til jer der ikke ved det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår godt, du føler dig "tromlet", og at det virker voldsomt på dig, at tråden har udviklet sig sådan. Du har i den bedste mening villet gøre andre klogere, og så oplever du, at folk ikke lytter, eller at de direkte siger dig imod. 

Hvad du overser - og jeg kan ikke helt greje hvorfor, når du nu hævder, du ikke har følelser i klemme - er, at folk egentlig blot vil oplyse, at der, som med så mange andre udtryk, ikke er bred enighed om, at ordet er nedsættende, og at det støder DEM, når du sidestiller det med at tro, jorden er flad, holde slaver og sige "perker". Dermed taler du faktisk utilsigtet ned til dem, der måtte bruge ordet. Hvem bryder sig om at blive set på som uvidende eller at sidestille med racister? 

Jeg håber, du vil se dette i et lidt andet lys, når din frustration har lagt sig. Og så synes jeg også, du skal gribe i egen barm og tænke over, hvordan følgende læses af andre: "Seriøst af en påstået læge at være er du sgu ikke den skarpeste ske i skoven...eller også læser du bare ikke hvad jeg skriver! Så passer du altså bedre som sygeplejerske har aldrig mødt sådan en der rent faktisk lytter til hvad folk siger." 

Det sidste i dit indlæg er netop det jeg mente med om hun havde tænkt over sin egen tone i hvert fald en af eksemplerne  

Dog var mit ikke skrevet særlig pænt, og det beklager jeg. 

Det er synd at din tråd har udviklet sig sådan, Kay

men jeg kan fortælle, at du faktisk fik mig til at gå ind at læse om det inde på læbeganespaltecentrets hjemmeside (hed det ikke det?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

Risse

Kay skriver:

Kære adminis jeg ønsker denne tråd slettet, 

Jeg er træt og stor tudende over at mine ord skal tolkes til negativitet og jeg skal udstikkes med ubehagelige gloser som at jeg er sur vred og nærtagende 

Jeg syntes det er dybt ubehaget at blive behandlet sådan! Jeg har efter hånden været aktiv bruger herinde en del år men jeg har aldrig været udsat for noget lignende og efter nu at havde brudt sammen over de sidste siders mudder kast vil jeg meget gerne havde denne tråd ud af verden og her efter vil jeg overveje om baby.dk er et sted jeg Fortsat ønsker at være en del af i alt fald hvor aktiv jeg Fortsat vil være når det er sådan man er begyndt at behandle hinanden

Hej Kay

Du kender mig ikke, da jeg er semi-ny herinde, og i al den tid har hørt til i en anden gruppe; 'prøver at blive gravid'.

Men jeg blev rigtig glad da jeg så dit indlæg. Jeg kender kun en enkelt bekendt, hvis søn havde læbeganespalte, men jeg synes det var dejligt, at nogen havde lyst til at fortælle mig mere om de ting man ikke ved, hvis man ikke lige selv har det tæt på.

Jeg læste i går en dybt bevægende artikel om en dreng (idag ung mand) der er født døvblind. Den var hverken skrevet som et opråb eller ynk. Det var en smuk artikel, der ikke gjorde andet end at fortælle og oplyse om det, på en rolig og beskrivende måde. Men hvor skulle man dog ellers vide noget om døvblindhed, hvis man ikke lige selv slog det op eller kendte nogen?

Jeg kan godt forstå, hvis du har en smule følelser indblandet, nu hvor du selv lige har født en dejlig unik datter, og er træt af de velmenende ord der desværre kommer ud forkert. Men hvor må det have været hårdt for dig at folk så smider den tilbage til dig igen. Jeg læste fra start dit indlæg som netop kun en oplysning til dem, der måtte ønske at vide det og bruge det til noget.

Hvor er jeg altså ked af at se din tråd gå fra hinanden på den måde. Har man ikke noget pænt eller vigtigt at sige, er det bedre ikke at sige noget - det er der mange på internettet der kunne lære noget af.

Jeg har ikke skrevet på tråden tidligere, da jeg tog det for hvad det var, en oplysning - ikke en diskussion. Men jeg synes at jeg ville give dig min støtte og forståelse, når nu andre har så travlt med dem selv, at de glemmer den der sidder på den anden side af skærmen. 

Jeg håber at du bliver herinde, for selvom jeg sjældent skriver i dine tråde, da jeg desværre ikke selv er kommet så lang endnu, så nyder jeg at læse dine søde og sjove indlæg.

Så tak til dig 

Anmeld

9. februar 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi lukker her. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.