Skal, skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.369 visninger
20 svar
7 synes godt om
9. februar 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg venter vores første til august  og  vi glæder os rigtigt meget 

Men i fredags hvor vi var til spisning hos mine svigerforældre,  spørger min kæreste moster mand om vi nu ikke skal giftes. 

Vi har haft emnet oppe en million gange.  Min holdning er at bliver man gift så bliver man det i en kirke,  hvor i mod hele min svigerfamilie synes det lige så romantisk i på et rådhus.  Det synes jeg bare ikke  da jeg synes at det høre til i en kirke.

Min kæreste synes også at det kan være lige meget.  (han er slet ikke romantisk anlagt 

Men fordi vi nu skal have babyen så føler jeg mig pludselig tvunget til at gå på rådhuset,  kun for at sikker babyen bedst muligt og ikke fordi vi vil erklær vores kærlighed til hinanden.  

Sådan får de det alle sammen til at lyde i mine øre.  Måske mere fordi hver gang jeg har min egen mening så kommer  de med deres og det er lidt som om man bare skal høre efter hvad de siger.   

Det er vildt frustrerende

Elsker min kæreste over alt på denne jord,  jeg er så heldig at min prinsesse drøm næsten er gået i opfyldelse.  Mangler bare det hvide bryllup 

Undskyld skulle bare af med det et eller andet sted.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

April-baby

Luk ørerne fra din svigerfamilie, de skal ikke bestemme om i skal giftes i en kirke eller ude i jeres have eller what ever. Det er jeres beslutning. Og om at sikre baby bedst, skal i gøre hvad i føler for. Min mormor spurgte om min kæreste og jeg skulle giftes for ellers var overs barn jo ikke ægte. Der gik hun så os over min grænse på fuld skrue. Gør hvad i føler er bedst! (: nu ved jeg så at min kæreste vil gå på knæ en gang efter jeg har født " termin 4 April " men det er noget han selv har bestemt at gøre (:

Anmeld

9. februar 2015

Frk.S

Jeg havde altid sagt, at jeg gerne ville giftes inden vi fik børn - netop for at det ikke blev noget vi gjorde fordi det er smartest.

Men det endte alligevel med at jeg blev gravid før (helt planlagt, men når jeg nu gerne ville have børn, kunne jeg jo ikke gå og vente på det frieri)

Vi valgte altså så IKKE at gifte os nu og her. Jeg ville altså også have at det ikke bare var noget vi gjorde fordi vi skulle være forældre. Desuden havde jeg sagt at jeg ikke ville giftes imens jeg var gravid.
I stedet blev vi gift da Freja var 20 måneder. Vi fik vores bryllup lige præcis som vi ville og udelukkende af kærlighed til hinanden. OG så nåede vi det inden vi gik i gang med at "lave" lillesøster.

Så personligt synes jeg bestemt ikke at i bare skal gøre det fordi hans familie synes. Og hvis du helst vil i kirke og din kæreste er ligeglad om det bliver det ene eller andet, synes jeg bestemt i skal vælge kirke. 
Håber i finder den bedste løsning for jer.

Anmeld

9. februar 2015

Risse

Du skal gøre lige det i synes er rigtigt.

Herhjemme er det præcis det samme! Jeg vil helst i kirke, manden er ligeglad, til gengæld er hans familie på ingen måde til kirkelige ceremonier og var selv på rådhuset laaangt efter børnene var kommet til. 

Jeg har også altid haft drømmen om det store prinsessebryllup, men da det gik op for mig at jeg sandsynligvis først ville få råd til drømmebrylluppet om 10 år(!!!) hvis ikke vi skulle låne, snakkede vi sammen om det en dag og besluttede os for at vi til den tid holder et lille-bitte-super-romantisk-kun-vores-kærlighed-bryllup når jeg en gang er højgravid. 

Vi inviterer alle, og vi ønsker os i gave at de tager med os på restaurant for egen regning. Jeg får en smuk hvid gravidkjole og sat hår og en fin buket og alt det, og det bliver holdt i den kirke jeg er blevet døbt og konfirmeret i. Vi er begge virkelig tilfredse med den løsning, for han Er ikke så vild med al den opmærksomhed og kæmpe fester, så det her er virkelig hans nede på jorden drømme bryllup, og så har han til gengæld lovet mig et stort bryllup (fornyelse af løfter eller kobberbryllup) om de der 10-12 år hvor vi går all-in 

held og lykke med det 

Anmeld

9. februar 2015

Lisette W

Du kan altså godt sikre din baby uden at blive gift. Jeg har det som dig. Jeg vil under ingen omstændigheder giftes på et rådhus. Så vil jeg heller leve ugift og sikre vores barn via testamente. Hvis i venter et års tid kan du da få dit kirkebryllup og jeres barn kan være brudesven eller brudepige. 

Anmeld

9. februar 2015

Skouboe

Jeg kan sagtens forstå drømmen om det store bryllup, men jeg kan faktisk også godt forstå din svigerfamilie. Vidste du at hvis I ikke er gift når babyen bliver født, har din kæreste ingen rettigheder? Det er faktisk ikke engang hans barn, før du angiver ham som far? Barnet vil blive registreret som "pige/dreng og så dit efternavn"

Når du føder bliver barnet automatisk tvangsarving efter dig, og når din mand skriver under på faderskabet, bliver barnet tvangsarving efter ham også. Det betyder arveretsligt rigtigt meget, og selvom man kan gøre meget med testamente i dag, så er faktum at I ved hjælp af diverse testamenter mv. ikke kan sikre hinanden så godt som ved ægteskab. Der er faktisk stadig ret stor forskel, selvom den reviderede arvelov har rettet lidt op på skævheden.

Konsekvenserne er dog forskellige. Hvis I intet større ejer (hus, bil, sommerhus mv.), betyder det mindre rent økonomisk, end hvis I fx har hus sammen, men der er stadig en forskel

Jeg ville nok overveje at gå på rådhuset af juridiske årsager og så holde det store bryllup, når der er råd. Hvis I ikke ønsker det, så gør i det mindste jer selv den tjeneste at gå til en advokat og få lavet gensidigt testamente og sørg for at få kigget jeres pensioner og forsikringer igennem og indsat hinanden som begunstiget. Det er for sent at gøre noget efter ulykken er sket.

Hvis I har ulykkesforsikringer, så er det generelt også en god ide at få hævet dødssummen (normalt er dødssummen lav og invalititets summen høj før man får børn), så den tager højde for at man nu er forsørger.

Jeg ved godt at økonomi ikke er romantisk, men det er nu engang et nødvendigt onde, og lidt omtanke nu kan spare en eventuel efterladt for at måtte gå fra hus og hjem midt i sorgen, hvis det værste skulle ske.

Anmeld

9. februar 2015

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første til august  og  vi glæder os rigtigt meget 

Men i fredags hvor vi var til spisning hos mine svigerforældre,  spørger min kæreste moster mand om vi nu ikke skal giftes. 

Vi har haft emnet oppe en million gange.  Min holdning er at bliver man gift så bliver man det i en kirke,  hvor i mod hele min svigerfamilie synes det lige så romantisk i på et rådhus.  Det synes jeg bare ikke  da jeg synes at det høre til i en kirke.

Min kæreste synes også at det kan være lige meget.  (han er slet ikke romantisk anlagt 

Men fordi vi nu skal have babyen så føler jeg mig pludselig tvunget til at gå på rådhuset,  kun for at sikker babyen bedst muligt og ikke fordi vi vil erklær vores kærlighed til hinanden.  

Sådan får de det alle sammen til at lyde i mine øre.  Måske mere fordi hver gang jeg har min egen mening så kommer  de med deres og det er lidt som om man bare skal høre efter hvad de siger.   

Elsker min kæreste over alt på denne jord,  jeg er så heldig at min prinsesse drøm næsten er gået i opfyldelse.  Mangler bare det hvide bryllup 

Gør hvad I har lyst til og ellers luk ørene for hvad andre mener. Min kæreste og jeg har ikke planer om ægteskab, så vi går til en advokat for på den måde at sikre os og vores søn.
Der er mange måder at gøre det på.

Det er jo ikke "bare" at holde et bryllup. I skal være enige om det skal være i kirke eller på rådhus og om der skal være fest bagefter. Økonomien skal jo også være til det og med en lille ny på vej, så skal der jo også købes ind til det.

Anmeld

9. februar 2015

RoseRose

Eej I kan da godt have et super mega romantisk bryllup i kirke, med dig som hvid brud, selvom du er gravid 

Så synes slet ikke I skal vælge rådhus, hvis det ikke er det du ønsker!!  Og din svigerfamilie skal bare tie stille, det er ikke dem som skal giftes  Burde din mand helt ærligt sørge for at fortælle dem på en pæn måde - det jo bare at sige at det skal I nok selv finde ud af 

Så det er vel mest mht. økonomien, om du ønsker et større bryllup end I har råd til pt.  Man kan komme rigtig (rigtig rigtig) langt med få penge, hvis man bare er kreativ og ikke lige har ønsker om gourmetmad og slotsbryllup  Det har vi rigtig gode erfaringer med 

Anmeld

9. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det er jo også en mulighed at blive viet i kirken, men uden at holde det helt store bagefter. Måske bare den tætteste familie. At blive gift i kirken er ikke ensbetydende med stort, dyrt bryllup

Anmeld

9. februar 2015

lillespir26

Vi bliver forældre på onsdag og vi vil ikke giftes bare pga baby kommer så vi skal lave et testamente som altså er lige så godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.