Yurie skriver:
Arhh, super tak for det. Det giver jo faktisk mening, når du siger det.
Jeg vidste ikke at man kunne have det, på den måde som Viva har.. (Så har jeg lært noget nyt i dag)
Jeg er helt sikker på at lægerne laver et super godt arbejde..
Så Viva skal kun have den ene operation, og hun skal have den når hun bliver 12-16måneder, fordi hun har den store?? (undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål...
) Men jeg ved ikke meget om det.
Nu har jeg læst nogle af de indlæg, men hvor meget påvirker det hende i hverdagen, udover at der var problem med flaske..??
Efter nok fordi den ikke ses at mange ikke ved det eksistere det viste vi heller ikke selv før vi fik Viva
Ja Viva skal opereres når hun er 12-16 måneder når hun er færdig med flaske for hun må ikke sutte de første 3 uger efter operationen
Ja spisning er et problem, der ud over skal hun sove på siden da tungen ellers kan falde bag ud og lukke luftvejen,
Når hun er snottet eller som nu har rs løber snottet ned i halsen og kan blive til hals og lungebetændelse
Hendes sutter skal være meget store for at kunne mærkes
Hun har meget stor risiko for at få problemer med ørene og skal til tjek hver 3 måned
Hun skal gå til talepædagog
Hun skal muligvis havde flere operationer alt efter hvordan den nye gane vokser med kæben når hun bliver større
Når hun gylper kommer det ud igennem næsen
Når hun får laktolose skal vi blande det med vand da det ellers er så klistret at det lukker hendes luftveje
Puh tror Ca det var det (har sikkert glemt noget da der er en del at holde styr på )