Min søn bliver 3 år til april.
Han siger mig allllltid imod. lige meget hvad jeg siger til ham siger han mig imod. men fred være med det, han bliver snart 3 år, og det skulle jo komme..
Men, han er begyndt at slå meget.
Når han bliver sur, fx. hvis tingene ikke går som han vil have det, hvis han fx ikke kan få taske-stroppen til at sidde ordenligt men ikke vil have min hjælp, bliver han sur og kaster med det.
Men når han bliver sur og slår, siger jeg at han skal lade hver med at slå. Jeg bruger ikke så meget "ikke"-ordet, som fx. "du må ikke slå", så siger jeg istedet at han skal "lade hver med at slå"
Når han bliver ved og ved og ved, så sætter jeg ham ind på gulvet i mit soveværelse (selvfølgelig med lyset tændt og åben dør), og siger han kan komme ud når han er klar til at opføre sig ordenligt og sige undskyld fordi han slår. Der plejer MAX at gå 2 minutter.
Jeg kalder det ikke en "skammekrog" men at han kan komme ind og sætte sig.
Når han kaster med sit legetøj, får han at vide, at hvis han gør det igen, tager jeg det og så pakker vi det væk.
Han bliver selvfølgelig rasende når det sker, men jeg er imod at han skal kaste med sine ting fordi han ikke kan få det til at være som det skal 
For tiden når jeg henter ham fra vuggestue, vil han IKKE med hjem, dvs. han vil ikke have jakke på, ikke sko på, han vil have sin sut (som jeg ikke mener han skal have mere undtagen når han skal sove/putte,), og han vil absolut ikke hjælpe til med tøjet og skoene. han skriger og løber.
til sidst tager jeg ham og giver ham det på mens han skriger og slår ud efter mig, jeg bevare roen, fordi det synes jeg er vigtigt. Jeg vil jo heller ikke styres af en snart 3-årig? 
Nogle gange bliver jeg i tvivl om jeg gør det godt nok.
Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i gør og reagere når:
- når jeres børn bliver tossede og skriger når de IKKE vil med hjem fra vuggestue/børnehave/dagpleje
- Når jeres børn slår og ikke stopper
- Har i "skammekrog" eller hvad man kalder det. , hvorlænge osv.
Håber det giver mening og at jeg ikke får nogen sure beskeder <3