Omsorgsgiver skriver:
D. 1/2, 4 dage over termin kl. 01.26 fødte jeg en dejlig dreng
Han vejede 4400 gram og var 54 cm lang. En stort dreng
Det var virkelig en god fødsel og er så stolt af mig selv at jeg klarede det denne her gang
Med min datter fik jeg aks og var i fuld narkose. Jordmødrene roste mig også meget og jeg fik endda slet ikke noget smertestillende
Nu skal jeg vende mig til at sige at jeg har en søn og også er en drengemor
Har jo kun været vant til min datter, pigetøj og pigelegetøj. Føler mig meget taknemlig over at jeg når har en af hvert køn
Vi kendte ikke kønnet i forvejen så det var meget stort da vi kunne se at det var en dreng 
Jeg har forresten nogle spørgsmål. Jeg fik en 2 grads bristning og blev syet. Fik at vide at jeg ved hver toilet besøg skal skylle mig med vand og duppe mig tør. Er der nogen der ved i hvor lang tid jeg skal fortsætte med det?
Hvordan undgår I at den ældre søskende føler sig udenfor? Det er virkelig min største frygt at hun vil føle sig tilsidesat
Hun er meget interesseret i ham og vil gerne hjælpe til alt det hun kan hvilket hun også kommer til. Hun har indtil nu været hjemme men vi tænker at sende hende i børnehave imorgen og fredag så hun ligesom også stolt kan fortælle at hun er blevet storesøster. Hun har så vinterferie hele næste uge. Lyder det ok?
Hvornår er det sundhedsplejersken kommer? Vi har endnu ikke fået et opkald eller besked fra hende. Vi kom hjem i mandags.
Jeg blev kontaktet af min sp efter 2-3 dage

. Med hensyn til vand. Bruseren er din bedste ven så længe syningerne er der. Tro mig!

. Du kan selv mærke når det ikke længere er nødvendigt. Det svier og brænder når du tisser i starten og derfor hjælper det med vand. Jeg brugte koldt vand for nærmest at lamme mig selv mens jeg tissede for at holde det ud men prøv dig frem. Du kan bedst selv mærke hvor meget og hvor længe du har brug for det.Hygiejne mæssigt er det jo så længe du bløder vigtigt at du er ekstra omhyggelig med skift af bind og at holde dig ren.Men at tisse med bruseren er mere for din egen skyld
Anmeld