Sæddoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2015

Os&lilledig

SabrinaSkov skriver:

Det første fælles barn er "gratis" med henvisning derefter er det for egen regning.

Ja netop  

så hvis man har et barn på naturligvis.. Så kan man godt få et doner barn på "staten regning"? Eller hvordan ..? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

Mutti2B

SabrinaSkov skriver:

Det første fælles barn er "gratis" med henvisning derefter er det for egen regning.

Det er altså ikke korrekt!

kopieret fra Trianglen.dk

"Inseminationsbehandling kan foretages under Sygesikringen, også for par med fælles barn/børn, når IUI er indiceret. Hvis der anvendes donorsæd, er der dog egenbetaling for sæden.

Hvis parret har et fælles barn, kan de kun behandles i privat regi. Det samme gælder enlige kvinder, der allerede har"

Anmeld Citér

16. februar 2015

Musen91

Mutti2B skriver:

"Inseminationsbehandling kan foretages under Sygesikringen, også for par med fælles barn/børn, når IUI er indiceret. Hvis der anvendes donorsæd, er der dog egenbetaling for sæden.

Hvis parret har et fælles barn, kan de kun behandles i privat regi. Det samme gælder enlige kvinder, der allerede har"

Altså jeg er i behandling selv, og jeg betaler ikke for sæden. 

Men det du har kopieret ud der er jo også det jeg sagde kort, at man har ret til hjælp i det offentlige til det første fælles barn. Der er selvfølgelig medicin osv man selv betaler men derudover er det gratis. Og så vidt jeg ved så betaler du heller for sæden medmindre det skal være en special. Det gør du i hvert fald ikke på OUH. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

jipsen

Tanja.mp skriver:

Hej.

jeg har i et år nu tænkt at få en lille en mere. Med sædoner. Men har prøvet at søge på nettet og kan ikke rigtig finde noget. Så mit spørgsmål er. Skal læger være indblandet eller kan man selv betale sig til en sæddlner og fonde en reel klinik og få den sprøjtet op ? Jeg kan ikke have mand eller kæreste af personlige årsager. Jeg har en lille dreng på 3,10 i forvejen. Og svare ikke på negative kommentar. Det her er mit valg og jeg vil stadig tag det selvom folk kommer med deres mening om hvor egoistisk jeg er. For min søn kender ikke sin far, og det er ikke sæddoner, jeg kender ikke min far, han er heller ikke sæddoner, så mange skrider fra ansvaret. Og kan ikke se problemet i at jeg gøre det Jeg takker på forhånd for alle positive svar. Håber at nogen kan hjælpe. Og gerne nogen som har været igennem det inden for det sidste år Knus Tanja.

Hej Tanja

Hmmm. jeg ville ikke være afvisende for at være doner/far uden at vi behøve at have et forhold. dog mener jeg det er barnet´s ret at kende sin fars identitet.

Mvh. Jesper

Anmeld Citér

27. juli 2015

esioul

Mutti2B skriver:

enig. Iui til nr 2 er gratis. Men ivf koster.

Anmeld Citér

4. august 2015

silassui

esioul skriver:

enig. Iui til nr 2 er gratis. Men ivf koster.

Det er rigtigt at i din situation er det bare at få en henvisning fra din læge.

selve inseminationen er gratis du betaler for sæd og ægløsnings sprøjten.

Har selv gjort det samme med nr 2 og 3..

ang par er reglerne anderledes.

Anmeld Citér

4. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hej Tanja

hvor langt er du nået i dit projekt? Jeg har ikke selv erfaring med valget, men umiddelbart ville jeg vælge ukendt. 

Nu er det jo noget tid siden du skrev tråden, er du gravid eller har du tøvet? Fandt du ud af om du kunne få gratis iui via henvisning?

Anmeld Citér

4. august 2015

Mami

Jeg er i behandling for at få 3 barn og vi betaler kun medicin og sådan er lovgivning, insemination er gratis og ægl oplægning koster penge ved nr 2 eller flere børn.

ts du kan finde privat donor og hjemme insiminere eller blive henvist fra lægen til fertilitets klinik - også som alene, du skal betale sæd og evt medicin  

Tror der findes private kliniker man kan komme til uden henvisning men så tror jeg der er egen betaling.  

Anmeld Citér

15. august 2015

Tanja.mp

SDD skriver:

Hej Tanja

hvor langt er du nået i dit projekt? Jeg har ikke selv erfaring med valget, men umiddelbart ville jeg vælge ukendt. 

Nu er det jo noget tid siden du skrev tråden, er du gravid eller har du tøvet? Fandt du ud af om du kunne få gratis iui via henvisning?

Hej

jeg har udskudt det da jeg fik kæreste. Skulle ellers have været der i Juli. Men kæresten og jeg er ikke sammen mere, så prøver til næste år.

Fandt ikke ud af det med lægen nej, da der pludselig dukkede en masse alvorlige ting op mht min søn, så det var ikke lige det jeg tænkte først på.

Men nu det hele ved at falde på plads, så jeg forsøger næste år

Anmeld Citér

15. august 2015

Tanja.mp

Mami skriver:

Jeg er i behandling for at få 3 barn og vi betaler kun medicin og sådan er lovgivning, insemination er gratis og ægl oplægning koster penge ved nr 2 eller flere børn.

ts du kan finde privat donor og hjemme insiminere eller blive henvist fra lægen til fertilitets klinik - også som alene, du skal betale sæd og evt medicin  

Tror der findes private kliniker man kan komme til uden henvisning men så tror jeg der er egen betaling.  

Hvor kan man som sådan finde privat donor og så selv gøre det derhjemme ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.