13 mdr og får stadig flaske, hvordan stopper man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Det er rigtigt, men jeg tror nu alligevel jeg ville tage den hjemme. Hvis flasken giver hende tryghed, så vil det nok være bedst for hende at hun er hjemme sammen med mor og hendes trods alt tryggeste rammer...  Det er bare min tanke  

Ja det er rigtigt.

Vi valgte dog at prøve at undlade middagsflasken i vuggestuen idag.

Valget er egentlig baseret på, at måden hun får den på i vuggestuen, i hvert fald ikke har noget med tryghed at gøre (hun drikker den imens hun sidder på trappestolen og under måltidet. Dvs ikke i armen som her hjemme), men det har også betydet at hun har drukket endnu mere her til aften, inden hun ville falde til ro.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Jeg har bestemt også en dreng der ikke spiser det helt vilde! Vi supplerer med hans natflaske, og knægten er nu 17 mrd. gammel, men jeg vil ikke tage den fra ham endnu, da han de sidste par måneder har kæmpet med sygdom, bl.a. skoldkopper og mellemørebetændelse  Vi er inde i en periode, hvor han har været vågen 2-3 gange siden han blev lagt. Han vil ikke sove, før han får en flaske. Jeg spurgte ørelægen i forrige uge, om han er så vild med sin flaske for at afhjælpe trykket i hans ører, og det kunne han kun bekræfte. 

Min datter var 8 mrd. gammel da hun stoppede sine flasker helt, så jeg er lidt på herrens mark her. Jeg vil vildt gerne tage natflasken fra ham, men på den anden side så venter jeg, da han muligvis skal have lagt dræn på fredag, så det er ikke optimalt at tage flasken midt i det hele, hvis han finder tryghed i den. 

Vi tror også at det er pga sygdom at den er trukket lidt ud her.

I løbet af de sidste 2-3 mdr. har hun været igennem influenza, vaccination, opkast, diarré, feber, væske i øret og mellemørebetændelse osv. osv. og der har flasken også bare været det eneste der duede.
I sidste uge var hun i behandling for mellemørebetændelse i det ene øre og vand i det andet øre. Vi skal til kontrol om 3 uger, så håber det er blevet bedre der, men det lyder til, at det nok er en god idé at vi holder fast i natflasken, indtil vi lige er helt sikre på at ørerne er i tip top form 

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Sidder du og giver flasken??  Eller får hun lov til selv at tage den?? 

Her blev den blandet tyndere og tyndere så gad han til sidst ikke. 

Vi har altid holdt fast i at det er os der giver for at ikke give en vane med at de selv lægger og hygge spiser. 

Det er kun os der giver den, hun får ikke selv lov 

Lyder da også som en god idé at fortynde mælken gradvist 

Anmeld

9. februar 2015

Masig

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt.

Vi valgte dog at prøve at undlade middagsflasken i vuggestuen idag.

Valget er egentlig baseret på, at måden hun får den på i vuggestuen, i hvert fald ikke har noget med tryghed at gøre (hun drikker den imens hun sidder på trappestolen og under måltidet. Dvs ikke i armen som her hjemme), men det har også betydet at hun har drukket endnu mere her til aften, inden hun ville falde til ro.

Og hvordan gik det så? Accepterede hun det?

Anmeld

9. februar 2015

Mjh1994

Jeg ville starte med at tage en flaske væk af gange, også nogle dage efter tager man den næste osv. erstat evt flasken ud med en kop mme eller sødmælk

Anmeld

9. februar 2015

God-mor

Anonym skriver:

Tak igen

Vores datter får både sødmælk og mme, vi skiftes lidt imellem det, men havde tænkt os at stoppe med mme, når bøtten var tom denne gang.

Vi gav hende ikke flaske med i vuggestuen idag. Det var gået godt uden den. Hun sov godt, ligesom normalt, men her til aften har hun drukket knap 500 ml inden hun ville falde til ro - så lige idag, ser det ud som om at de 200 ml hun ikke fik til middag, har hun "forlangt" her til aften.. Hmmm..

Det skal nok komme stille og roligt Det er da en start at hun alligevel faldt i søvn uden flaske til middag, når hun er vant til at få den. Det er da rigtig flot. Så kan det være i kan konstatere i morgen eller om nogle dage, at hun kommer ned på de 3-400 ml mælk om aftenen. Jeg tror på at man skal tage det stille og roligt med det, så hun får en mild overgang. 

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Og hvordan gik det så? Accepterede hun det?

Det gik rigtig godt. Hun sov som normalt, men vi oplevede en større trang ved natflasken. Der drak hun knap 500 ml inden hun ville sove.

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

Mjh1994 skriver:

Jeg ville starte med at tage en flaske væk af gange, også nogle dage efter tager man den næste osv. erstat evt flasken ud med en kop mme eller sødmælk

Hun vil desværre ikke tage mme eller sødmælk fra kop 

Anmeld

10. februar 2015

Masig

Anonym skriver:

Det gik rigtig godt. Hun sov som normalt, men vi oplevede en større trang ved natflasken. Der drak hun knap 500 ml inden hun ville sove.

Ok. Havde hun spist samme mængde mad som hun plejer til middag? For så er det jo logisk nok hun så tager mere der om aftenen. Men det er da gode tegn at det gik godt. Så er det jo bare at fortsætte, så skal hun formentlig nok snart blive "flaskefri" 

Anmeld

10. februar 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det skal nok komme stille og roligt Det er da en start at hun alligevel faldt i søvn uden flaske til middag, når hun er vant til at få den. Det er da rigtig flot. Så kan det være i kan konstatere i morgen eller om nogle dage, at hun kommer ned på de 3-400 ml mælk om aftenen. Jeg tror på at man skal tage det stille og roligt med det, så hun får en mild overgang. 

Vi blev også meget imponerede 

Middagsluren gik også godt idag. Hun sov 2,5 time (2 timer igår), så det er helt som normalt.. 

Her til aften, har kun "kun" drukket de normale 350 ml mælk, så det er da en god start..

Mht mængde af brød, spiser hun som normalt - men det kan være hun øger den, når det lige går op for hjernen at der ikke kommer en flaske mælk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.