Jeg er personlig kristen og pædagog :-) Men selvom jeg tror på Gud og Jesus, så giver det og ikke ret til at fortælle børn i institutioner om, hvad Bibelen siger. Jeg mener, som jer, at det er en personlig ting og det kan jeg snakke med folk om i fritiden.
Dog mener jeg, at hvis børnene spørger til Kristendommen, eller hvis vi er omkring en højtid, vil jeg da helt klart snakke om det, men uden at pådutte dem mine meninger og synspunkter. Derfor synes jeg heller ikke det er i orden, at pædagogen har sagt, som hun gjorde.
Jeg synes efterhånden også, at der bliver taget for meget hensyn til særligt muslimer (jeg har intet imod dem). Jeg synes det er skræmmende, at vi bukker, nikker og nejer for dem i danske daginstitutioner. De er jo danske, ik 
Hvis jeg kom til et muslimsk land, ville jeg ikke tage det som en selvfølge, at de tog hensyn til kristne værdier i samme grad, som vi tager hensyn til muslimske værdier her i DK. Det vil selvfølgelig være dejligt, men jeg vil ikke forvente det. Jeg vil i stedet mene, at vi måtte udleve vores tro derhjemme eller sammen med andre kristne i landet.
Jeg synes, at der i daginstitutioner skal holdes fast i de danske (og kristne) traditioner og værdier, men derfor kan man godt fortælle børn om andre religioner, hvis det er muligt. I skolen kommer de jo alligevel til at skulle lære om forskellige religioner, hvilket jeg synes et godt. Dermed ikke sagt, at daginstitutioner skal fejre både Channuka, ramadan m.m.
Anmeld