Hæng dig ikke for meget i vægten. Det er bare et tal som alene ikke kan give dig sandheden. Brug gerne et målebånd ved siden af. Spejlbilledet kan nogle også bruge, men det taler ikke sandt for alle, det kender jeg fra mig selv. Men uanset om man gør alt det rigtige, kan vægten jo stadig svinge fra uge til uge, dag til dag.
Man kan sagtens tabe sig uden motion og uden at få slasket hud - det er jeg da et levende eksempel på! Jeg tabte i sin tid knap 20 kg kun vha. kalorietælling, og lå på det samme i indtag som dig. Jeg ved godt, at det her lyder tåbeligt i nogles ører, men for mig virkede det at have én fridag om ugen. Ikke at jeg gik helt amok, talte bare ikke kalorier lige den dag. Det er blot sagt som en opfordring for dig til måske at eksperimentere lidt. Måske virker et højere indtag, måske et lavere indtag.
Når vægttabet er klaret, kan det dog være lettere at holde vægten, hvis man dyrker motion. Men i virkeligheden handler det mest om at være fysisk aktiv. Kan du tage cyklen til stationen eller tage børnene med ud på en lille gåtur, jamen så er det egentlig vigtigere end hvor mange gange du kommer i fitnesscenteret og træder i pedalerne eller hvad folk nu bruger tiden på dernede.
Uanset hvad så kæmp videre. Du skal nok nå målet!
Anmeld