Skal, skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første til august  og  vi glæder os rigtigt meget 

Men i fredags hvor vi var til spisning hos mine svigerforældre,  spørger min kæreste moster mand om vi nu ikke skal giftes. 

Vi har haft emnet oppe en million gange.  Min holdning er at bliver man gift så bliver man det i en kirke,  hvor i mod hele min svigerfamilie synes det lige så romantisk i på et rådhus.  Det synes jeg bare ikke  da jeg synes at det høre til i en kirke.

Min kæreste synes også at det kan være lige meget.  (han er slet ikke romantisk anlagt 

Men fordi vi nu skal have babyen så føler jeg mig pludselig tvunget til at gå på rådhuset,  kun for at sikker babyen bedst muligt og ikke fordi vi vil erklær vores kærlighed til hinanden.  

Sådan får de det alle sammen til at lyde i mine øre.  Måske mere fordi hver gang jeg har min egen mening så kommer  de med deres og det er lidt som om man bare skal høre efter hvad de siger.   

Det er vildt frustrerende

Elsker min kæreste over alt på denne jord,  jeg er så heldig at min prinsesse drøm næsten er gået i opfyldelse.  Mangler bare det hvide bryllup 

Undskyld skulle bare af med det et eller andet sted.  

Måske en kombi Vi blev ikke viet i kirken men ude i det fri, så det var et rådhusbryllup bare på en anden måde

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

miss-cl

Vi venter selv vores første barn d.1 august.

Vi har valgt at blive viet hjemme i vores have på vores 5 årsdag, holde reception et sted med tapas og med bryluppskage. Og det bliver det ☺

Vi er selv glade for vores måde at skulle holde det på.

Måske kommer der stor fest senere ☺

Anmeld

9. februar 2015

Mom2

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første til august  og  vi glæder os rigtigt meget 

Men i fredags hvor vi var til spisning hos mine svigerforældre,  spørger min kæreste moster mand om vi nu ikke skal giftes. 

Vi har haft emnet oppe en million gange.  Min holdning er at bliver man gift så bliver man det i en kirke,  hvor i mod hele min svigerfamilie synes det lige så romantisk i på et rådhus.  Det synes jeg bare ikke  da jeg synes at det høre til i en kirke.

Min kæreste synes også at det kan være lige meget.  (han er slet ikke romantisk anlagt 

Men fordi vi nu skal have babyen så føler jeg mig pludselig tvunget til at gå på rådhuset,  kun for at sikker babyen bedst muligt og ikke fordi vi vil erklær vores kærlighed til hinanden.  

Sådan får de det alle sammen til at lyde i mine øre.  Måske mere fordi hver gang jeg har min egen mening så kommer  de med deres og det er lidt som om man bare skal høre efter hvad de siger.   

Elsker min kæreste over alt på denne jord,  jeg er så heldig at min prinsesse drøm næsten er gået i opfyldelse.  Mangler bare det hvide bryllup 

I skal ikke blive gift for at sikre jeres baby, men jer selv... Men det er altså ikke strengt nødvendigt. Herhjemme er vi ikke blevet gift (heller ikke selvom vi nu venter nr. 2), fordi ingen af os bare vil gå på rådhuset. Vi har i stedet lavet en god dødsfalds forsikring, så vi er sikret på dem måde.

Luk ørerne og vent med at blive gift, hvis drømmen er et kirke bryllup. Og tillykke med graviditeten

Anmeld

9. februar 2015

lineog4

Udover jeg synes I skal gøre som I lyster og ingen andre skal bestemme. Så må jeg lige kommentere på de gentagende "bare rådhuset" 

Det kan være smukt, romantisk, intenst osv på rådhuset. Forskellet mellem kirke og rådhus er jo egentlig om du bliver viet i Guds hus altså i Guds øjne eller om du bliver det i den sekulariserede udgave og i samfundets øjne. Ja så mangler der jo selvsagt også lidt orgelmusik på Rådhuset 

Jeg er gift på rådhuset, og det var det mest romantiske og smukke øjeblik jeg har haft sammen med min mand altså udover da vi fik vores 4 børn. Vi udvekslede ringe, kys og ja'er, og dagen var helt fantastisk med en masse gode mennesker omkring os. 

Det betyder ikke jeg som din kærestes familie vil sige få det gjort osv, men bare at sætte tingene i perspektiv. Jeg ville fx have enormt svært ved at skulle giftes i en kirke, ikke fordi jeg ikke er romantisk eller bare er praktisk/økonomisk anlagt, men simpelthen fordi jeg føle jeg besudlede andre menneskers religion ved at sige ja i deres Guds hus. 

Anmeld

9. februar 2015

HappyOne

Anonym skriver:

Du skal gøre hvad dit hjerte siger.

Det er dit bryllup og man skal forhåbentlig kun giftes en gang i sit liv så det skal være det man ønsker sig. 

Anmeld

9. februar 2015

CH2012

Anonym skriver:

I skal gå efter jeres drømme, ideer og visioner. I skal ikk lade jeres blive påduttet hvad man skal og bør gøre.

I risikere at stå med et bryllup  som er alle andres bryllup end jeres - og der er bestemt ikk meningen. Det er jeres dag. Sig til folk der føler de bør blande sig, at I hører hvad de siger, men I har brug for at gøre det som I føler for og det som I kan stå inde for. I risikere også at føle jer "kvalt", hvis I ikk kan stå indenfor jeres valg og det er synd.

Ellers vil I fortryde og det er slet ikk det en bryllupsdag skal gå ud på...

Held og lykke med det hele

Anmeld

10. februar 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg tror ikke, at din svigerfamilie kender ret meget til dansk lovgivning, når de mener, at I sikrer barnet ved at blive gift. Den eneste forskel for barnet er, at som gift bliver din mand automatisk angivet som far til barnet, mens han som "kun" kæreste skal udfylde et dokument selv. Så skal du opgive din brylupsdrøm for, at I skal slippe for at udfylde et stykke papir?

Noget helt andet, som andre også skriver, er, at I sikrer hinanden meget bedre ved at blive gift, da I så får gensidig arveret, slipper for arveafgift og kan sidde i uskiftet bo. Noget af dette kan sikres ved testamente, mens andet er udelukkende forbeholdt ægtefæller.

Bottom line så er der ingen grund til at gøre det for at sikre jeres barn, da det ikke ændrer andet end, at I slipper for at udfylde et papir, men ejer I noget (friværdi, bil, opsparing mv.) kan det være en god idé at sikre jer enten ved ægteskab eller testamente. At sikre hinanden er dog altid en god idé, når man ejer noget uanset, om man har barn eller ej.

Anmeld

10. februar 2015

Ciss

Mine forældrer blev i sin tid gift for at kunne få en lejlighed. Virkelig romantisk... Der eksisterer omtrent ikke et billede fra dagen.

Men de har nu haft guldbryllup og har 8 børnebørn og der er vel ingen som er i tvivl om, at de to hører sammen for altid, uanset hvordan bryllupsdagen var.

Tag en god snak med din bedre halvdel, så I finder ud af, hvad I gerne vil og hvordan - og så ordner det meste sig. Man kan faktisk også gifte sig efter, at barnet er født, hvis man vil det.

Anmeld

10. februar 2015

lineog4

Ciss skriver:

Mine forældrer blev i sin tid gift for at kunne få en lejlighed. Virkelig romantisk... Der eksisterer omtrent ikke et billede fra dagen.

Men de har nu haft guldbryllup og har 8 børnebørn og der er vel ingen som er i tvivl om, at de to hører sammen for altid, uanset hvordan bryllupsdagen var.

Tag en god snak med din bedre halvdel, så I finder ud af, hvad I gerne vil og hvordan - og så ordner det meste sig. Man kan faktisk også gifte sig efter, at barnet er født, hvis man vil det.

Gjorde mine forældre også - men det blev vist en god dag - noget med en masse chilummer i en rundkreds på gulvet med alle deres venner  Og jo de glade 60'ere

Anmeld

10. februar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vi fik samme besked da vi ventede den første. Hvor til jeg svarede at hvis vi skal giftes skal det være af kærlighed og ikke for at sikre vores barn.

vi venter nu nr 3. Og har lige hørt den igen. Er det så ikke på tide at blive gift.

og jo vi skal os giftes engang. Men først når jeg har en fast stilling (har lige nu kun vikariater).

og vi selv har sparet op til det.

jeg har ikke den store drøm om hvidt bryllup. Som manden har. Og vil hellere bruge vores ekstre penge på opgaver i hjemmet end et bryllup.

så syntes helt klart selv i skal bestemme hvornår det skal være. Og ikke bare fordi nogen siger det. Er jo ikke deres særlige dag men jeres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.