migxher skriver:
Nu er jeg selv katte menneske og elsker katte, men fritløbende katte der skidder i bede og sandkasser, ligger på have møblerne, æder småfuglene i haven(dette er et stort problem hvor min svigerfar bor), strinter mm. de kan faktisk være til stor gene for folk. Spørger du mig burde det være lovpligtigt at holde sin kat på egen grund på lige fod med andre kæledyr 
Det var jo også normalt at så mange andre dyr rendte frit rundt engang, som vi nu holder inde ved os selv?
Jeg er så et menneske der har meget svært ved at forstå at man begrænser dyrs naturlige trang til at bevæge sig frit, lorte i bedet eller ej. Men det er en anden og større diskussion.
Men altså, jeg har venner der bor i villakvarterer med katte, jeg har selv haft katte i gård, og bor nu i gård hvor andre har katte. Og ja, ind imellem er der én der brokker sig over en lort i sandkassen, men da ikke i en udstrækning så det ligefrem ikke er i orden at lade dyrene løbe frit. Så det er altså langt fra alle steder at det er påbudt eller det der ligner.
Anmeld