skulle spises, og skiftes  så sad de for sig selv i en cirkel og kigge på det omkring sig. 

Har siden læste mange artikler af Børnepsykologen Margrethe Brun , om børn kommer til hendes praktik som teenager, og er ensomme, et resultat af manglede kontakt (Når man henter børnene kl. 16.00 og weekenden gøre ikke op på den manglede kontakt i hverdagen)

Synes bare mit barn er for lille til, at blive afleveret, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for, det bliver okay og med den viden jeg har, som siger børn første får et behov for andre børn omkring 3 års aldrene, gøre det også hårdt 

- Om jeg ikke starter på arbejde, må vi sælge bilen, flytte, og så får vi aldrig hus.

En af hendes artikler. 

Det er da godt nok også en l.... vuggestue du har været i praktik i hvis der sæet ikke var kontakt med børnene ud over i spise/sove situationer... Der er travl ja, men de institutioner jeg har været i er det der slet ikke tilfældet..

har du besøgt den vuggestue dit barn skal starte i? Det kan mpske lette lidt hvis man føler sig tryk ved pædagogerne, desuden er der også indkøring så både mor og barn kan må at vænne sig

bare rolig, det er ikke en flok børnemishandlere du sender dit barn hen til, stort set alle andre børn kommer igennem institutionslivet uden ar på sjælen...

men ja det er en stor omvæltning, held og lykke... Det skal nok gå alt sammen 

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

1 år barn i vuggestue? 

En af hendes artikler. 

Ja, kan give dig ret i at der er mangel på pædagoger nogle steder, men hvor jeg var sidst, var der ingen børn der sad og var ensomme på gulvet, der kunne sagtens være en pædagog om en gruppe børn, børnene legede sammen, der blev taget hensyn til de børn der havde brug for mere opmærksomhed, (Der var en 6måned gammel baby, 1årige der var meget klingede), men der var stadigvæk tid til alle.

Børnene blev delt op i små grupper, med hver deres pædagog, det skiftede så.

Du har været et sted, og du har fået en super dårlig oplevelse og den har sat sig i din nethinde, som gør at du bekymre dig rigtig meget, og det er naturligt nok.

Har du valgt et sted endnu? Er der flere at vælge i mellem?

Du tager jo derned, snakker med leder/pædagog og får et indtryk hvordan der er, hverdagen, hvor mange pædagoger der er på hver stue, og de ting, så de kan se om du har en god fornærmelse af stedet, så du føler dig tryg ved at aflevere dit barn.  

Og du skal virkelig passe på med at læse for mange af sådan nogle artikler, for kan jo læse at de påvirker dig rigtig meget.

Anmeld

22. februar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

1 år barn i vuggestue? 

En af hendes artikler. 

Det må have været et skidt sted du var i praktik. Og der kan virkelig være stor forskel på institutioner. Jeg var heldig at min søn kom i en super god en af slagsen. 

Husk din mavefornemmelse smitter af på hvordan din barn har det med det, også selvom du lægger skjuls på det.

Måske har du mulighed for at lade det være nogle korte dage. Få har muligheden for det, men en god tommelfingerregel er at de kun er afsted halvøen af deres vågne timer.

og er enig i det er en ærgerlig og meget tidlig alder vi her i landet skal sende vires små ud i verden.

men prøv at tænk på at de mennesker der arbejder i vuggestue har valgt netop den uddannelse fordi de elsker børn og gerne vil gøre en forskel. De fleste pædagoger har altså et stort omsorgsgen og hjertet på rette sted.

Anmeld

22. februar 2015

Stumpen

Er dagpleje/privat dagpleje ikke en mulighed?

Anmeld

22. februar 2015

ekebiv

Er dagpleje ikke en mulighed? Ellers Besøg den pågældende vuggestue, du kan garanteret mærke i maven om det er et sted du er tryg ved.

jeg har arbejdet som pædagogmedhjælper i en (stor) vuggestue. Vi var 4 voksne pr 12 børn. Vi havde supergo kontakt med børnene hver dag, vi delte os tit op i mindre grupper og tog på ture rundt i Kbh. Vi var fysiske med børnene (kramme, fjolle, trøste, kilde, hygge, tumle) og der var altid mindst 1 voksen på stuen når de Sov til middag.

Nu har jeg selv 3 børn og de har alle været i dagpleje, ikke fordi jeg har fravalgt vuggestue men det var ikke til st få plads.

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

ekebiv skriver:

Er dagpleje ikke en mulighed? Ellers Besøg den pågældende vuggestue, du kan garanteret mærke i maven om det er et sted du er tryg ved.

jeg har arbejdet som pædagogmedhjælper i en (stor) vuggestue. Vi var 4 voksne pr 12 børn. Vi havde supergo kontakt med børnene hver dag, vi delte os tit op i mindre grupper og tog på ture rundt i Kbh. Vi var fysiske med børnene (kramme, fjolle, trøste, kilde, hygge, tumle) og der var altid mindst 1 voksen på stuen når de Sov til middag.

Nu har jeg selv 3 børn og de har alle været i dagpleje, ikke fordi jeg har fravalgt vuggestue men det var ikke til st få plads.

Skal lige se om jeg har forstået det rigtigt, I var 4voksne til 12 børn?
Det er da mange, det er tre børn pr voksen, mindre end i en dagpleje.

Nogen steder er der en voksen pr.5 børn..

Anmeld

22. februar 2015

ekebiv

Yurie skriver:

Skal lige se om jeg har forstået det rigtigt, I var 4voksne til 12 børn?
Det er da mange, det er tre børn pr voksen, mindre end i en dagpleje.

Nogen steder er der en voksen pr.5 børn..

Ja UNDSKYLD, vi var 3 voksne ����

Anmeld

22. februar 2015

TNBC

ekebiv skriver:

Ja UNDSKYLD, vi var 3 voksne ����

Fair nok, men det synes jeg faktisk er en meget god fordeling, når man hører om andre steder.

Anmeld

22. februar 2015

ekebiv

Yurie skriver:

Fair nok, men det synes jeg faktisk er en meget god fordeling, når man hører om andre steder.

Ja for pokker, vi var åbenbart heldige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.