Hvor taber jeg mig ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.814 visninger
23 svar
25 synes godt om
9. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg er for nyligt begyndt på "kur/livsstilsændring" og den første uge gik vildt godt, tabte mig over 2 kg. Jeg skal smide omkring 16-18 kg, så når jeg min idealvægt som er 56-58 kg. 

Her anden uge er det slet ikke godt. Vægten siger at jeg har taget 600 g på. 

Og jeg forstår det bare ikke? Jeg lever af 1300-1400 kcal dagligt, jeg synder ikke og jeg spiser 5-6 gange dagligt. 

Jeg spiser ingen ris, pasta, kartofler og lyst brød. 

Jeg får masser skyr, grønsager, kød og lidt kulhydrater gennem et stykke grov knækbrød om morgenen og måske et stykke rugbrød ind imellem (slet ikke hver dag). Derud over er min eneste snack 5 nødder, 5 tørret dadler og et lille stykke mørk 70% chokolade med chili, som jeg får om aftenen. Spiser 10 mandler midt på dagen, det skulle øge forbrændingen. 

Hvorfor taber jeg mig ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

S*DD

Anonym skriver:

Jeg er for nyligt begyndt på "kur/livsstilsændring" og den første uge gik vildt godt, tabte mig over 2 kg. Jeg skal smide omkring 16-18 kg, så når jeg min idealvægt som er 56-58 kg. 

Her anden uge er det slet ikke godt. Vægten siger at jeg har taget 600 g på. 

Og jeg forstår det bare ikke? Jeg lever af 1300-1400 kcal dagligt, jeg synder ikke og jeg spiser 5-6 gange dagligt. 

Jeg spiser ingen ris, pasta, kartofler og lyst brød. 

Jeg får masser skyr, grønsager, kød og lidt kulhydrater gennem et stykke grov knækbrød om morgenen og måske et stykke rugbrød ind imellem (slet ikke hver dag). Derud over er min eneste snack 5 nødder, 5 tørret dadler og et lille stykke mørk 70% chokolade med chili, som jeg får om aftenen. Spiser 10 mandler midt på dagen, det skulle øge forbrændingen. 

Hvorfor taber jeg mig ikke?

Ud fra kosten forstår jeg det heller ikke. Men hvad med motionen? 

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Ud fra kosten forstår jeg det heller ikke. Men hvad med motionen? 

Motion har jeg ganske enkelt ikke tid til. Jeg har fuldtids studie og en mand der arbejder om aftenen. Så jeg skal lige nå hjem og overtage børnene inden han kører på arbejde. 

Men jeg går da gerne en tur med barnevognen når jeg har tiden til det

Anmeld

9. februar 2015

Mami

Du spiser for lidt kalorier og det vil en hver diætist fortælle dig og det kan faktisk være derfor du ikke taber dig, fordi kroppen holder fast, på et tidspunkt vil du tage et dyk igen på vægten, men det er ikke fedt der ryger, det er muskelmasse  

jeg har selv tabt 26 kilo og mangler 10 held og lykke med det hele 

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Du spiser for lidt kalorier og det vil en hver diætist fortælle dig og det kan faktisk være derfor du ikke taber dig, fordi kroppen holder fast, på et tidspunkt vil du tage et dyk igen på vægten, men det er ikke fedt der ryger, det er muskelmasse  

jeg har selv tabt 26 kilo og mangler 10 held og lykke med det hele 

For lidt? 

Synes ellers jeg spiser hele tiden. 

Hvad skal jeg så spise omkring? 

Anmeld

9. februar 2015

Mami

For lidt? 

Synes ellers jeg spiser hele tiden. 

Hvad skal jeg så spise omkring? 

Nu kender jeg jo ikke din fedt procent eller noget i den dur, men du kan få nogen af mine mål og se om du kan spejle dig  

jeg er 167 og vejede 103 kilo, jeg skulle starte ud med gå ture af 30 min dagligt, både på grund af min størrelse og mine skavanker, spiste 1650 kalorier dagligt fordelt på 6 måltider. 

Nu vejer jeg 74 kilo og skal spise 1800 kalorier dagligt, og dyrker fitness 4 gange ugentligt, rider og går en masse ture, når jeg rammer 69 kilo skal jeg spise 1900, og træner så 5 gange, og når jeg når mit mål 2000 kalorier og stadig 5 gange fitness, kan ikke få tid til mere. 

2000 er ca det en kvinde skal have for at holde vægten, mænd skal have ca 2500 

motionen behøver slet ikke være så aktivt som mit, jeg vil bare gerne strammes op og være markeret igen  

du kan sagtens få lavet en plan der ikke indholder motion, eller følge min uden motion. 

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Nu kender jeg jo ikke din fedt procent eller noget i den dur, men du kan få nogen af mine mål og se om du kan spejle dig  

jeg er 167 og vejede 103 kilo, jeg skulle starte ud med gå ture af 30 min dagligt, både på grund af min størrelse og mine skavanker, spiste 1650 kalorier dagligt fordelt på 6 måltider. 

Nu vejer jeg 74 kilo og skal spise 1800 kalorier dagligt, og dyrker fitness 4 gange ugentligt, rider og går en masse ture, når jeg rammer 69 kilo skal jeg spise 1900, og træner så 5 gange, og når jeg når mit mål 2000 kalorier og stadig 5 gange fitness, kan ikke få tid til mere. 

motionen behøver slet ikke være så aktivt som mit, jeg vil bare gerne strammes op og være markeret igen  

du kan sagtens få lavet en plan der ikke indholder motion, eller følge min uden motion. 

Uanset så dyrker jeg jo ikke motion, og skal jo så naturligt også spise færre kalorier. Jeg har bare ikke tiden til motion. 

Jeg har ellers altid fået af vide, at det ville ligge mellem 1200-1500 kcal om dagen når man ikke dyrkede motion. 

Anmeld

9. februar 2015

Mami

Anonym skriver:

Uanset så dyrker jeg jo ikke motion, og skal jo så naturligt også spise færre kalorier. Jeg har bare ikke tiden til motion. 

Jeg har ellers altid fået af vide, at det ville ligge mellem 1200-1500 kcal om dagen når man ikke dyrkede motion. 

Se mig redigerede indlæg, nej det er en misforståelse mange har, at man skal kalorie sulte sig selv, min diætist ser mange tilfælde hvor folk i god tro har sultet deres krop 

Anmeld

9. februar 2015

fo82

Hm.... Altså alle Kure svinger op og ned... Tag det roligt...

jeg må indrømme at det der med at skære kulhydrater helt fra får mig til at rulle med øjnene..

du skal rent faktisk have kulhydrat da det omdannes til glukose og det er det din hjerne lever af.. Du skal bare ikke overspise kulhydrat da det overskydende glukose så bliver omdannet til fedt.

jeg har selv været i gang med at skulle tabe mig 16 kg for nogle år siden. jeg fulgte simpelt kostrådene (de gamle hehe) og skruede op for bevægelse. Jeg brugte minimum 1.5 time om dagen på hundens luftning i rask!! Tempo - og her snakker vi at man skal op på en hastighed på mere end 5 km/t. Og så ekstra anden motion 2-3 gange i ugen.

nuher bruger jeg en dag på zumba og en dag på bokwa i ugen. Og ja min vægt stod stille en overgang - fordi jeg generede muskler. 

Jeg må indrømme at undskyldningen for ikke at have tid til at motionere når man har børn for mig er super dårlig. Du kan i dag få hjemmekits til ALT - zumba, bokwa osv - der ligger tonsvis af videoer tilgængelige på youtube. Du kan købe power hoops i Bilka, håndvægte osv - og simple øvelser på gulvet i stuen hjælper også. Så i min verden er det bare med at komme op af sofaen - hvis man virkelig vil det. Man taber sig ikke ved kun at ændre kost eller motion der skal begge ting til.

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Hov, så første det sidste nu

Altså jeg startede med at veje 74.5 kg og tabte så 2.6 kg første uge. 

Nu har jeg så taget 600 g på, så min BMI ligger på omkring 27. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.