Hvor taber jeg mig ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

Sandratoft

Som en anden skriver, tror jeg du får for lidt fedt, prøv at Google madbanditten, hun skriver på sin blog noget om lchf og vægttab  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

fo82

Mami skriver:

Altså det er jo lodret fokert det du skriver  

vægt tab er ikke 50 kost og 50 motion, det er 80% kost og 20% motion. 

Og de fleste mennesker der har børn osv. Ruger op op 30 mins motion om dagen som er det anbefalede

Jeg skriver ingen steder noget om 50/50 - men du kan ikke nægte at kost og motion giver bedre resultat sammen end hver for sig, og rent praktisk set har motion sammen med den sunde kost givet resultat det er jo ikke motionstal grebet ud af den blå luft jeg kommer med - det er sundhedsstyrelsens anbefalinger. Og du fornægter vel heller ikke det faktum at pulsen op giver øget forbrænding. 

Anmeld

9. februar 2015

Zelinasmor

Jeg har tabt 31 kg. 

Mangler 5 kg. Vil mene du spiser for lidt kcal.  Også selvom du er inaktiv. Sæt det op i en periode og hold dig fra din vægt. Hop på den om 14 dage. Og så cut kcal antallet ned igen hvis du ikke har tabt nok. Men aldrig under 1500kcal!

Jeg fuldtidsstudere er enlig mor til en på 3 år men træner 5 gange i ugen. Det handler om at få det til at passe ind. Har du 10 min? så brug de 10 min. Det er bedre end ingenting. Så er der weekender. Gå en lang tur med ungerne eller lignende. Så skal du nok se fremskridt 

Du kan sagtens tabe dig uden motion. Men vil ikke anbefale det. De fleste får slasket hud som kunne undgåes hvis man havde styrketrænet undervejs. Siger ikke at du har tid til det. Men jeg tror på du kan finde 10min hist og her og så er det med at udnytte det.

Anmeld

9. februar 2015

Papillon

Hæng dig ikke for meget i vægten. Det er bare et tal som alene ikke kan give dig sandheden. Brug gerne et målebånd ved siden af. Spejlbilledet kan nogle også bruge, men det taler ikke sandt for alle, det kender jeg fra mig selv. Men uanset om man gør alt det rigtige, kan vægten jo stadig svinge fra uge til uge, dag til dag.

Man kan sagtens tabe sig uden motion og uden at få slasket hud - det er jeg da et levende eksempel på! Jeg tabte i sin tid knap 20 kg kun vha. kalorietælling, og lå på det samme i indtag som dig. Jeg ved godt, at det her lyder tåbeligt i nogles ører, men for mig virkede det at have én fridag om ugen. Ikke at jeg gik helt amok, talte bare ikke kalorier lige den dag. Det er blot sagt som en opfordring for dig til måske at eksperimentere lidt. Måske virker et højere indtag, måske et lavere indtag.

Når vægttabet er klaret, kan det dog være lettere at holde vægten, hvis man dyrker motion. Men i virkeligheden handler det mest om at være fysisk aktiv. Kan du tage cyklen til stationen eller tage børnene med ud på en lille gåtur, jamen så er det egentlig vigtigere end hvor mange gange du kommer i fitnesscenteret og træder i pedalerne eller hvad folk nu bruger tiden på dernede.

Uanset hvad så kæmp videre. Du skal nok nå målet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.