Er det refluks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2015

Gabriel

Clisolka skriver:

Mange erfaringer med en forstoppet dreng med kolik! Det var de første 4-5 måneder af lillebrors liv. Rent ud sagt et helvede 

De dage hvor han ikke fast havde afføring kunne vi være sikre på at han kastede sin natflaske op, og det var ikke kun opkast, men hele flasker der kom retur... Hans mave kunne ikke indeholde mere.. SP bad os afprøve lactulose - det havde absolut ingen virkning på ham. 

Vi gav ham grøn allomin, men gik hurtigt på Nan1, da han ikke kunne tåle det i maven. 

Jeg læste om et middel "Udo's choice infant blend" og afprøvede det. Det havde virkning på ham samme aften, som vi begyndte på det. Vi fik en langt gladere dreng! Efter han kom på fast føde stoppede vi. Han kan sagtens have et par enkelte dage hvor han ikke har afføring - ligesom os andre, men ingen opkast længere, medmindre han har fået spist for meget 

Hvor fik du fat i udo's choice infant blend? . Var det nnoget du fik anbefalet nogen steder eller hvordan? 

Har aldrig hørt om det før så er bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Clisolka

Gabriel skriver:

Hvor fik du fat i udo's choice infant blend? . Var det nnoget du fik anbefalet nogen steder eller hvordan? 

Har aldrig hørt om det før så er bare nysgerrig

Jeg købte det i en helsekostbustik som vi har her i byen  Man kan også købe det på nettet. 

Jeg læste om det på Rebecca Perssons's blog, så tænkte jeg ville afprøve det, hvis det kunne hjælpe. Til sidst var jeg villig til alt 

Sjovt nok, så havde min SP aldrig hørt om det. 

Anmeld

6. februar 2015

Clisolka

TR skriver:

Hold da op det må ha været en hård omgang  

godt du fandt ud af noget der kunne hjælpe .

Ja, det var godt nok en hård tid imens det stod på  Flere gange var jeg ved at løbe skrigende hjemmefra, men vi kom igennem det 

Jeg tænkte desværre ikke selv tanken om kiropraktor, men jeg havde været villig til at prøve det. Pt. tænker jeg ikke der kunne være noget, for han kravler og går helt normalt af en dreng på 17 mrd. Rettere sagt, en ballademager! 

Anmeld

6. februar 2015

Clisolka

Clisolka skriver:

Jeg købte det i en helsekostbustik som vi har her i byen  Man kan også købe det på nettet. 

Jeg læste om det på Rebecca Perssons's blog, så tænkte jeg ville afprøve det, hvis det kunne hjælpe. Til sidst var jeg villig til alt 

Hov, jeg nåede ikke at rette indlægget

Da han var til undersøgelse hos lægen, vidste hun godt hvad det var og gav grønt lys til at fortsætte, da det hjalp ham 

Anmeld

6. februar 2015

TR

Clisolka skriver:

Hva gør det godt for?

Anmeld

6. februar 2015

Gabriel

Clisolka skriver:

Hov, jeg nåede ikke at rette indlægget

Da han var til undersøgelse hos lægen, vidste hun godt hvad det var og gav grønt lys til at fortsætte, da det hjalp ham 

Hvor tidligt må de få det? Er det først fra de er 6 måneder eller?  

Anmeld

6. februar 2015

Clisolka

TR skriver:

Hva gør det godt for?

Prøv at læse om det på bloggen her: 

http://rebeccapersson.com/2011/08/fredagsbrevkassen-uge-31/

Anmeld

6. februar 2015

Clisolka

Gabriel skriver:

Hvor tidligt må de få det? Er det først fra de er 6 måneder eller?  

Nej jeg gav ham det fra han var ca. 3 mrd., men eftersom Rebecca Persson skriver, så er det ca. fra 4 uger i det link, som jeg har skrevet ovenover 

Anmeld

6. februar 2015

Gabriel

Clisolka skriver:

Nej jeg gav ham det fra han var ca. 3 mrd., men eftersom Rebecca Persson skriver, så er det ca. fra 4 uger i det link, som jeg har skrevet ovenover 

Fantastisk. Ja kan godt se hun skriver fra 4uger men når man slår pproduktet op står der nemlig 6 måneder til 5 år

Anmeld

6. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min datter havde refleks sygdom indtil hun var igennem en operation som 1-årig. 

Der skelnes mellem refluks (som rigtig mange babyer har: de gylper en del pga umoden maveklap, men har ikke som sådan nogle problemer med det, og de vokser fra det - det er harmløst bortset fra lidt ekstra vasketøj), og så refluks sygdom hvor det giver reelle problemer med trivslen.

Nogle babyer gylper så meget at de ikke tager på i vægt, andre spiser og spiser fordi mavesyren giver dem ubehag, og mælk lindrer de smerter. Min pige hørte til den sidste gruppe og var konstant ked indtil hun kom på medicin da hun var 5,5 mdr. Hun kunne slet ikke ligge ned pga smerter - hun skreg så snart man forsøgte at lægge hende (kan ikke tælle de timer jeg har trillet med skrigende baby i vognen, det var inden vi vidste hvad der var galt), hun var konstant på armen eller sov op ad mig. Ca hver 20.minut vågnede hun med et sæt fordi refluksen skyllede mavesyren op i spiserøret. Så ville hun have bryst for at dæmpe smerten. Hun var mega sensitiv, og kunne slet ikke være hos andre end mig/far. 

Så det er lidt en beskrivelse af hvad refluks er for noget - synes ikke umiddelbart det lyder sådan hos jer. Hvis han sover fint vil jeg nok afvise at det kan være refluks sygdom. Han kan selvfølgelig have en umoden maveklap (som han vokser fra), og det er naturligvis aldrig behageligt at kaste op og evt have svært ved at få vejret lige imens det står på. Så klart nok han bliver ked lige der.

Men børn med refluks sygdom er kede hele tiden, det er helt overordnet set en mareridts sygdom for hele familien da den er ret "usynlig" for udenforstående - og man generelt bliver afvist af mange i systemet pga uvidenhed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.