Jeg fik en dejlig dreng for en uge siden. Har i forvejen en datter på 3 år. Kærligheden til den lille ny er stor uden tvivl, men jeg har en mærkelig følelse indeni. Præcis samme følelse jeg fik med min datter men den gik heldigvis over.
Jeg skiftes til at jeg det ene øjeblik er glad og det andet øjeblik ked og trist. Det er nok en kombination over dårlig samvittighed over for min datter, stor forventning til mig selv som mor, og jeg glæder mig bare til han bliver ældre og på alder med min datter. Jeg er ikke god til det helt nyfødte baby stadie. Har det svært med den der afhængighedsfølelse. At jeg er på 24 timer i døgnet og ikke kan være mig selv. Ikke kan gøre som jeg kunne inden han kom. Jeg er bange for ikke at stimulere ham nok. At han ikke kommer til at følge sin udvikling aldersmæssigt. Jeg kan mærke at det stresser mig. Med min datter gjorde jeg alt med hende. Købte bøger med ideer til stimuli og lege. Gik til svømning og baby sansestimulering. Det samme vil jeg gøre med ham. Jeg kigger hele tiden på billeder på Facebook af andres børn for at se hvor gamle de ca var når de kunne det og det og tænker at det skal han så også kunne. Når jeg kigger på min datter syntes jeg jo at hun er en succes. Det samme vil jeg også gerne have at han bliver.
Jeg ved ikke om jeg bare lige skal vænne mig til at have et spædbarn igen og skal starte helt forfra med alt. Med min datter gik den grimme følelse væk igen og regner også med at den gør det igen. Jeg føler mig bare ikke rigtig glad indeni for tiden.
Hvad siger I? Har jeg fået en Efterfødselsreaktion?
Anmeld