Sæddoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.969 visninger
29 svar
10 synes godt om
15. februar 2015

Tanja.mp

Hej.

jeg har i et år nu tænkt at få en lille en mere. Med sædoner. Men har prøvet at søge på nettet og kan ikke rigtig finde noget. Så mit spørgsmål er. Skal læger være indblandet eller kan man selv betale sig til en sæddlner og fonde en reel klinik og få den sprøjtet op ? Jeg kan ikke have mand eller kæreste af personlige årsager. Jeg har en lille dreng på 3,10 i forvejen. Og svare ikke på negative kommentar. Det her er mit valg og jeg vil stadig tag det selvom folk kommer med deres mening om hvor egoistisk jeg er. For min søn kender ikke sin far, og det er ikke sæddoner, jeg kender ikke min far, han er heller ikke sæddoner, så mange skrider fra ansvaret. Og kan ikke se problemet i at jeg gøre det Jeg takker på forhånd for alle positive svar. Håber at nogen kan hjælpe. Og gerne nogen som har været igennem det inden for det sidste år Knus Tanja.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

Os&lilledig

Når du i forvejen har et barn. Er alt behandling egen betaling. Du skal derfor ikke henvises, men bare selv kontakte en fertilitets klinik.. Eller købe sæd igenne cyros via nettet og gøre det derhjemme  

Anmeld Citér

16. februar 2015

Mutti2B

Os&lilledig skriver:

Når du i forvejen har et barn. Er alt behandling egen betaling. Du skal derfor ikke henvises, men bare selv kontakte en fertilitets klinik.. Eller købe sæd igenne cyros via nettet og gøre det derhjemme  

Det er ikke korrekt. IUI er gratis. TS skal selv betale for sæden og evt medicin, men selve IUI koster ikke noget med en henvisning selvom det er barn nr 2. 

(Kender systemet da jeg selv er i det 

)

Anmeld Citér

16. februar 2015

Tanja.mp

Os&lilledig skriver:

Okay. Jeg takker mange gange Det kommer selvfølgelig på egen betaling da det er mit eget valg og ikke har problemer med at blive gravid Endnu en gang tak for svar. 

Anmeld Citér

16. februar 2015

Tanja.mp

Mutti2B skriver:

Det er ikke korrekt. IUI er gratis. TS skal selv betale for sæden og evt medicin, men selve IUI koster ikke noget med en henvisning selvom det er barn nr 2. 

)

Altså jeg hat set på en privat klinik i Århus der står der at det koster 3500.- og få det op, hvis man selv har sæden. Hvis man skal købe sæd koster det fra omkring 4000.- og opefter afhængig af hvilket donor, udvidet profil, basis profil, kendt donor eller ukendt doner. Men hvis du er inde i det, hvad vil du så forslå ? Tænker udvidet profil eller basis ? Jeg vil gerne have en kendt donor og så tænker jeg udvidet profil. 

Anmeld Citér

16. februar 2015

Mutti2B

Tanja.mp skriver:

Altså jeg hat set på en privat klinik i Århus der står der at det koster 3500.- og få det op, hvis man selv har sæden. Hvis man skal købe sæd koster det fra omkring 4000.- og opefter afhængig af hvilket donor, udvidet profil, basis profil, kendt donor eller ukendt doner. Men hvis du er inde i det, hvad vil du så forslå ? Tænker udvidet profil eller basis ? Jeg vil gerne have en kendt donor og så tænker jeg udvidet profil. 

Det er fordi det er en privat at det koster. Hvis du får en henvisning til gyn er det gratis at "få op". Få en henvisning ved lægen. Det har jeg gjort (barn nr 2 ). Skriver i aften vedr alt det andet. 

Anmeld Citér

16. februar 2015

Tanja.mp

Mutti2B skriver:

Det er fordi det er en privat at det koster. Hvis du får en henvisning til gyn er det gratis at "få op". Få en henvisning ved lægen. Det har jeg gjort (barn nr 2 ). Skriver i aften vedr alt det andet. 

Helt iorden. Og mange tak Er du også alene ?

Anmeld Citér

16. februar 2015

Os&lilledig

Mutti2B skriver:

)

Vi har bare hele tiden fået afvide, at hvis man har et barn. Er andet arn på egen regning og at man derfor ikke kan henvises. For "så har man et".. 

Vi betaler sæd og medicin selv. Men det er fordi det er vores første barn. Ønsker vi et mere, at alt behandling egen betaling.. 

Anmeld Citér

16. februar 2015

Mutti2B

Os&lilledig skriver:

Vi har bare hele tiden fået afvide, at hvis man har et barn. Er andet arn på egen regning og at man derfor ikke kan henvises. For "så har man et".. 

Vi betaler sæd og medicin selv. Men det er fordi det er vores første barn. Ønsker vi et mere, at alt behandling egen betaling.. 

Din læge tager fejl 

Anmeld Citér

16. februar 2015

Musen91

Os&lilledig skriver:

Det første fælles barn er "gratis" med henvisning derefter er det for egen regning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.