Årgangs Mor skriver:
Jeg er faktisk lidt imod Halloween og valentin, font nok de voksne vil det er deres sag, men synes ikke det er en skik som kommer af en årsag ud over kommercielle og Halloween har vi herhjemme fastelavn og forstår ikke ungerne hvert halve år skal klædes ud osv. Græskarhoveder ved døren er dog ok men den tradition er noget der kan føres her tilbage til gamle dage, der var det dog bare roe lygter
At holde allehelgen (halloween) i DK er helt forfejlet. Vi er protestanter og har derfor gjort op med troen på helgene. Vi kan derimod holde alle sjæles som er d.2.11.
Men det er så en af de historier jeg gemmer til skolen (mine unger her hjemme ved det).
Jeg har også været imod halloween, men de sidste par år her i byen har de lavet en halloween aften i byen og det er super hyggeligt, men går ikke derned uden mine børn ved hvorfor der er halloween og hvilken tradition vi skriver os ind i (er nok lidt tosset, men nyder at give min viden videre og debattere den med mine unger, synes deres perspektiv er så givende).
Valentin er for mig et spørgsmål om at få vores penge ud af vores lommer på et tidspunkt hvor man sparer efter julen. Men her hjemme har d. 14.11. Så fået en anden betydning helt af sig selv, for det er præcis 9 mnd før Lias fødsel, så kan lide tanken om hun blev lavet på dagen for kærlighed
Anmeld