Er det refluks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.887 visninger
24 svar
0 synes godt om
5. februar 2015

TR

hej baby.dk 

håber meget der er nogle der kan hjælpe.

Magne er 2 mdr korrigeret 0mdr. Han gylper nogle dage meget  og andre dage er det simpelthen opkast .

både sp pg neo siger det er normalt fordi han er for tidlig født og mangler klappen nede i maven , som kommer i takt med han bliver ældre.

vi har prøvet om hans gylpen vil hjælpe med noget andet mad . ( vi kunne ikk få preNAN mere) 

han gik fra modermælk til preNAN desichage 

så alm NAN 

Og nu enfamil AR sammen med grøn Allomin.

Magne blev så ked af det i tirsdags da vi starte på Enfamil og fik/har rigtig svært ved at komme af med hans afføring (får movicol) 

Han vil os spise oftere på Enfamil.

så kontaktede vi neo som sagde at vi skulle prøve grøn Allomin. Vi har fået en dreng som er tilpas igen , men stadig ked pga afføring . 

Nu kører vi kun grøn Allomin og movicol. 

Magne sover fint , spiser godt og tager på..
Det påvirker hans vejrtrækning når han får opstødene med mad og han ville synke det igen .
Man kan se han hiver efter vejret og bliver nogle gange Rigtig ked ked af det ..

vi overvejer lidt at starte til zoneterpi om det kan hjælpe ham .. 

Hva er jeres erfaringer? 

God aften derude . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Diana2013

Hej jeg har selv en søn med refluks. Vi fik dog afvide af vores sygehus man ikke må give grøn og movicol sammen.. Så den ved keg ikke. Men der er en fantastisk refluks gruppe på facebook og der er jeg sikker på du vil få mange gode svar

Anmeld

5. februar 2015

Gabriel

Jeg har rigtig gode erfaringer med kiropraktor. Det har hjulpet min dreng med rigtig mange ting. Han havde dog ikke præcis samme problemer men havde også tit forstoppelse og blev ked ved afføring. Han gyldper meget mindre nu og bøvser stort set kun luft eller hvad man skal sige . Kiropraktoren var absolut det bedste jeg har gjort for ham!

Anmeld

5. februar 2015

TR

Diana2013 skriver:

Hej jeg har selv en søn med refluks. Vi fik dog afvide af vores sygehus man ikke må give grøn og movicol sammen.. Så den ved keg ikke. Men der er en fantastisk refluks gruppe på facebook og der er jeg sikker på du vil få mange gode svar

Jeg ved ikk om vores søn har refluks  

okay , fik du afvide hvorfor man ikk må gi begge dele ?

Anmeld

5. februar 2015

TR

Gabriel skriver:

Jeg har rigtig gode erfaringer med kiropraktor. Det har hjulpet min dreng med rigtig mange ting. Han havde dog ikke præcis samme problemer men havde også tit forstoppelse og blev ked ved afføring. Han gyldper meget mindre nu og bøvser stort set kun luft eller hvad man skal sige . Kiropraktoren var absolut det bedste jeg har gjort for ham!

Hva er forskellen på zoneterpi og kiropraktor? 

Det er simpelthen så synd for ham .

-havde din refluks ? 

Anmeld

5. februar 2015

Gabriel

Hos kiropraktoren bruger hun en dims somhun klikker ham med i nnakken på rygraden og så trykker hun hans læn. Nej det havde han ikke men hun fortalte at vi i nakken har nerver som er direkte forbundet med maven og tarm systemet så hvis man har problemer med nakken vil det lynhurtigt vises den vej. Der er desuden mange flere børn end man tror som er født med nakke/ryg problemer men de fleste opdager det først som voksne når de får ondt i ryggen. 

Jeg ville absolut anbefale at give det et forsøg og se hvad en kiropraktor siger. Min skreg gerne mellem 5 og 7 timer i træk hver aften/nat og har fået et helt andet barn efter få behandlinger.

Zoneterapi er vist noget med de trykker bestemte steder under fødderne. Skal ikke kunne sige om det hjælper da jeg ikke har erfaring med det

Anmeld

5. februar 2015

TR

Gabriel skriver:

Hos kiropraktoren bruger hun en dims somhun klikker ham med i nnakken på rygraden og så trykker hun hans læn. Nej det havde han ikke men hun fortalte at vi i nakken har nerver som er direkte forbundet med maven og tarm systemet så hvis man har problemer med nakken vil det lynhurtigt vises den vej. Der er desuden mange flere børn end man tror som er født med nakke/ryg problemer men de fleste opdager det først som voksne når de får ondt i ryggen. 

Jeg ville absolut anbefale at give det et forsøg og se hvad en kiropraktor siger. Min skreg gerne mellem 5 og 7 timer i træk hver aften/nat og har fået et helt andet barn efter få behandlinger.

Zoneterapi er vist noget med de trykker bestemte steder under fødderne. Skal ikke kunne sige om det hjælper da jeg ikke har erfaring med det

Kan man ikk se om enes barn har problemer med nakken ? 

Vi har "kun" problemer med hans gylpen/opkast og hård afføring fordi vi er i perioden hvor vi skal finde det mme der passer bedst til ham

Anmeld

5. februar 2015

Gabriel

TR skriver:

Kan man ikk se om enes barn har problemer med nakken ? 

Vi har "kun" problemer med hans gylpen/opkast og hård afføring fordi vi er i perioden hvor vi skal finde det mme der passer bedst til ham

Umiddelbart nej du kan ikk se det med mindre det er så slemt at baby ikke kan dreje hovedet. 

En kiropraktor er uddannet til at kunne mærke det. Men nakken har direkte forbindelse til maven og tarmene så det kan sagtens hænge sammen og jeg synes det er værd at forsøge

Anmeld

5. februar 2015

Clisolka

Mange erfaringer med en forstoppet dreng med kolik! Det var de første 4-5 måneder af lillebrors liv. Rent ud sagt et helvede 

De dage hvor han ikke fast havde afføring kunne vi være sikre på at han kastede sin natflaske op, og det var ikke kun opkast, men hele flasker der kom retur... Hans mave kunne ikke indeholde mere.. SP bad os afprøve lactulose - det havde absolut ingen virkning på ham. 

Vi gav ham grøn allomin, men gik hurtigt på Nan1, da han ikke kunne tåle det i maven. 

Jeg læste om et middel "Udo's choice infant blend" og afprøvede det. Det havde virkning på ham samme aften, som vi begyndte på det. Vi fik en langt gladere dreng! Efter han kom på fast føde stoppede vi. Han kan sagtens have et par enkelte dage hvor han ikke har afføring - ligesom os andre, men ingen opkast længere, medmindre han har fået spist for meget 

Anmeld

6. februar 2015

TR

Clisolka skriver:

Mange erfaringer med en forstoppet dreng med kolik! Det var de første 4-5 måneder af lillebrors liv. Rent ud sagt et helvede 

De dage hvor han ikke fast havde afføring kunne vi være sikre på at han kastede sin natflaske op, og det var ikke kun opkast, men hele flasker der kom retur... Hans mave kunne ikke indeholde mere.. SP bad os afprøve lactulose - det havde absolut ingen virkning på ham. 

Vi gav ham grøn allomin, men gik hurtigt på Nan1, da han ikke kunne tåle det i maven. 

Jeg læste om et middel "Udo's choice infant blend" og afprøvede det. Det havde virkning på ham samme aften, som vi begyndte på det. Vi fik en langt gladere dreng! Efter han kom på fast føde stoppede vi. Han kan sagtens have et par enkelte dage hvor han ikke har afføring - ligesom os andre, men ingen opkast længere, medmindre han har fået spist for meget 

Hold da op det må ha været en hård omgang  

godt du fandt ud af noget der kunne hjælpe .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.