Hvor taber jeg mig ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

Anonym trådstarter

fo82 skriver:

Hm.... Altså alle Kure svinger op og ned... Tag det roligt...

jeg må indrømme at det der med at skære kulhydrater helt fra får mig til at rulle med øjnene..

du skal rent faktisk have kulhydrat da det omdannes til glukose og det er det din hjerne lever af.. Du skal bare ikke overspise kulhydrat da det overskydende glukose så bliver omdannet til fedt.

jeg har selv været i gang med at skulle tabe mig 16 kg for nogle år siden. jeg fulgte simpelt kostrådene (de gamle hehe) og skruede op for bevægelse. Jeg brugte minimum 1.5 time om dagen på hundens luftning i rask!! Tempo - og her snakker vi at man skal op på en hastighed på mere end 5 km/t. Og så ekstra anden motion 2-3 gange i ugen.

nuher bruger jeg en dag på zumba og en dag på bokwa i ugen. Og ja min vægt stod stille en overgang - fordi jeg generede muskler. 

Jeg må indrømme at undskyldningen for ikke at have tid til at motionere når man har børn for mig er super dårlig. Du kan i dag få hjemmekits til ALT - zumba, bokwa osv - der ligger tonsvis af videoer tilgængelige på youtube. Du kan købe power hoops i Bilka, håndvægte osv - og simple øvelser på gulvet i stuen hjælper også. Så i min verden er det bare med at komme op af sofaen - hvis man virkelig vil det. Man taber sig ikke ved kun at ændre kost eller motion der skal begge ting til.

Finder egentlig dit svar omkring motion lidt nedladende! 

Du kender ikke vores situation overhovedet. Det har intet med at komme op af sofaen at gøre. 

Men jeg studere 40 timer om ugen, min mand arbejder om aftenen, så jeg når kun lige hjem og overlapper ham, så han kan køre på arbejde. 

Derefter skal de huslige pligter ordnes, have tid til børnene (den mindste er altså kun 5 mdr og har skreget de første 4 mdr af sit liv væk), lektier og div., så beklager hvis jeg for dig er doven, men jeg kan simpelthen ikke se hvornår jeg skal få tid til det med mindre jeg skal stå kl. 22 om aftenen, hvor jeg ærligt talt helst vil i seng da vækkeuret ringer igen kl 6 om morgenen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

Milas14

Jeg er sikker på det nok skal komme.. Jeg lavede om på min kost i sommers og droppede kulhydrater og sukker en periode! Jeg tabte 4 kg på 3 uger og selvom jeg lever normalt igen, har jeg ikke taget det på igen.

Fulgte en bog der hedder ' fit på 100 dage' 

Der er osse en masse motion, som jeg vil mene er nødvendigt  øvelser man kan lave hjemme på gulvet.

Anmeld

9. februar 2015

fo82

Finder egentlig dit svar omkring motion lidt nedladende! 

Du kender ikke vores situation overhovedet. Det har intet med at komme op af sofaen at gøre. 

Men jeg studere 40 timer om ugen, min mand arbejder om aftenen, så jeg når kun lige hjem og overlapper ham, så han kan køre på arbejde. 

Derefter skal de huslige pligter ordnes, have tid til børnene (den mindste er altså kun 5 mdr og har skreget de første 4 mdr af sit liv væk), lektier og div., så beklager hvis jeg for dig er doven, men jeg kan simpelthen ikke se hvornår jeg skal få tid til det med mindre jeg skal stå kl. 22 om aftenen, hvor jeg ærligt talt helst vil i seng da vækkeuret ringer igen kl 6 om morgenen! 

Jeg siger på intet tidspunkt at du er doven - så læser du mere end hvad jeg skriver.

Og nej jeg kan umuligt kende din situation når du ikke beskriver den, ikke destomindre bruger du den som forsvar og kalder mig nedladende for at pointere hvad der skal til.

Jeg skriver intet om at du skal decideret træne hver dag - men du skal have pulsen op 2 x 1 time i ugen for at det batter noget - eller fordelt mere ud. Så skal du bevæge dig minimum 30 minutter om dagen. Det være sig en gåtur med barnevognen hvor den store er med måske på cykel (ved ikke hvor gl den store er) hvis du først er hjemme ved spisetid, jamen hvis ungerne er puttet kl 20 - så tag 1 time 2 gange i ugen med musik i ørene og giv den gas - sæt farten op når du gør rent mv - for det ER bare sådan at motion er vigtig - hvis du har f.eks 5 km til dit studie så tag cyklen i stedet for bussen/bilen. I stedet for at tænke "det kan jeg ikke" så tænk "jeg gør det her"

Vip den lille demotiverende abe af skulderen, og tro mig, dine børn vil elske at være med i din træning (f.eks bokwa - det er ukompliceret) tænk lidt kreativt i stedet for at føle dig beskudt... Find en løsning i stedet for at sætte dig hen og sig at det ikke kan lade sig gøre. For det kan det faktisk godt - husk på at fordi du læser op til 40 timer i ugen er det ikke ensbetydende med at vi andre ikke har krævende jobs og huslige pligter, og læser du på uni er jeg overbevist om (så vidt jeg husker fra min tid på uni) at dine forelæsninger ligger på mange mærkelige tidspunkter, og det kan du også udnytte. 

Jeg kan godt forstå at du måske er træt om aftenen efter en lang dag (det er vi andre også) men hvis du vil lægge dit liv om, så gør det fuldt ud, ellers virker det ikke. Som før skrevet, så tænk kreativt - leg AKTIVT med børnene - indvolver dem i stedet for at overbevise dig selv om at de er en del af grunden til st du ikke kan. Prøv at skifte nejhatten ud med en jahat ;-)

Anmeld

9. februar 2015

MarianneRubi

Anonym skriver:

Jeg er for nyligt begyndt på "kur/livsstilsændring" og den første uge gik vildt godt, tabte mig over 2 kg. Jeg skal smide omkring 16-18 kg, så når jeg min idealvægt som er 56-58 kg. 

Her anden uge er det slet ikke godt. Vægten siger at jeg har taget 600 g på. 

Og jeg forstår det bare ikke? Jeg lever af 1300-1400 kcal dagligt, jeg synder ikke og jeg spiser 5-6 gange dagligt. 

Jeg spiser ingen ris, pasta, kartofler og lyst brød. 

Jeg får masser skyr, grønsager, kød og lidt kulhydrater gennem et stykke grov knækbrød om morgenen og måske et stykke rugbrød ind imellem (slet ikke hver dag). Derud over er min eneste snack 5 nødder, 5 tørret dadler og et lille stykke mørk 70% chokolade med chili, som jeg får om aftenen. Spiser 10 mandler midt på dagen, det skulle øge forbrændingen. 

Hvorfor taber jeg mig ikke?

Jeg var til foredrag hvor der blev sagt at vægten ka få op men også stå stille 

og man så skulle skære ydermere ned på kalorierne også sætte sin bevægelse op for at få gang i det hele igen 

Anmeld

9. februar 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Hm... Jeg har selv tabt mange kg! Er gået fra 96 kg til 60 kg på halvandet år, og jeg holder stadig vægten på de 60 kg (er 170 cm høj så det er en passende vægt for mig). Jeg fulgte kostrådene fra sundhedsstyrelsen og begyndte først at dyrke motion efter at jeg rundede 70 kg fordi at jeg simpelthen ikke havde mod på det da jeg var tungere end det. Har spist masser af kartofler, groft brød, frugt, grøntsager samt lidt magert kød og nogle få magre mælkeprodukter. Derudover talte jeg kalorier. Jeg spiste i snit ca. 1500 per dag. Nogle dage mere, andre mindre... Har ikke fulgt nogen bestemt kur. Nogle gange oplevede jeg at vægten kunne stå stille flere uger ad gangen. Med tiden fortsatte den dog nedad. Tabte mig mest i små ryk faktisk. De vigtigste råd jeg kan give er at være vedholdende, og måske sætte antal kalorier lidt op. Selvom du ikke dyrker motion, lyder det stadig til at du lever et aktivt liv med børn og uddannelse. Jeg ville ligge prøve at ligge på mellem 1500-1600 kcal om dagen i snit hvis jeg var dig. Nogle har gavn af at variere så de nogle dage spiser 2000 og andre dage helt ned til 1200. Jeg er dog ikke kostvejleder eller noget. Det er selvfølgelig vigtigt ikke at spise for meget, men bare vær opmærksom på heller ikke at spise for lidt. Der er heller ingen grund til at undgå kartofler, osv. Hvidt brød og hvid pasta, er selvfølgelig en god ide ikke at spise til daglig, men deres grove udgaver fejler bestemt ikke noget. Spis evt. efter y-tallerken-modellen, hvis du kender den. 

Anmeld

9. februar 2015

L&V

Det lyder som et helt fint kalorie indtag og du ska ik længere ned men måske revurdere din energi kilde. Jeg har tabt 12 kg  ved lchf  og uden motion. Det eneste jeg har er et vivofit ur der tæller skidt..

Anmeld

9. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Er enig i at du spiser for lidt. Din krop bliver sultet, og reagerer ved at sætte forbrændingen ned. En kvinde skal rigtig nok i snit spise 2000kcal om dagen for at holde alle organer igang, men det afhænger selvfølgelig af højde, vægt og aktivitetsniveau. Jeg er 180cm og skal som udgangspunkt spise mere end en på 160cm.

I samme øjeblik man bevæger sig (som man jo også gør ved at lave mad eller hente børn), stiger behovet. Du kan prøve at udfylde din Info på www.madital.dk -  du skal ikke kun udfylde højde osv, men et eksempel på 24 timer, hvor du fx sover 8 timer, laver mad, gør rent, sidder stille og læser osv. Så ved du hvad du skal bruge for at holde vægten.

For at tabe sig 1/2 kg om ugen (hvilket er den sunde måde, hvor der er mindre chance for at det hele ryger på igen senere hen), skal man spise 500kcal mindre end ens behov. Dvs du tager det antal kcal du fik ved at indtaste alle oplysninger, og siger minus 500. Det er det tal du skal stile efter.

Men klart det bliver nemmere og går stærkere hvis du inkluderer motion - at få pulsen op nedsætter fx appetitten samtidig med at det højner forbrændingen.

Anmeld

9. februar 2015

Mami

fo82 skriver:

Jeg siger på intet tidspunkt at du er doven - så læser du mere end hvad jeg skriver.

Og nej jeg kan umuligt kende din situation når du ikke beskriver den, ikke destomindre bruger du den som forsvar og kalder mig nedladende for at pointere hvad der skal til.

Jeg skriver intet om at du skal decideret træne hver dag - men du skal have pulsen op 2 x 1 time i ugen for at det batter noget - eller fordelt mere ud. Så skal du bevæge dig minimum 30 minutter om dagen. Det være sig en gåtur med barnevognen hvor den store er med måske på cykel (ved ikke hvor gl den store er) hvis du først er hjemme ved spisetid, jamen hvis ungerne er puttet kl 20 - så tag 1 time 2 gange i ugen med musik i ørene og giv den gas - sæt farten op når du gør rent mv - for det ER bare sådan at motion er vigtig - hvis du har f.eks 5 km til dit studie så tag cyklen i stedet for bussen/bilen. I stedet for at tænke "det kan jeg ikke" så tænk "jeg gør det her"

Vip den lille demotiverende abe af skulderen, og tro mig, dine børn vil elske at være med i din træning (f.eks bokwa - det er ukompliceret) tænk lidt kreativt i stedet for at føle dig beskudt... Find en løsning i stedet for at sætte dig hen og sig at det ikke kan lade sig gøre. For det kan det faktisk godt - husk på at fordi du læser op til 40 timer i ugen er det ikke ensbetydende med at vi andre ikke har krævende jobs og huslige pligter, og læser du på uni er jeg overbevist om (så vidt jeg husker fra min tid på uni) at dine forelæsninger ligger på mange mærkelige tidspunkter, og det kan du også udnytte. 

Jeg kan godt forstå at du måske er træt om aftenen efter en lang dag (det er vi andre også) men hvis du vil lægge dit liv om, så gør det fuldt ud, ellers virker det ikke. Som før skrevet, så tænk kreativt - leg AKTIVT med børnene - indvolver dem i stedet for at overbevise dig selv om at de er en del af grunden til st du ikke kan. Prøv at skifte nejhatten ud med en jahat ;-)

Altså det er jo lodret fokert det du skriver  

vægt tab er ikke 50 kost og 50 motion, det er 80% kost og 20% motion. 

Og de fleste mennesker der har børn osv. Ruger op op 30 mins motion om dagen som er det anbefalede

Anmeld

9. februar 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg er for nyligt begyndt på "kur/livsstilsændring" og den første uge gik vildt godt, tabte mig over 2 kg. Jeg skal smide omkring 16-18 kg, så når jeg min idealvægt som er 56-58 kg. 

Her anden uge er det slet ikke godt. Vægten siger at jeg har taget 600 g på. 

Og jeg forstår det bare ikke? Jeg lever af 1300-1400 kcal dagligt, jeg synder ikke og jeg spiser 5-6 gange dagligt. 

Jeg spiser ingen ris, pasta, kartofler og lyst brød. 

Jeg får masser skyr, grønsager, kød og lidt kulhydrater gennem et stykke grov knækbrød om morgenen og måske et stykke rugbrød ind imellem (slet ikke hver dag). Derud over er min eneste snack 5 nødder, 5 tørret dadler og et lille stykke mørk 70% chokolade med chili, som jeg får om aftenen. Spiser 10 mandler midt på dagen, det skulle øge forbrændingen. 

Hvorfor taber jeg mig ikke?

Jeg har selv lagt min kost om her efter jul og har siden starten af januar tabt 8 kg! Og det er uden motion!! Simpelthen fordi jeg hader det, som i virkelig hader.

Jeg har en stor barm og det gør ondt at løbe (hvilket jeg heller aldrig har haft motorikken til), det gør ondt at hoppe osv.

Så altså kg tabt udelukkende ved kosten.

Spiser skyr om morgen. Med vanille og frugt eller havregryn.

Til middag spiser jeg gerne æg, enten bare kogte og så med 1 dåse tun og forskelligt salat. Dressing rørt af skyr. Eller også laver jeg en omelet med grønsagsfyld. Har jeg travlt bliver det til en enkelt rugbrødsmad med fedtfattig pålæg og gnavegrønt.

Til aften spiser jeg samme kød som resten af familien, men kun med salat til. Ingen pasta,kartofler og hvidt brød. Laver ofte wok grønsager,  så de bevarer lidt bid.

Derudover har jeg altid grove knækbrød,  som jeg supplerer med, hvis jeg er mere sulten end hvad ovenstående dækker,bare med marmelade.  Og melder slik trangen sig,spiser jeg lakeroll eller et kanelknæk brød.

Vær obs på sukkerholdig drikkelse!! Jeg drikker kun vand og kaffe. Og fredag en light sodavand. 

Det kan lade sig gøre, din vægtstigning kan forøvrigt være vand i kroppen, som de fleste får op til deres mens 

Vælg fast veje dag, og vej dig altid om morgenen,  da vægten kan svinge op til 1 kg på en dag.

Held og lykke 

Anmeld

9. februar 2015

April-baby

Nu har jeg ikke børn endnu. Men da jeg tabte mig ca 15 kilo på to måneder. Spiste jeg næsten ikke usundt " husk! Man må gerne en gang imellem, ellers bliver det for kedeligt " jeg cyklede ca 45 hver anden dag og lavede øvelser i de dage jeg ikke cyklede. Du kan tage dine børn med ud og gå en tur, cykle eller svømme. Så får de måske en smag for det, os ku det måske blive en familie ting. Min vægt ku stige helt op til et kilo på to uger. Lad vær med at tænke på vægten, det kan påvirke din krop til at tage på (: 

håber du ku bruge noget af det (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.