Anonym skriver:
Jeg er for nyligt begyndt på "kur/livsstilsændring" og den første uge gik vildt godt, tabte mig over 2 kg. Jeg skal smide omkring 16-18 kg, så når jeg min idealvægt som er 56-58 kg.
Her anden uge er det slet ikke godt. Vægten siger at jeg har taget 600 g på.
Og jeg forstår det bare ikke? Jeg lever af 1300-1400 kcal dagligt, jeg synder ikke og jeg spiser 5-6 gange dagligt.
Jeg spiser ingen ris, pasta, kartofler og lyst brød.
Jeg får masser skyr, grønsager, kød og lidt kulhydrater gennem et stykke grov knækbrød om morgenen og måske et stykke rugbrød ind imellem (slet ikke hver dag). Derud over er min eneste snack 5 nødder, 5 tørret dadler og et lille stykke mørk 70% chokolade med chili, som jeg får om aftenen. Spiser 10 mandler midt på dagen, det skulle øge forbrændingen.
Hvorfor taber jeg mig ikke?
Jeg har selv lagt min kost om her efter jul og har siden starten af januar tabt 8 kg! Og det er uden motion!! Simpelthen fordi jeg hader det, som i virkelig hader.
Jeg har en stor barm og det gør ondt at løbe (hvilket jeg heller aldrig har haft motorikken til), det gør ondt at hoppe osv.
Så altså kg tabt udelukkende ved kosten.
Spiser skyr om morgen. Med vanille og frugt eller havregryn.
Til middag spiser jeg gerne æg, enten bare kogte og så med 1 dåse tun og forskelligt salat. Dressing rørt af skyr. Eller også laver jeg en omelet med grønsagsfyld. Har jeg travlt bliver det til en enkelt rugbrødsmad med fedtfattig pålæg og gnavegrønt.
Til aften spiser jeg samme kød som resten af familien, men kun med salat til. Ingen pasta,kartofler og hvidt brød. Laver ofte wok grønsager, så de bevarer lidt bid.
Derudover har jeg altid grove knækbrød, som jeg supplerer med, hvis jeg er mere sulten end hvad ovenstående dækker,bare med marmelade. Og melder slik trangen sig,spiser jeg lakeroll eller et kanelknæk brød.
Vær obs på sukkerholdig drikkelse!! Jeg drikker kun vand og kaffe. Og fredag en light sodavand.
Det kan lade sig gøre, din vægtstigning kan forøvrigt være vand i kroppen, som de fleste får op til deres mens 
Vælg fast veje dag, og vej dig altid om morgenen, da vægten kan svinge op til 1 kg på en dag.
Held og lykke